Об’ємні вироби із природних матеріалів. Виготовлення іграшок із горіхів

Урок 11

Тема. Об’ємні вироби із природних матеріалів. Виготовлення іграшок із горіхів

Мета: ознайомити учнів із об’ємним матеріалом — горіхом; навчити виготовляти іграшки; розвивати творчі здібності, образне мислення; виховувати інтерес до роботи, охайність, любов до природи.

Обладнання: демонстраційний матеріал; зразки виробів із горіхів; конверти із завданнями для груп; для індивідуального користування — шкаралупа горіха, пластилін, картон; посібник І. М. Веремійчика «Трудове навчання».

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ . Актуалізація опорних знань

— З яким матеріалом ви працювали минулого уроку?

— За допомогою чого з’єднували деталі?

ІІ . Повідомлення теми і завдань уроку

— Сьогодні ми будемо працювати з об’ємним природним матеріалом — горіхом. Виготовимо різні іграшки.

ІV. Робота над темою уроку

1. Розподіл учнів на 4 групи.

Біля кожного учня лежать папірці, на яких написані слова: комахи, звірі, риби, птахи.

Діти утворюють групи за назвами.

2. Повторення правил роботи у групі.

3. Робота над загадками.

— Відгадайте, які вироби ви будете виготовляти на уроці.

• Пісні він свої співає,

Всіх раненько піднімає. (Півник)

• Кістяну сорочку маю

І ніколи не знімаю.

У сорочку-костомаху

Я ховаюся від страху. (Черепаха)

• У хатах прозорих

Всі вони живуть,

Можеш ти їх побачить,

Та не можеш чуть. (Риби)

• Робить він собі домівку

Та плете все павутинку. (Павук)

4. Робота над завданнями (групова).

Командир з кожної групи отримує завдання у конверті.

1) Розповісти за планом та малюнком.

а) Розмір тварини.

б) Будова тіла.

в) Де живе?

г) Як пересувається?

2) Мікрофон.

Назвати, яких ще звірів, птахів, риб, комах ви знаєте. Хто швидше?

3) Гра «Яка тварина заблукала!»

Комар, павук, вовк, сонечко. (Вовк)

Черепаха, жаба, метелик, вуж. (Метелик)

Гусак, півник, горобець, курка. (Горобець)

Лящ, щука, крокодил, короп. (Крокодил)

Із кожної групи учень пояснює, хто зайвий, та чому.

4) Вікторина.

Відгадайте, з якої казки та про яку тварину йде мова.

• Несе мене лисиця далеко-далеко. Котику-братику, спаси мене! (Казка «Кіт та Півник»)

• Повертайся ти додому,— буде тобі нова хатинка! (Казка «Золота Рибка»)

• А вона сиділа на середині озера та бачила, як Буратіно закручував велику бороду Карабаса. (Казка «Буратіно та Золотий ключик»)

• Муха так собі кричить,

А комар усе дзижчить.

Хоче муху врятувати

Та від злодія сховати. (Казка «Муха Цокотуха»)

5. Робота з посібником (С. 34).

Подивіться на зразки виробів, що виготовлені із шкаралупи горіха.

Ми створимо чотири композиції.

1 група: «На болоті»;

2 група: «Свійська птиця»;

3 група: «На ставку»;

4 група: «Комахи у лісі».

V. Інструктаж

Для з’єднання природного матеріалу та вимірювання окремих частин іграшок використовують пластилін. Голову і лапи черепахи ліплять із пластиліну. Для панцира добирають горіхову шкаралупу.

Рибку виготовляють із двох горіхових половинок, які скріплюють пластиліном. Із пластиліну ліплять голівку риби. Хвіст і плавники роблять із кольорового паперу.

Курку, півника роблять із двох шкаралупок. Голову, шию, лапи ліплять із пластиліну. Хвіст причіплюють з пір’я.

Павучка роблять із однієї половинки шкаралупи, ніжки роблять із маленьких гілочок. Скріплюють пластиліном. Підключайте фантазію, розум!

Видумуйте, пробуйте, творіть! Друзі, до роботи!

VІ. Практична робота

Учні працюють у групах. Добирають необхідні природні матеріали для створення композицій.

Фізкультхвилинка

Руки вгору піднімаєм,

Потім дружно опускаєм.

І долоньками скоріше

Плещем, плещем веселіше.

Знову руки піднімаєм,

Ну, а потім опускаєм.

Черевичками скоріше

Дружно тупаєм гучніше!

Учні продовжують виконання роботи. Вчитель стежить за правильністю виконання роботи. Діти допомагають один одному у групах.

VІІ . Підсумок уроку

Представник із кожної групи демонструє колективну роботу. Вчитель аналізує роботи. Всі роботи виставляються на виставку.

VІІ . Прибирання робочих місць

— На наступний урок ви повинні принести насіння ясена, клена, гілочки, пластилін, кольоровий картон.

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (21.09.2013)
Переглядів: 5069 | Рейтинг: 2.0/2
Україна — моя Батьківщина. Дослідницький практикум. Мандрівка Україною, про я...
Декларація прав дитини. Основний Закон держави. Обов'язки батьків та діте...
Вода та її властивості. Демонстрація властивостей води (безбарвна, прозора, н...
Елементарні уявлення про духовну складову здоров'я. Різні вияви краси пов...
У царстві тварин
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]