УРОК 16 Тема: Секрети ввічливої людини. Все починається з малогоМета: узагальнити знання учнів про секрети вихованої людини, про правила поведінки вдома, у школі, в громадських місцях; спонукати до піклування про рідних. Близьких, оточуючих; виховувати любов та пошану до оточуючих. Обладнання: карта країни Вихованості, атрибути до пантоміми «У музеї», ілюстрації до вірша, зашифроване слово, магнітофон, картки для гри в лото. ХІД УРОКУ І. Привітання Треба всім нам привітатись: — Добрий день! Дружно, весело сказати: — Добрий день! Я вітаюсь з усіма — Вчусь у школі недарма. Завжди я кажу «Привіт» Навіть кішці, що біля воріт. II. Організація класу — Щоб узагальнити знання про вихованість, про правила чемної людини, щоб спонукати вас до піклування про старших та виховувати пошану до оточуючих, я сьогодні запрошую усіх у цікаву подорож до міста Вихованості. (Відкрити карту.) Це місто ніби звичайне: у ньому є і школа, і музей, вулицями їздить транспорт, але живуть тут дуже виховані, шанобливі, доброзичливі і чемні мешканці, які ходять одні до інших у гості. Тож вирушаймо! Ми їдемо, ідемо, їдемо У Вихованості край. Ця гра дуже цікава Ти з нами теж пограй! Сідай із нами. Друже, У чарівний трамвай, І все, що ти почуєш, Повік не забувай! — Разом із нами відправляються у подорож: • інформаційна група, яка підготувала цікаві розповіді про ввічливі слова; • група читців, яка продемонструє нам виразне читання • група акторів, які покажуть нам цікаві інсценізації. III. Робота над матеріалом уроку 1. — А чи знаєте ви, як необхідно вітатися? (Бере слово інформаційна група.) 1) Прийнято, що діти вітаються із дорослими, а чоловіки — із жінками. 2) Вихована людина намагається привітатися першою зі знайомими, даруючи привітне слово і сердечну усмішку 3) Для бесіди зі знайомими відійди у бік, щоб не заважати перехожим. Не слід зупинятися для розмови у дверях, у вузьких проходах. 4) У громадських місцях вітаються тихо, щоб не заважати іншим людям. — Дякую групі інформаторів за гарну розповідь. А ми — уже біля школи. (Демонстрація на карті) Сюди, на жаль, закрався злий чарівник і наробив шкоди. Щоб звільнитися від нього, ми зіграємо у гру «Маятник». 2. — Уважно слухайте наших читців. Коли почуєте слова, з якими не погоджуєтесь, заперечливо хитайте голівками, коли все добре — кивайте ствердно. 1-й учень Нема ні миру, ні любові — Розтанули і щезли вмить. Розбив Віталік носа Вові, І той розплаканий стоїть. 2-й учень Замазали весь зошит Галі, Погане слово хтось сказав. Пішла біда гуляти далі... Хтось Колі ручку поламав. 3-й учень Скубнули Таню за косичку, Вона ображено мовчить, З книжками скинули поличку... Ну, як в такому класі жити? 4-й учень Де хлопці і дівчата б’ються І прозиваються весь час, Де над бідою всі сміються... Скажіть мені, хіба це клас? — Ви гарно постарались і прогнали чародія з містечка Вихованості і його чудової школи. Ми дякуємо групі читців і мандруємо далі до музею. А тут нас чекає група юних акторів. 3. Пантоміма. Заходить хлопчик у музей, розглядає експонати, а потім крадькома забирає і виносить певну музейну річ. — Хто помітив негаразди у діях Андрійка? Спробуйте виправити їх теж за допомогою міміки і жестів. 4. Інсценізація вірша А. Антонечка «Сашко». В трамваї переповненім Сашко з м’ячем сидить, А біля нього згорблений Старий дідусь стоїть. Хтось до Сашка звертається: — Чи вас у школі вчать, Як місце дати старшому, Як старших поважати? — Та вчать, — Сашко відказує, — Але у дану мить Розпочались канікули, І нас ніхто не вчить. — Як необхідно ставитися до людей похилого віку, оточуючих, рідних? — А чи знаєте ви, як називаються одним словом ті добрі, приємні, хороші слова, які ми часто говоримо рідним і близьким людям? Щоб дізнатись про це, відгадайте зашифроване слово. компл імент Спочатку називайте голосні, а потім — приголосні. 5. Хвилинка відпочинку. Гра «Впізнай комплімент для матусі». Якщо фраза, сказана вчителем, буде компліментом матусі, то учні, що вишикувалися по середині класу, роблять три кроки вперед, а якщо не комплімент — один крок назад. Наприклад. Матусю, які в тебе гарні руки; Які у тебе довгі вуха тощо. 6. Мешканці містечка Вихованість люблять ходити в гості. Ось і вам пропоную піти до них. А по дорозі послухайте правила поведінки в гостях і подумайте, чи можна себе так поводити і чому. У магнітофонному записі звучить вірш «У гостях». Якщо в друга іменини — Ти не гай ані хвилини! Завітай до нього вранці, Ввімкни музику до танців. Ще й пісні горлай щосили, Щоб скоріше стіл накрили. Подарунок лишай вдома — Треба він тобі самому. За обід один не варто Подарунок віддавати. Загрібай цукерки в жмені І ховай їх у кишені. Торт бери двома руками, їж великими шматками. Після торту руку жирну Витри краєм скатертини. А коли ступнеш на ґанок, Скажи: «Стіл був препоганий!» Стане соромно родині — Особливо господині. І тоді матуся вдруге Іменини зробить другу. (2—3 дітей висловлюють свої відповіді.) IV. Закріплення вивченого матеріалу ...А ми помандруємо далі. І зупинимось на галявині Чемності, щоб погратись у лото. (У дітей — картки, на яких зображена на одній стороні ситуація з теми «Ввічливість», а на іншій — чарівне слово. Необхідно вишикуватись у рядочок або коло так, щоб утворився ланцюжок слів і малюнків.) ...Якщо правильно скомпонували малюнки зі словами, то з іншої сторони карток зможете прочитати фразу, яка є золотим правилом вихованості: «Роби так іншим, як би ти хотів, щоб чинили тобі». Повторіть і запам’ятайте це правило. V. Підсумок уроку — Отже, запам’ятайте, що справжня вихованість — це добрі вчинки і гарна поведінка, а ввічливі слова лише її підтверджують. Якщо хочеш, друже, Щоб тебе любили, Чемним і привітним, Добрим, вихованим будь! Не роби другому, Що тобі не миле! Правило це мудре, Друже, не забудь! Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2307 | |
Свято Букваря! |
Обладнання для роботи з глиною і пластиліном. Прийоми ліплення |
Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцях. Правила ... |
Осінь щедра, осінь золотава. Урок позакласного читання |
А. Костецький «Батьківщина», М. Чернявський «Рідний край», В. Сухомлинський «... |
Всього коментарів: 0 | |