Значення праці в житті людини. Правила організації робочого місця. Загальні правила безпеки життя на уроках трудового навчання
Урок № 1

Тема: «Значення праці в житті людини. Правила організації робочого місця. Загальні правила безпеки життя на уроках трудового навчання».

Мета: ознайомити учнів з різноманітністю професій та місцем праці в житті людини; з правилами організації робочого місця на уроці, правилами безпеки життя; формувати елементарні вміння безпечної роботи з інструментами та пристосуваннями; виховувати охайність, поважне ставлення до праці, до людей праці.

Обладнання: предметні малюнки, роздатковий матеріал.

Тип уроку:  комбінований.

Методи і прийоми роботи:  бесіда, пояснення, гра, робота на картках, робота в парі.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1.    Привітання:

       Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій уклоніться

За щасливий день вчорашній.

Всі до сонця потягніться,

Вліво, вправо нахиліться,

Веретенцем покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

2.  Перевірка готовності до уроку.

3.  Упорядкування робочих місць.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

       На уроках трудового навчання ми будемо знайомитися з матеріалами та інструментами, дізнаємось їх властивості, будемо засвоювати найпростіші технологічні прийоми праці. Навчимося працювати самостійно та колективно, бути охайними, уважними, чемними.

       На уроках трудового навчання ви дізнаєтеся: з яких матеріалів людина робить необхідні речі, будинки, машини; які властивості притаманні цим, матеріалам; чому для виготовлення різних предметів використовують різні матеріали; як сконструйовані деякі речі, предмети, машини.

ІІІ. Засвоєння нових знань, умінь, навичок.

1. Вступна бесіда:

       Наш будинок у Всесвіті – це планета Земля. З усіх планет Сонячної системи тільки Земля стала придатною для життя. Людина пристосовувалася, щоб вижити у складних умовах. Люди опанували земний, водний та повітряний простір, брали у природи все, що вона пропанувала — їжу, матеріали для одягу та будівництва помешкань.

       Усі оточуючі нас речі зроблені з матеріалів за допомогою інструментів. Усе необхідне для життя люди виготовляють, змінюючи та перероблюючи те, що дає нам Природа, за допомогою праці — технології. Технології постійно розвиваються та вдосконалюються. Сучасна людина може зробити різноманітні речі. Подивіться навколо себе.

       Що у нас в класі зроблено людиною?

       Що зроблено природою?

2. Бесіда про професії людини. Робота над загадками:

На дошці — малюнки із зображенням людей різних професій.

       Відгадайте, про кого йдеться? Додайте словечко!

       Знань чимало в нього є,

Дітлахам їх віддає.

Міста Знань постійний житель —

Носить горде ймення... (вчитель).

       В трубах дірочки латає,

В них несправність виправляє.     

       Труб і кранів чудо-технік Добрий дядечко... (сантехнік).

       Слоненяті чи качаті,

Котеняті чи курчаті    

Дасть пігулку чи відвар Друг тварин... (ветеринар).

       Рідний край охороняти,

Від чужих обороняти

День і ніч завжди готовий

Мужній захисник.,, (військовий).

       Каменяр і покрівельник       

Носять назву... (будівельник).

       Шторм його не налякає,

Адже він штурвал тримає.

Через море й океан

Водить судно... (капітан).

       Вміє справно рахувати

І товар пропонувати.

Зошит, книгу, олівець

Видає нам... (продавець).

       Квіточки попідливає,

Кущики попідстригає...

Для рослинок — чарівник,

Любить землю... (садівник).

       Судно, скарб, людей, печери...

В мулі залишки галери...

Відшукає все це враз

Під водою... (водолаз).

3. Гра «Знайди пару».

Робота у парах: перед дітьми лежать малюнки із зображенням професій: учителя, перукаря, продавця, водія, лікаря, кухаря, швачки і малюнки із зображенням інструментів та приладдя: ножиці, указка, ваги, голка, нитки, ніж, руль. Учні мають знайти пари малюнків: перукар – ножиці і т. д.

4. Фізкультхвилинка:

       Всі піднесли руки — раз!

На носках стоїть весь клас,

Два присіли, руки вниз,

На сусіда подивись.

Раз! — і вгору,

Два! — і вниз,    

На сусіда подивись.

Будем дружно ми вставати,

Щоб ногам роботу дати.

Раз присіли, два – піднялись.

Хай мужніє ваше тіло.

Хто старався присідати,

Може вже відпочивати.

5. Ознайомлення з правилами безпеки на уроках трудового навчання:

       Кожен учень зобов’язаний знати й точно виконувати правила безпечної праці на уроках трудового навчання.

       Переходити на інше робоче місце без дозволу вчителя забороняється;

       Коли вчитель звертається до всіх учнів, вони мають припинити роботу й уважно вислухати зауваження, інструктаж.

       Перевірити справність інструментів особистого користування, наявність матеріалів.

       Роботу розпочинати лише з дозволу вчителя;

       Не можна працювати несправним і тупим інструментом.

       Використовувати інструмент лише за призначенням.

       Користуватися прийомами роботи з інструментами, як показав учитель.

6. Бесіда про організацію робочого місця учнів:

       Під час роботи учень повинен тримати своє робоче місце в належному порядку, а після роботи акуратно прибрати його: скласти відповідне обладнання, вимити руки з милом і витерти їх рушником.

ІV. Узагальнення і систематизація отриманих знань:

1. Розгляд виставки дитячих виробів:

       Розгляньте вироби учнів початкових класів.

2. Зарядка для очей.

3. Гра «Що з чого?»:

– З’єднайте стрілочками предмети та матеріали, з яких вони зроблені:

VII.    Підсумок уроку:

       Про що дізналися на уроці?

       Які професії запам’ятали?

       Чому праця дуже важлива в житті кожної людини?

       Що можна зробити на уроках трудового навчання?

       Які речі потрібні нам на уроці?

       Ви молодці, дуже добре працювали!

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (03.08.2013)
Переглядів: 5920 | Рейтинг: 0.0/0
Різноманітність дитячих ігор. Значення гри у житті дитини
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П...
Тема. Казки народів світу. Урок позакласного читання
С. Жупанин «Грайте, грайте голосніше...». В. Гринько, А. Камінчук, Д. Чередни...
Об’ємні вироби із природних матеріалів. Виготовлення виробів із каштанів та ж...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]