Урок № 1
Тема: «Значення праці в житті людини. Правила організації робочого місця. Загальні правила безпеки життя на уроках трудового навчання».Мета: ознайомити учнів з різноманітністю професій та місцем праці в житті людини; з правилами організації робочого місця на уроці, правилами безпеки життя; формувати елементарні вміння безпечної роботи з інструментами та пристосуваннями; виховувати охайність, поважне ставлення до праці, до людей праці. Обладнання: предметні малюнки, роздатковий матеріал. Тип уроку: комбінований. Методи і прийоми роботи: бесіда, пояснення, гра, робота на картках, робота в парі. Хід уроку І. Організаційний момент. 1. Привітання: – Встаньте, діти, посміхніться, Землі нашій уклоніться За щасливий день вчорашній. Всі до сонця потягніться, Вліво, вправо нахиліться, Веретенцем покрутіться. Раз присядьте, два присядьте І за парти тихо сядьте. 2. Перевірка готовності до уроку. 3. Упорядкування робочих місць. ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності. – На уроках трудового навчання ми будемо знайомитися з матеріалами та інструментами, дізнаємось їх властивості, будемо засвоювати найпростіші технологічні прийоми праці. Навчимося працювати самостійно та колективно, бути охайними, уважними, чемними. – На уроках трудового навчання ви дізнаєтеся: з яких матеріалів людина робить необхідні речі, будинки, машини; які властивості притаманні цим, матеріалам; чому для виготовлення різних предметів використовують різні матеріали; як сконструйовані деякі речі, предмети, машини. ІІІ. Засвоєння нових знань, умінь, навичок. 1. Вступна бесіда: – Наш будинок у Всесвіті – це планета Земля. З усіх планет Сонячної системи тільки Земля стала придатною для життя. Людина пристосовувалася, щоб вижити у складних умовах. Люди опанували земний, водний та повітряний простір, брали у природи все, що вона пропанувала — їжу, матеріали для одягу та будівництва помешкань. – Усі оточуючі нас речі зроблені з матеріалів за допомогою інструментів. Усе необхідне для життя люди виготовляють, змінюючи та перероблюючи те, що дає нам Природа, за допомогою праці — технології. Технології постійно розвиваються та вдосконалюються. Сучасна людина може зробити різноманітні речі. Подивіться навколо себе. – Що у нас в класі зроблено людиною? – Що зроблено природою? 2. Бесіда про професії людини. Робота над загадками: На дошці — малюнки із зображенням людей різних професій. – Відгадайте, про кого йдеться? Додайте словечко! – Знань чимало в нього є, Дітлахам їх віддає. Міста Знань постійний житель — Носить горде ймення... (вчитель). – В трубах дірочки латає, В них несправність виправляє. – Труб і кранів чудо-технік Добрий дядечко... (сантехнік). – Слоненяті чи качаті, Котеняті чи курчаті Дасть пігулку чи відвар Друг тварин... (ветеринар). – Рідний край охороняти, Від чужих обороняти День і ніч завжди готовий Мужній захисник.,, (військовий). – Каменяр і покрівельник Носять назву... (будівельник). – Шторм його не налякає, Адже він штурвал тримає. Через море й океан Водить судно... (капітан). – Вміє справно рахувати І товар пропонувати. Зошит, книгу, олівець Видає нам... (продавець). – Квіточки попідливає, Кущики попідстригає... Для рослинок — чарівник, Любить землю... (садівник). – Судно, скарб, людей, печери... В мулі залишки галери... Відшукає все це враз Під водою... (водолаз). 3. Гра «Знайди пару». Робота у парах: перед дітьми лежать малюнки із зображенням професій: учителя, перукаря, продавця, водія, лікаря, кухаря, швачки і малюнки із зображенням інструментів та приладдя: ножиці, указка, ваги, голка, нитки, ніж, руль. Учні мають знайти пари малюнків: перукар – ножиці і т. д. 4. Фізкультхвилинка: – Всі піднесли руки — раз! На носках стоїть весь клас, Два присіли, руки вниз, На сусіда подивись. Раз! — і вгору, Два! — і вниз, На сусіда подивись. Будем дружно ми вставати, Щоб ногам роботу дати. Раз присіли, два – піднялись. Хай мужніє ваше тіло. Хто старався присідати, Може вже відпочивати. 5. Ознайомлення з правилами безпеки на уроках трудового навчання: – Кожен учень зобов’язаний знати й точно виконувати правила безпечної праці на уроках трудового навчання. – Переходити на інше робоче місце без дозволу вчителя забороняється; – Коли вчитель звертається до всіх учнів, вони мають припинити роботу й уважно вислухати зауваження, інструктаж. – Перевірити справність інструментів особистого користування, наявність матеріалів. – Роботу розпочинати лише з дозволу вчителя; – Не можна працювати несправним і тупим інструментом. – Використовувати інструмент лише за призначенням. – Користуватися прийомами роботи з інструментами, як показав учитель. 6. Бесіда про організацію робочого місця учнів: – Під час роботи учень повинен тримати своє робоче місце в належному порядку, а після роботи акуратно прибрати його: скласти відповідне обладнання, вимити руки з милом і витерти їх рушником. ІV. Узагальнення і систематизація отриманих знань: 1. Розгляд виставки дитячих виробів: – Розгляньте вироби учнів початкових класів. 2. Зарядка для очей. 3. Гра «Що з чого?»: –
З’єднайте стрілочками предмети та матеріали, з яких вони зроблені: VII. Підсумок уроку: – Про що дізналися на уроці? – Які професії запам’ятали? – Чому праця дуже важлива в житті кожної людини? – Що можна зробити на уроках трудового навчання? – Які речі потрібні нам на уроці? – Ви молодці, дуже добре працювали! | |
| |
Переглядів: 5990 | |
Як людина пізнає світ |
Охорона тварин. Турбота людей про тварин |
Українська народна казка «Лисиця та їжак» |
Різноманітність дитячих ігор. Значення гри у житті дитини |
Твої руки. Чутливість шкіри |
Всього коментарів: 0 | |