💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Значення праці в житті людини. Правила організації робочого місця. Загальні правила безпеки життя на уроках трудового навчання
Урок № 1

Тема: «Значення праці в житті людини. Правила організації робочого місця. Загальні правила безпеки життя на уроках трудового навчання».

Мета: ознайомити учнів з різноманітністю професій та місцем праці в житті людини; з правилами організації робочого місця на уроці, правилами безпеки життя; формувати елементарні вміння безпечної роботи з інструментами та пристосуваннями; виховувати охайність, поважне ставлення до праці, до людей праці.

Обладнання: предметні малюнки, роздатковий матеріал.

Тип уроку:  комбінований.

Методи і прийоми роботи:  бесіда, пояснення, гра, робота на картках, робота в парі.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1.    Привітання:

       Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій уклоніться

За щасливий день вчорашній.

Всі до сонця потягніться,

Вліво, вправо нахиліться,

Веретенцем покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

2.  Перевірка готовності до уроку.

3.  Упорядкування робочих місць.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

       На уроках трудового навчання ми будемо знайомитися з матеріалами та інструментами, дізнаємось їх властивості, будемо засвоювати найпростіші технологічні прийоми праці. Навчимося працювати самостійно та колективно, бути охайними, уважними, чемними.

       На уроках трудового навчання ви дізнаєтеся: з яких матеріалів людина робить необхідні речі, будинки, машини; які властивості притаманні цим, матеріалам; чому для виготовлення різних предметів використовують різні матеріали; як сконструйовані деякі речі, предмети, машини.

ІІІ. Засвоєння нових знань, умінь, навичок.

1. Вступна бесіда:

       Наш будинок у Всесвіті – це планета Земля. З усіх планет Сонячної системи тільки Земля стала придатною для життя. Людина пристосовувалася, щоб вижити у складних умовах. Люди опанували земний, водний та повітряний простір, брали у природи все, що вона пропанувала — їжу, матеріали для одягу та будівництва помешкань.

       Усі оточуючі нас речі зроблені з матеріалів за допомогою інструментів. Усе необхідне для життя люди виготовляють, змінюючи та перероблюючи те, що дає нам Природа, за допомогою праці — технології. Технології постійно розвиваються та вдосконалюються. Сучасна людина може зробити різноманітні речі. Подивіться навколо себе.

       Що у нас в класі зроблено людиною?

       Що зроблено природою?

2. Бесіда про професії людини. Робота над загадками:

На дошці — малюнки із зображенням людей різних професій.

       Відгадайте, про кого йдеться? Додайте словечко!

       Знань чимало в нього є,

Дітлахам їх віддає.

Міста Знань постійний житель —

Носить горде ймення... (вчитель).

       В трубах дірочки латає,

В них несправність виправляє.     

       Труб і кранів чудо-технік Добрий дядечко... (сантехнік).

       Слоненяті чи качаті,

Котеняті чи курчаті    

Дасть пігулку чи відвар Друг тварин... (ветеринар).

       Рідний край охороняти,

Від чужих обороняти

День і ніч завжди готовий

Мужній захисник.,, (військовий).

       Каменяр і покрівельник       

Носять назву... (будівельник).

       Шторм його не налякає,

Адже він штурвал тримає.

Через море й океан

Водить судно... (капітан).

       Вміє справно рахувати

І товар пропонувати.

Зошит, книгу, олівець

Видає нам... (продавець).

       Квіточки попідливає,

Кущики попідстригає...

Для рослинок — чарівник,

Любить землю... (садівник).

       Судно, скарб, людей, печери...

В мулі залишки галери...

Відшукає все це враз

Під водою... (водолаз).

3. Гра «Знайди пару».

Робота у парах: перед дітьми лежать малюнки із зображенням професій: учителя, перукаря, продавця, водія, лікаря, кухаря, швачки і малюнки із зображенням інструментів та приладдя: ножиці, указка, ваги, голка, нитки, ніж, руль. Учні мають знайти пари малюнків: перукар – ножиці і т. д.

4. Фізкультхвилинка:

       Всі піднесли руки — раз!

На носках стоїть весь клас,

Два присіли, руки вниз,

На сусіда подивись.

Раз! — і вгору,

Два! — і вниз,    

На сусіда подивись.

Будем дружно ми вставати,

Щоб ногам роботу дати.

Раз присіли, два – піднялись.

Хай мужніє ваше тіло.

Хто старався присідати,

Може вже відпочивати.

5. Ознайомлення з правилами безпеки на уроках трудового навчання:

       Кожен учень зобов’язаний знати й точно виконувати правила безпечної праці на уроках трудового навчання.

       Переходити на інше робоче місце без дозволу вчителя забороняється;

       Коли вчитель звертається до всіх учнів, вони мають припинити роботу й уважно вислухати зауваження, інструктаж.

       Перевірити справність інструментів особистого користування, наявність матеріалів.

       Роботу розпочинати лише з дозволу вчителя;

       Не можна працювати несправним і тупим інструментом.

       Використовувати інструмент лише за призначенням.

       Користуватися прийомами роботи з інструментами, як показав учитель.

6. Бесіда про організацію робочого місця учнів:

       Під час роботи учень повинен тримати своє робоче місце в належному порядку, а після роботи акуратно прибрати його: скласти відповідне обладнання, вимити руки з милом і витерти їх рушником.

ІV. Узагальнення і систематизація отриманих знань:

1. Розгляд виставки дитячих виробів:

       Розгляньте вироби учнів початкових класів.

2. Зарядка для очей.

3. Гра «Що з чого?»:

– З’єднайте стрілочками предмети та матеріали, з яких вони зроблені:

VII.    Підсумок уроку:

       Про що дізналися на уроці?

       Які професії запам’ятали?

       Чому праця дуже важлива в житті кожної людини?

       Що можна зробити на уроках трудового навчання?

       Які речі потрібні нам на уроці?

       Ви молодці, дуже добре працювали!

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (03.08.2013)
Переглядів: 5990 | Рейтинг: 0.0/0
Як людина пізнає світ
Охорона тварин. Турбота людей про тварин
Українська народна казка «Лисиця та їжак»
Різноманітність дитячих ігор. Значення гри у житті дитини
Твої руки. Чутливість шкіри
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]