УРОК 72 Тема: Додавання, віднімання чисел частинами. Задачі на знаходження невідомого доданка, на різницеве порівняння чиселМета: ознайомити учнів з розв'язанням прикладів на додавання і віднімання з переходом через десяток за допомогою прийому додавання і віднімання частинами; вдосконалювати обчислювальні навички, уміння розв'язувати задачі на знаходження невідомого доданка, на різницеве порівняння чисел; розвивати увагу, логічне мислення; виховувати акуратність, працьовитість. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Повторення вивченого матеріалу 1 Математичний диктант •Яке число більше 15 на 1? •Яке число менше 13 на 1? •Яке число треба відняти від 18, щоб одержати10? •Яке число треба додати до 10, щободержати 19? • Запишіть число, у якому 1 десяток, 3 одиниці. • Перший доданок 10, другий доданок 7. Чому дорівнює сума? • Зменшуване 16, від’ємник 10. Чому дорівнює різниця? Взаємоперевірка робіт. 2 Гра «Хто складе якомога більше прикладів» (робота в парах) Учитель записує на дошці числа: 10; 6; 8; 7; 5. Діти в зошитах записують якнайбільше прикладів, використовуючи ці числа. 3 Гра «Засели будиночки» III. Ознайомлення з новим матеріалом 1 Пояснення вчителя (робота з числовим відрізком) — Як розв’язати приклад 8 + 5? — Можна скористатися лінійкою. Знайдіть на лінійці цифру 8. Відрахуйте праворуч 5 поділок. — Яку відповідь одержали? (13) — А зручніше до 8 додавати 5 частинами. Для цього число 5 розкладемо на два зручні доданки, так, щоб перше число доповнювало 8 до 10. — На які два доданки розкладемо 5? (На 2 і 3) — Якщо до 8 додамо 2, то одержимо 10. А потім додамо ще 3. Одержимо 13. 8 + 5 = 13 8 + 2 + 3 = 13 2 Первинне закріплення 6 + 9 = □8 + 7 = □ 9+ 5 = □ (Щоб до 6 додати 9, необхідно 9 розкласти на два зручні доданки: 4 і 5. Якщо до 6 додати 4, одержимо 10, а до 10 додати 5 — одержимо 15.) Аналогічно пояснюють другий, третій приклади. ● Фізкультхвилинка Всі піднесли руки — раз! На носках стоїть весь клас, Два — присіли, руки вниз, На сусіда подивись, Раз! — і вгору, Два! — і вниз, На сусіда не дивись. Будем дружно ми вставати, Щоб ногам роботу дати. Раз — присіли, два — піднялись. Хто старався присідати, Може вже відпочивати. 3 Пояснення вчителя (робота з числовим відрізком) — Як розв’язати приклад 13 - 7? — Можна скористатися лінійкою. Знайдіть на лінійці цифру 13. Відрахуйте ліворуч 7 поділок. — Яку відповідь одержали? (6) — А зручніше від 13 відняти 7 частинами. Для цього число 7 розкладемо на два зручні доданки так, щоб при відніманні від 13 першого числа вийшло 10. — На які два доданки розкладемо 7? (На 3 і 4) — Якщо від 13 відняти 3, то одержимо 10. А потім ще відняти 4. Одержимо 6. 13 - 7 = 6 13 - 3 - 4 = 6 4 Первинне закріплення 12 - 7 16 -8 11 - 4 15- 7 (Щоб від 12 відняти 7, необхідно 7 розкласти на два числа: 2 і 5. Якщо від 12 відняти 2, одержимо 10, а від 10 відняти 5 одержимо 5.) Аналогічно пояснюють другий, третій, четвертий приклади. IV. Закріплення вивченого матеріалу 1 Розв'язування задачі на знаходження невідомого доданка — Розгляньте терези. Маса яблук 5 кг. Яка маса груш? Звернути увагу дітей, що терези перебувають у рівновазі, отже, на правій чаші теж перебуває 5 кг. На дошці — схеми-опори. 5 кг Ґ н ? 3 кг Схема-підказка 3 кг груші 5 кг — Як знайти масу груш? ● Зорова гімнастика 2 Розв'язування задачі на різницеве порівняння У змаганнях з плавання брали участь 10 хлопчиків і 8 дівчаток. На скільки менше дівчаток, ніж хлопчиків, брало участь у змаганнях? 10 - 8 = 2 (д.) ● Творча робота над задачею — Змініть запитання задачі так, щоб вона розв’язувалася дією додавання. (Скільки всього дітей брало участь у змаганнях з плавання?) 3 Самостійна робота 1 варіант2 варіант 19 - 9 - 5 = 12 - 2 - 8 = 17 - 10 - 3 =18 - 8 - 7 = 19 - 9 - 4 = 15 -10 - 3 = 4 Задачі на кмітливість • На годівниці сиділо 5 горобців і 2 синиці. Полетіли 3 птахи. Чи був серед них хоча б 1 горобець? • У кошику три яблука. Як поділити їх між трьома дітьми так, щоб одне яблуко залишилося в кошику? (Віддати одне яблуко разом з кошиком.) V. Підсумок уроку. Рефлексія — Як знайти невідомий доданок? — Як порівняти два числа? — Як розв’язати приклад 18 - 9? 8 + 3? — Якщо ви задоволені своєю роботою, на полях поставте кружечок і зафарбуйте зеленим кольором. — Якщо ви могли працювати краще, запаліть вогник жовтого кольору. — Якщо вам ваша робота не сподобалася, запаліть червоний сигнал світлофора. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 5956 | |
В. Лучук «Жолудь». Є. Гуцало «Без дороги ходить дощ». П. Ребро «Суперечка». А... |
Передача відкритого простору. Практична робота «Різнобарвні будинки» |
Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцях |
Школа ввічливості. Гостини |
Значення природи для життя людини |
Всього коментарів: 0 | |