Конструювання з деталей набору будиночків різної складності за малюнком та власним задумом
Урок 51

Тема. Конструювання з деталей набору будиночків різної складності за малюнком та власним задумом

Мета: розширити уявлення учнів про конструктивні властивості будин-ків та їх залежність від призначення споруди; навчати моделювати за зраз-ком і схематичним зображенням.

Обладнання: зразки будинків (одноповерхові: житловий, магазин; різні блоки багатоповерхового: з балконом, без балкону тощо) та їх схематичні зо-браження.

ХІД УРОКУ

І. Організація учнів до уроку

Читання вірша С. Баруздіна «Хто побудував цей дім».

ІІ. Активізація опорних знань учнів

• З яких складових частин складається будинок? (Фундамент, стіни, по-крівля, вікна, двері, стеля)

• Яквони з’єднуються?

— Сьогодні вчимось моделювати з деталей будівельного конструктора будинки різної складності: одноповерхові та багатоповерхові.

ІІІ. Практична робота

Залежно від досвіду учнів роботу можна провести з цілісним пояснен-ням або поетапним.

Учитель нагадує послідовність виготовлення виробу.

— Спочатку викладаємо підлогу, для цього беремо такі деталі (показує), потім — стіни (показує) і т. ін.

Учитель стежить, щоб учні правильно з’єднували ці елементи, спонукає їх до взаємоконтролю, надання допомоги (якщо зробив сам — поясни това-ришу).

У ході роботи слід залучати дітей до зіставлення конструкції з дібра-ним зразком та його схематичним зображенням; знаходити відмінності в конструкції будинків різного призначення (наприклад, в магазині — великі вікна для вітрин).

Багатоповерховий житловий будинок

Одноповерховий житловий будинок

Двоповерхова школашкола

Магазин

Магазин одягу

Для полегшення вибору учнями будь-якої споруди для конструювання доцільно провести гру «Відгадай».

• Багато класів, спортивний зал, їдальня , бібліотека, учні... — (школа).

• 9 поверхів, під’їзд, ліфт, квартири, балкони... — (житловий будинок).

• Ліки, рецепт, фармацевт, бинт, вата, йод, пігулки, мікстура... — (апте-ка).

• Ковбаса, хліб, овочі, продавець... — (продуктовий магазин).

• Взуття, костюми, шкільна форма, косметика, канцелярські товари, тех-ніка для дому, ювелірні вироби... — (універмаг чи магазин господарських товарів, супермаркет).

• Хворі, кабінети, палати, лікарі, медичні сестри, операції, щеплення... — (поліклініка, лікарня).

• Сцена, екран, спектакль, кінофільм, конферансьє, оркестрова яма, му-зиканти, артисти... — (театр або концертний зал).

IV. Підсумок уроку

• Що цікавого ви дізналися на уроці?

• Які споруди вам сподобались?

Якщо є можливість, моделі на деякий час варто залишити на столах, щоб діти ще раз розглянули їх і погралися з ними.

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (03.08.2013)
Переглядів: 1543 | Рейтинг: 0.0/0
Узагальнюючий урок із теми «Рукотворна краса». Колективна робота «Сонячні кві...
Уроки чемності
Д. Чередниченко «Рідні краєвиди». Л. Глібов «Зимня пісенька». «Сію, сію, посі...
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 10
Родина, рідня, рід. Сімейний календар
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]