Урок 61 Тема. Карта України. Умовні позначення на карті (рівнини, гори, водойми)Мета: дати учням уявлення про карту України та умовні позначення на ній рівнин, гір, річок, морів; учити знаходити на карті України рівнини, гори, водойми; розвивати мислення, мовлення, увагу, спостережливість; розширювати світогляд дітей; виховувати любов до рідної країни. ХІД УРОКУ I . Організаційний момент • Вправа «Погода» — яка зараз пора року? — який місяць? — яке число? — Тепло чи холодно надворі? — який стан неба? — яка температура повітря? — Чи були сьогодні протягом дня опади? II. Повідомлення теми і мети уроку — Велика і прекрасна наша країна Україна. Розкажіть, що ви знаєте про нашу країну. — В Україні різноманітна природа. Сьогодні ми вирушимо у подорож Україною, не виходячи з класу. III. Вивчення нового матеріалу 1 Розповідь учителя з елементами бесіди — наша країна займає велику територію. Але ми можемо подорожувати у будь-який куточок, не виходячи з класу. У цьому нам допоможе... як ви вважаєте, що саме? Відгадайте загадку. Моря є — плавати не можна. Дороги є — їхати не можна. Земля є — орати не можна. Що це? (Карта) — Правильно, це карта. (На дошці учитель вивішує фізичну карту України.) — Розгляньте карту України. — які кольори ви бачите на ній? — Географічні карти зазвичай кольорові. Поверхню Землі, воду зображують різними умовними кольорами. Воду на Землі (океани, моря, річки, озера) зображують на карті синім кольором; гори — коричневим; рівнини — зеленим кольором. 2 Фізкультхвилинка Учні стають біля парт, учитель у кольорі показує поверхню Землі (гори — руки вгору; вода — руки в сторони). IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів 1 Гра «Не помились» — Що означають на карті різні кольори? • Блакитний — вода • Зелений — рівнини • Коричневий — гори — я показуватиму малюнки, а ви — колір, яким цей предмет позначений на карті. (Діти показують кольорові олівці.) 2 Робота за картою України — Де існують країни без людей, міста — без будинків, ліс — без дерев, море — без води? (На карті) — Для того щоб подорожувати картою, потрібно навчитися читати карту. Читати — це не означає читати тільки написи на ній. Потрібно розуміти й особливу мову карти — умовні знаки. До них належать різні кольори й інші позначки. 1) Знайдіть на карті блакитний колір. Що він означає? назвіть декілька морів. 2) Знайдіть на карті зелений колір. Що він означає? назвіть об'єкт зеленого кольору. (Рівнина) 3) Знайдіть об'єкт коричневого кольору. назвіть його. (Гори) 3 Тестування «Так чи ні?» 1) Зеленим кольором на карті позначені рівнини. (Так) 2) Об'єкти на карті показуй тільки пальцем. (Ні) 3) Блакитним кольором на карті позначена вода. (Так) 4) на карті України є океан. (Ні) 5) Коричневим кольором на карті позначені гори. (Так) 4 Практична колективна робота Ліплення з кольорового пластиліну карти України. V. Підсумок уроку — яким кольором зображують поверхню Землі? — яким кольором на карті позначені гори? (Коричневим) — яким кольором на карті позначені рівнини? (Зеленим) — яким кольором на карті позначені моря й океани? (Блакитним) • Робота за малюнком — Розгляньте карту України. Розкажіть за допомогою карти про Україну. Розфарбуйте територію області, у якій ви живете. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 9979 | |
Робота з природним матеріалом. Аплікація із рослинних форм. Сюжетна аплікація... |
Вступне заняття. Значення праці в житті людини. Організація робочого місця |
Кімнатні рослини. Практична робота. Догляд за кімнатними рослинами |
Тварини |
Колір як засіб створення образу. Практична робота «В гостях у казкового персо... |
Всього коментарів: 0 | |