Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. Практична робота «Ой був собі коточок»

УРОК 13

Тема. Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. Практична робота «Ой був собі коточок»

Мета: 1. Поглибити знання про техніку паперопластики, її виражальні засоби, навчити усвідомлено обирати засоби для створення художнього образу. 2. Удосконалювати прийоми роботи з папером, уміння втілювати задумане в роботу, розвивати зорове й емоційне сприйняття. 3. Виховувати любов і гуманне ставлення до тва- ринного світу.

Обладнання: матеріали: кольоровий папір і картон, фло- мастери, ножиці, клей, альбом із шаблонами (с. 24—25); зоровий ряд: репродукції із зображеннями котів А. Чингаку, Г. Мінда, Т. А. Стейнлена, скульптурне зображення кішки в Єгипті; І. Єфімов «Кішка з кулею»; літературний ряд: вірш Д. Чередниченка «Хитрий Няв».

Хід уроку

I. Організація класу

II. Актуалізація опорних знань

Бесіда.

— Які прийоми складання паперу ви знаєте?

— Назвіть допоміжні інструменти, які використовують у паперопластиці.

III. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя.

— У кого з вас удома живе яка-небудь тварина?

Не завжди песик, особливо маленький, буде вам надійним захисником або охоронцем, а кіт не зможе виявити свої мисливські якості в полюванні на мишей у міських квартирах. Ці свійські тварини просто стали нашими друзями.

Послухайте вірш Д. Чередниченка в перекладі А. Присяжнюк

«Хитрий Няв».

Хитрий Няв

— Ходи, котику, грядку копати.

— Няв.

— Ходи, котику, дрова рубати.

— Н-няв.

— Ходи, котику, воду носити.

— Н-н-няв.

— Ходи, котику, кашу варити.

— Н-н-н-няв.

— Ходи, котику, сало їсти.

— Ня-а-а-ааввв! А де мені сісти?

От такими стали наші коти.

IV. Оголошення теми уроку

Сьогодні на уроці ми ознайомимося з новими прийомами роботи з папером і виконаємо об’ємну іграшку «Ой був собі коточок».

V. Вивчення нового матеріалу.

Слово вчителя.

Кішка як свійська тварина існує вже близько десяти тисяч років. У боротьбі проти ненажерливих полчищ пацюків і мишей людині прийшов на допомогу маленький хижак — кішка. Так, у Стародавньому Єгипті кішка вважалася священною твариною.

У Греції на котів дивилися, як на живі іграшки, але були часи, коли цих тварин уважали демонами (у Японії, Європі). На сьогодні ці істоти, що живуть поруч із людиною, радують нас, вони стали повноправними членами родини.

Кішка в образотворчому мистецтві — явище не нове. Багато художників, скульпторів у своїх творах зображували цих граціозних тварин. Зверніть увагу на зображення котів. Ось малюнок японського художника Авашими Чингаку, виконаний тушшю.

На полотнах швейцарського художника Готтфрида Мінда зображувалося повсякденне життя домашньої кішки. Виражальні засоби скульптури допомогли єгипетським майстрам. Російський скульптор І. Єфімов також прагнув передати красу та граціозність цієї тварини. Порівняєте, який різний вигляд мають священна кішка богині Бастет і кішка з кулею. У наш час можна зустріти зображення котів на поштових марках, листівках, у вигляді порцелянових статуеток, прикрас, посуду.

VI. Практична робота

1. Слово вчителя.

Для виконання котика треба підготувати основні частини його тіла: голову, тулуб, лапи та хвіст. Кожен із вас може обрати два кольори, які найчастіше зустрічаються у забарвленні котів: наприклад, чорний і білий, коричневий і рудий, сірий і чорний.

Тулуб кота виконуватимемо з двох різних за кольором смуг, обраних вами, і він матиме вигляд об’ємного плетива, що називається «змійкою».

2. Виготовлення об’ємної іграшки «Ой був собі коточок» у техніці паперопластики. (Див. альбом із шаблонами, с. 25.)

Етапи виконання роботи.

1) Візьміть дві смужки різних кольорів розміром 30 × 3 см і склейте так, щоб утворився прямий кут (нагадує букву Г). Вертикальну смужку — коричневого кольору, горизонтальну — жовтого.

Переверніть зворотним боком до себе (буква Г в інший бік).

Горизонтальну жовту смужку перегніть зліва направо у горизонтальному положенні поверх вертикальної коричневої. Коричневу смужку перегніть знизу наверх поверх жовтої. Далі знову жовту перегніть в горизонтальному положенні справа наліво поверх коричневої, коричневу перегніть зверху вниз поверх жовтої тощо, поки не закінчаться всі смужки. У результаті отримаєте складений квадрат, який можна розтягнути у вигляді змійки.

2) Для виконання лап на зворотний бік картону прикладіть у складеному вигляді квадратну форму «змійки» і намітьте її розміри двічі по вертикалі. Відповідно до малюнка зобразіть лапи (дві деталі: передні й задні лапи).

3) Щоб виконати голову, на кольоровому папері намітьте один квадрат, усередині якого намалюйте голову з усіма деталями (вуха, очі, ніс, рот).

4) Намалюйте на кольоровому папері хвіст.

5) Усі деталі виріжте та приклейте до тулуба в такій послідовності: передні лапи, задні, голова, хвіст.

За бажанням можете зробити котикові бантик.

VII. Завершення уроку

Підбиття підсумків. Демонстрація завершених робіт.

Завдання на наступний урок: принести пластилін, стеки, аркуш картону.

Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (23.10.2013)
Переглядів: 2163 | Рейтинг: 0.0/0
Що можна робити з інформацією
Водойми України
Українська народна казка «Лисиця та їжак»
Безпека на відпочинку. Практична робота: моделювання правильних і неправильни...
В. Лучук «Жолудь». Є. Гуцало «Без дороги ходить дощ». П. Ребро «Суперечка». А...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]