УРОК 31 Тема: Послідовність чисел від 0 до 10. Віднімання рівних чисел. Додавання і віднімання нуля. Складання прикладів на віднімання з прикладу на додаванняМета: закріпити знання про число 0; на основі практичних вправ розглянути випадки додавання і віднімання нуля; закріпити знання нумерації чисел у межах 10; формувати вміння складати і розв'язувати приклади на додавання і віднімання; розвивати увагу, мислення; виховувати старанність. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Пролунав і змовк дзвінок, Усіх покликав на урок. II. Повторення вивченого матеріалу 1 Графічний диктант — 1 клітинка по діагоналі ліворуч униз, 5 вниз, 1 по діагоналі ліворуч униз, 1 вниз, 1 по діагоналі праворуч угору, 1 вниз, 1 по діагоналі праворуч угору, 1 по діагоналі праворуч униз, 1 вгору, 1 по діагоналі праворуч униз, 1 вгору, 1 по діагоналі ліворуч угору, 5 вгору, 1 по діагоналі ліворуч угору. (Ракета) 2 Гра «Хрестики-нулики» — Якщо ви із твердженням згодні, ставте прямо в середині сконструйованої вами ракети — «Х», не згодні — ставте «0». Розміщайте «Х» и «0» згори вниз. • Число, наступне за 9, — це 10. • Число, попереднє для 8, — це 9. • Між 7 і 9 стоїть число 8. • Якщо до 6 додати 1, одержиш 5. • Якщо від 7 відняти 2, одержиш 5. 3 Весела лічба • Чотири зайчика йшли зі школи, І раптом на них напали бджоли. Два зайчика ледь врятувались, А скільки зайців зосталось?.. (2) — Як ви дізналися? (4 - 2 = 2) • Іде маленька Валя, Веде її Наталя. Їм зустрілось 5 хлоп’ят. Скільки разом усіх малят? (7) III. Ознайомлення з новим матеріалом — З яким числом ми ознайомилися на попередньому уроці? (Нуль) 1 Робота з числовим рядом — Прочитайте числа від 0 до 10, від 10 до 0. — Назвіть сусідів числа 1. — На якому місці стоїть цифра 0 у числовому ряді? (На першому) — В Угорщині, у Будапешті, поставлений пам’ятник нулю. Жодна інша цифра не удостоїлася таких почестей. Нуль менше одиниці, тому він і стоїть першим. А на що схожий нуль? Нуль — діра без бублика, Нуль — багатій без рублика, Без країни своєї король. Нуль — ніщо, Ніскільки, Нуль. Нулик — круглий, мов Земля, Всі рахують від нуля. Арифметика проста: Якщо нуль — долоня порожня. Пишемо нуль, І зрозуміло всім: Тут чогось немає зовсім! Цифра наче буква О — Це нуль, або ніщо. Круглий нуль такий самісінький, То й не значить нічогісінько! Можу назвати його м’ячем, А хочеш, діркою назвем, А можна бубликом, Таким ось кругленьким. Та як його ми не назвем, Він називається нулем! Висновок. Один — це 1 предмет, а нуль — ніскільки. 2 Віднімання рівних чисел Складання прикладів за предметними малюнками. Висновок. Нуль утворюється шляхом віднімання числа самого із себе. Запис в зошитах прикладів: 7 - 7 = 0; 8 - 8 = 0; 9 - 9 = 0; 10 - 10 = 0. 3 Логічні завдання • Скільки крил у карася? • Скільки груш на сосні? • Скільки ластівок стрибає в траві? • Скільки жаб летить у небесах? 4 Додавання і віднімання нуля Кладемо на стіл коробку з чотирма олівцями, а поруч кладемо порожню коробку. — Скільки олівців у першій коробці? — Скільки в другій? — Скільки в обох разом? — Запишемо приклад: 4 + 0 = 4. Висновок. Якщо до 0 додати число або до числа додати 0, то одержимо те саме число. — Скільки олівців було в першій коробці спочатку? (4) — Я забираю другу коробку. Скільки я забрала? (0) Скільки залишилося? (4) — Запишемо приклад: 4 - 0 = 4 Висновок. Якщо із числа відняти 0, то залишиться те ж саме число. ● Фізкультхвилинка Довгоносий чорногуз (Присідання.) У болотечку загруз. Будем його рятувати,(Імітація витягання.) За хвостика витягати, Щоб не плакав чорногуз, Що в болотечку загруз. Раз, два, три, чотири, п’ять — Будем ніжки обливать. Хай летить собі на волю (Рухи руками.) І шукає кращу долю. Ми йому допомагали І в той час відпочивали. IV. Закріплення вивченого матеріалу 1 Складання, читання й запис прикладів у зошиті 3 - 1 =6 -1 = 4 - 1 =7 -1 = Учні доходять висновку, що при відніманні 1 одержимо попереднє число. 2 Зв'язок додавання і віднімання. Гра «Доміно» 1-й стовпчик виконуємо з коментуванням; 2-й стовпчик — самостійно. — Чому в першому стовпчику два приклади на віднімання, а в другому — тільки один? (Тому, що в другому прикладі доданки однакові.) ● Пальчикова гімнастика 3 Цікава задача Мотоцикліст їхав у місто. Назустріч йому їхали три легкові машини й одна вантажна. Скільки всього машин їхало в місто? 4 Загадка • Скільки років у яйці курчаті, Скільки крил у кошеняти, Скільки в алфавіті цифр, Скільки гір проковтне тигр, Скільки мишка важить тонн, Скільки в морі плаває зозуль, Знає тільки цифра... (нуль). 5 Гра «Прив'яжи кульку» V. Підсумок уроку. Рефлексія — Яке число одержимо, коли до нього додамо 0? віднімемо 0? — Скільки буде, якщо від 6 відняти 6; від 10 відняти 10? — На партах у вас колобки. Якщо ви почувалися комфортно, ви задоволені своєю роботою на уроці, намалюйте посмішку колобку. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3118 | |
Цінність життя і здоров'я людини. Повага до себе та інших людей. Особливо... |
Це цікаво знати |
Весна. Рослини навесні. Охорона здоров'я навесні |
Ліплення. композиція «Будиночок равлика» |
В. Сухомлинський «Як Наталя у Лисиці хитринку купила» |
Всього коментарів: 0 | |