УРОК 55 Тема: Десяток. Утворення і назви чисел другого десятка. Нумерація чисел у межах 20Мета: ознайомити учнів з утворенням і назвами чисел другого десятка; вдосконалювати обчислювальні навички в розв'язанні задач і прикладів у межах 10; розвивати увагу, математичне мовлення; виховувати акуратність, працьовитість. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Довгоочікуваний лунає дзвінок — Починається УРОК! Побажаю вам удачі! За роботу в добрий час! II. Повторення вивченого матеріалу 1 Усна лічба — Назвіть пропущені числа: 1 І 610 — Продовжте ряд чисел: 1; 3; 5; ... ; ... . 9; 6; ... ; ... . 2 Гра на увагу — Я називаю предмет. Якщо він один, то присідають дівчата. Якщо два — присідають хлопчики. Вухо, око, мова, рот, нога, шия, рука, голова. 3 Математичний диктант • Знайдіть суму 7 і 3. (10) • На скільки 9 більше, ніж 4? (На 5) • Збільшити 6 на 2. (8) • Зменшити 5 на 3. (2) • Скільки буде: 7 мінус 4? (3) • Скільки буде: 5 плюс 5? (10) • Скільки буде: 9 мінус 9 плюс 1? (1) • Скільки буде: 4 плюс 4 мінус 4? (4) 4 Гра «Розшифруй слово» — На дошці — зашифроване слово. Розшифруйте його. 9 - 7 = 2 (у) 6 - 2 = 4 (с) 2 + 4 = 6 (п) 5 + 3 = 8 (і) 8 + 2 = 10(х) 2 4 6 8 10 у с п і х Діти виходять до дошки і вставляють відповіді й літери. — Молодці! Жодного разу не помилилися. — А тепер подивимося, яке слово було зашифровано. (Успіх) — Я бажаю вам успіху на уроці! Попереду нас чекає дивна країна. У цій країні ми дізнаємося, як утворюються і читаються числа від 11 до 20. III. Ознайомлення з новим матеріалом 1 Підготовча робота — От задача для дітей: як нам порахувати десяток? (Учитель бере палички для лічби, рахує, а учні повторюють.) Один,два,три, А за ними, подивися — Ідуть чотири, п’ять, шість — Їх нам треба швидко порахувати. Далі буде сім і вісім. До них і дев’ять ми підкинемо. Одиницю лише додамо — І десяток умить утворимо. — Скільки паличок стало в руці в нас? (10) — Діти, десять паличок становлять десяток. На дошці: 10 од. = 1 дес. — Скільки паличок у пучку? (10 паличок, або 1 десяток) — Скільки десятків паличок у пучку? (1 ) 2 Пояснення нового матеріалу — На перон підійшов потяг з великою кількістю вагонів. Кожний вагон має свій порядковий номер. Знайко пропонує вам порахувати вагони і розставити їх один за одним. — Для того щоб дізнатися перший номер вагона, потрібно взяти паличку і покласти на десяток. — Скільки паличок стало? (11) — Скільки десятків? (1 дес.) — Скільки окремих паличок? (1 ) — Отже, скільки десятків і одиниць міститься в числі 11? (1 дес. і 1 од.) — Під яким номером перший вагон? Покажіть. (11) Учитель відкриває числа на стрічці чисел. — Покладіть на десяток ще паличку. — Скільки паличок лежить на десятку? (2) — Скільки всього паличок? (12) — Скільки десятків і скільки окремих одиниць у числі 12? (1 дес. і 2 од.) — Під яким номером наступний вагон? (12) — Яке число іде за числом 12? (13) (Показ числа 13) — Як одержати число 13? (Взяти 1 десяток і 3 одиниці.) — Скільки десятків і скільки одиниць у числі 13? (1 дес. і 3 од.) І так далі — до 20. ● Зорова гімнастика 3 Робота за таблицею — Скільки білих квадратиків? — Скільки блакитних? — Як дізнатися, скільки всього квадратиків? — Як утворилася назва числа 11? (Один на десять — одинадцять) — Зверніть увагу: у назві числа вказується кількість одиниць. — Порахуйте, скільки білих квадратиків і скільки блакитних? — Скільки всього квадратиків? — Прочитайте запис праворуч, як утворилася назва цього числа (два на десять — дванадцять) і т. д. — до 20. — Діти, зверніть увагу, що в назві чисел від 11 до 19 перша частина слова позначає число одиниць, а друга частина слова — це десять. — Назвіть «сусідів» числа 18? 15? 19? — Скільки десятків і одиниць у числі 17? 20? ● Фізкульхвилинка — Скільки паличок лежить на десятку? (10) — Скільки всього паличок? (20) — Два десятки — це двадцять одиниць. — Як ви думаєте, чому останнє число назвали двадцять? (Це значить 2 рази по десять, або 2 десятка) — Які числа ідуть за числом 10; 11; 12; 13; 14; 15; 16; 17; 18; 19; 20? — Назвіть ці числа у зворотньому порядку. IV. Закріплення вивченого матеріалу 1 Робота над задачею — Що відомо про масу індика? А що — про масу гусака? — Повторіть запитання задачі. — Яку дію використовуємо для розв’язання задачі? Чому? — Запишіть розв’язання у зошити. 9 - 3 = 6 (кг) Відповідь: маса гусака 6 кг (або короткий запис: 6 кг). 2 Самостійна робота 10 - 6 10 - 7 + 3 8□ 4 - 4 10 - 4 9 + 1 - 56- 3 □ 4 — Перевіримо результати обчислень. — Добре впоралися із завданням. Молодці! V. Підсумок уроку. Рефлексія — Сьогодні на уроці ми ознайомилися з утворенням чисел другого десятка, їх назвами. Розвивали увагу, логічне мислення. Виховували акуратність, працьовитість. — Яке завдання на уроці вам сподобалося і ви хотіли б виконати його знову? — Діти, подивіться, у нас п’єдестал. На ньому три сходинки: 1 — тренуйся, 2 — добре, 3 — молодець. — Оцінивши свої знання, поставте себе на відповідну сходинку. (Діти виходять і ставлять кружечки.) — Я рада тому, що в нас є діти, які працювали весь урок активно, допомагали мені і Знайкові й дали собі високу самооцінку. — У нас є діти, які працювали добре. — Є ті, хто ще прагнуть тренуватися в утворенні чисел. — Ось цим ми і будемо займатися на наступному уроці. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 4602 | |
Робота з папером. Вітальна листівка до 8 Березня |
Д. Павличко «Квітка», В. Кухалашвілі «Як побачити вітер?». В. Лучук «Сіла хма... |
Л. Вахніна «Кордон», Г. Бойко «Ділові розмови» |
«А вже весна, а вже красна». Урок позакласного читання |
Праця людей у місті (селі) |
Всього коментарів: 0 | |