Тема. Піклування про здоров'я в сім'ї. Доброзичливі й добрі стосунки між членами родини. Як виявляти своє співчуття, допомогуМета: уточнити й розширити уявлення дітей про сім'ю; розповіс- ти дітям, як члени сім'ї піклуються одне про одного; формувати по- зитивне ставлення до сім'ї; вчити надавати допомогу членам родини, дбати про здоров'я рідних. На уроці можна використати демонстраційні матеріали видавниц- тва «Ранок», зокрема плакати «Права дитини», «Уроки доброти». Учитель демонструє дітям будь-яке зображення сім'ї: фотогра- фію, картину, малюнок тощо. Що тут зображено? (Сім'я) Як ви здогадалися, що це сім'я? З кого складається сім'я? Педагог розповідає дітям про значення слова сім'я. Це сім Я — дві бабусі, два дідусі, тато, мама і дитина. Це лише історія самого слова сім'я, а насправді склад сім'ї може бути іншим. Сім'ї — як люди: всі різні. Вправа «Мікрофон» Чи велика у вас сім'я? Назвіть членів своєї сім'ї. Чи дружна ваша сім'я? Висновок: сім'я — це найдорожчі люди, які тебе оточують. Учитель. У кожній сім'ї дбають і піклуються одне про одного. Але особлива турбота надається дітям і людям похилого віку. Батьки забезпечують вас усім необхідним для життя: харчуван- ням, одягом, шкільним приладдям, дбають про ваше здоров'я, вчать вас бути вихованими й розумними. 1) Розгляньте малюнок на с. 44. Це родина Тарасика. Він — най- старший з дітей у сім'ї. Родина прибирає у квартирі. Розкажіть, хто що робить. Складіть речення за змістом малюнків. Орієнтовні відповіді Мама миє вікна. Тато пилососить підлогу. Тарасик витирає пил. Сестричка поливає квіти. Братик складає іграшки. Висновок: у кожного в сім'ї мають бути певні обов'язки. Вико- нуючи свої обов'язки, діти допомагають батькам. Робота із загадкою. Ішло дві матері і дві дочки. Знайшли три яблука. Як вони поді- лились? (Всім буде по одному, бо йшли баба, дочка, онука.) Читання вірша «Дружна сім'я». Скільки осіб у цій сім'ї? Як звуть сестричку? Як звуть братика? Як ставиться хлопчик до своїх рідних? Які слова про це свідчать? Яку сім'ю можна назвати дружною? Як почуваються діти і дорослі у дружній сім'ї? Обговорення вірша О. журливої «Маленька помічниця». Хоч на зріст я ще маленька, В мене й кіска ще тоненька, Та робити дещо вмію — Ось тарілочку помию, Ось кімнату замітаю, Вранці квіти поливаю. Всього я навчусь, Бо роботи не боюсь. Я матусі помагаю: Пил із меблів витираю. А як вариться обід, Підготую все як слід. Принесу з комори мамі Капустинку з бурячками. Як прийде татусь з роботи, То поставлю йому воду, Мило й щіточку подам. Ну а вмиється він сам. Чи сподобалася вам дівчинка Оля? Якщо так — поплескайте у долоні. Чим саме вона вам сподобалася? Чи приємно було б вам зустрітися з такою маленькою госпо- динею? Якщо так — поплескайте у долоні. Чи хотіли б ви стати такими помічниками, як Оля? Якщо так — поплескайте у долоні. Кого з вас вдома називають маленьким помічником (поміч- ницею)? Чи приємно вам, коли вас так називають? Що ви для цього робите? 5) Розгляньте малюнки. Кого ви бачите? Хто кому допомагає? Складіть речення. Орієнтовні відповіді Син допомагає мамі витирати посуд. Старша сестричка допомагає братикові вдягнутися. Син допомагає татові пиляти. Онук допомагає дідусеві підпирати молоді деревця у саду. Висновок: першокласник може: допомагати мамі у на кухні; допомагати прибирати квартиру; піклуватися про молодших братиків і сестричок; доглядати за домашніми улюбленцями і квітами; робити приємні сюрпризи; створювати гарний настрій у сім'ї. Розкажіть про свої обов'язки у родині. Про кого ви піклує- тесь? ВІТЕР Налетів з-за лісу вітер — Він сердитий і рвучкий, Покрутив в садку нам квіти, Розгойдав усі гілки. У вікно, у двері грюкнув, Розстелив по хаті дим, Впав на шлях і мчить на луки, Я — наввипередки з ним. (Помахати руками до себе.) (Кругові рухи кулачками.) (Руки вгору, похитати із сторони в сторону.) (Поплескати в долоні.) (Показати пальчиками.) (Руки долонями вниз.) (Постукати пальчиками по парті.) Вчитель показує дітям (пантомімою), що він робить якусь хат- ню роботу (замітає підлогу, миє вікна...) і при цьому запитує: «Що я роблю?» Діти відповідають. Потім вчитель пропонує декільком ба- жаючим дітям показати, як вони допомагають вдома. Діти по черзі показують, а решта відгадує. Далі вчитель пропонує всім дітям по- казати, як вони миють посуд, як вони підмітають підлогу, витира- ють пил, поливають квіти тощо. Якщо діти не зможуть самі придумати завдання для пантоміми, то можна підказати їм можливі варіанти (наприклад: поливати квіти, застеляти ліжко, мити підлогу, прати, складати речі, мити посуд, витирати пил тощо). Вчитель запитує дітей про те, чи вони насправді вдома миють посуд, витирають пил і т. ін.? Чому вони це роблять? (Щоб у кімнаті було чисто, щоб особисті речі мали охайний вигляд, квіти не заги- нули; щоб допомогти мамі, татові, бабусі, дідусеві, братику, сес- тричці тощо.) Читання й обговорення вірша І. Січовика «Виховані діти» Що робили діти? Які поради давав старший брат своїй сестрі? Яку пораду дала молодша сестра брату? Чи добре Гена знав правила поведінки? Чи виконував він ці правила? Яких дітей називають добре вихованими? Наведіть приклади. Продовження роботи за підручником (С. 46-47) У дружній сім'ї завжди дбають про здоров'я. Розгляньте малюнок на с. 46. Як дбають про здоров'я у цій сім'ї? З чого видно, що це спортивна сім'я? Які обличчя у дорослих і дітей? Для чого увімкнули музику? Чим корисні заняття спортом? Для чого потрібний обруч? Для чого потрібні гантелі і гиря? Що роблять на кільцях? Що роблять на шведській стінці? Як дбають про здоров'я у ваших родинах? Ваше здоров'я також залежить від здоров'я ваших рідних та родинних звичаїв. Метод «Інтерв'ю» Чи є в тебе дідусь і бабуся? Як їх звуть? Як ти їм допомагаєш? Розкажи про те, чого навчили тебе дідусь чи бабуся. Чи є у тебе прабабусі і прадідусі? Що ти про них знаєш? Як ти про них піклуєшся? Розгляньте малюнок на с. 47. Це родинне дерево. Як ви вва- жаєте, чому воно так називається? Що зображено на його гілочках? Що є коренем? Вдома разом з батьками намалюйте дерево свого роду. Чи існують традиції у ваших родинах? Розкажіть, які саме. № 1. Закінчіть речення. Вдома завжди зі мною гратиметься... На мої питання завжди відповість... Завжди допоможе виконати завдання... Завжди приготує смачну їжу. Завжди зберігає мої секрети... № 2. Уважно слухаючи читання вчителя, зафарбуйте кружечки біля правил, які ви виконуєте. Доповніть ці правила. До всіх у сім'ї я уважний і ласкавий. О Не завдаю прикрощів родичам. Кажу тільки правду. Поясніть зміст прислів'я. Здоров'я дитини — багатство родини. Які ще прислів'я про родину ви знаєте? Що людині дає сім'я ? (Любов, піклування, турботу одне про одного, радість, спокій тощо) Як ви почуваєтесь у колі своєї сім'ї? Якими повинні бути стосунки між членами родини? Яку сім'ю можна назвати дружною? Про кого особливо турбуються в сім'ї? Як може піклуватися про здоров'я своєї сім'ї першокласник? Про кого ви піклуєтесь? Яку домашню роботу виконують ваші мами? Яку домашню роботу виконують ваші татусі? Яку роботу вони виконують разом? Як тато допомагає мамі, а мама — йому? А чи є якась домашня робота, яку виконуєте тільки ви? Чи приємно батькам отримувати вашу допомогу? Завдання: вдома обговорити з батьками, чим діти можуть їм допомогти, яку хатню роботу виконати. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 4352 | |
Щоб бути здоровим і все встигати робити |
Узгодженість декоративної прикраси із силуетною формою. Практична робота «Каз... |
Н. Забіла «Древній Київ», М. Познанська «Зацвіли каштани» |
І. Жиленко «Доброго ранку!..», Т. Коломієць «Задзвонив синенький дзвоник». В.... |
Урок малювання |
Всього коментарів: 0 | |