💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Складання таблиць додавання і віднімання числа 5. Задачі на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць

УРОК 42

Тема: Складання таблиць додавання і віднімання числа 5. Задачі на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць

Мета: ознайомити учнів з таблицями додавання й віднімання числа 5; формувати навички розв'язування задач на збільшення й зменшення числа на кілька одиниць; розвивати математичне мовлення; виховувати культуру оформлення письмових робіт, інтерес до навчання.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Повторення вивченого матеріалу

 1 Усна лічба. «Математичні сходинки»

 2 Математичний диктант

 • 5 збільшити на 4;

 • 8 зменшити на 3;

 • від 10 відняти 4;

 • до 3 додати 4;

 • перший доданок 4, другий доданок 4; знайдіть суму.

 3 Усне розв'язування задач

 • Діти зірвали в саду 3 яблука і 7 персиків. Скільки всього фруктів зірвали діти?

 • У трамваї було 7 пасажирів. 4 пасажири вийшли на зупинці. Скільки пасажирів залишилося у трамваї?

 • Іра зірвала 3 ромашки й стільки ж волошок. Скільки квітів зірвала дівчинка?

III. Ознайомлення з новим матеріалом

 1 Повторення складу числа 5

— З яких чисел складається число 5?

 2 Каліграфічна хвилинка

Письмо цифри 5.

 3 Складання таблиць додавання й віднімання 5

При складанні таблиці «Додати 5» звернути увагу дітей на те, що кожна наступна відповідь на 1 більше попередньої.

При складанні таблиці «Відняти 5» звернути увагу дітей на те, що перший приклад таблиці віднімання можна скласти з першого прикладу таблиці на додавання.

— Прочитайте відповіді кожної таблиці.

— Затуліть лінійкою відповіді першого стовпчика. Прочитайте приклади від початку до кінця, називаючи відповідь.

— Затуліть лінійкою відповіді другого стовпчика. Прочитайте приклади з кінця до початку, називаючи відповідь.

● Фізкультхвилинка

КЛЕНОВІ ЛИСТОЧКИ

Осінь, осінь. Лист жовтіє,

З неба часом дощик сіє.(Пальцем показують рух дощика.)

Червонясте, золотисте Опадає з клена листя.

Діти ті листки збирають, (Руки в сторони, присідають,

У книжки їх закладають.імітують збирання листочків.)

Наче човники, рікою Їх пускають за водою.

З них плетуть вінки барвисті, (Роблять ліхтарики.)

Червонясті, золотисті. (Кружляють.)

 4 Розв'язування прикладів з коментуванням

3 + 5 - 29 - 5 + 1 5 + 4 - 110 - 2 - 5

 5 Робота з текстовими задачами

 Учитель читає текст задачі. Учні повторюють умову й запитання задачі. Учитель записує коротку умову задачі на дошці.

I — 5 яблук I — 5 яблук

II — ?, на 3 більше II — ?, на 3 менше

— Порівняйте розв’язання задач.

— Чому першу задачу розв’язували додаванням?

— Чому другу задачу розв’язували відніманням?

 ● Пальчикова гімнастика

Ми ділили апельсин,(Ліварука в кулачку,

Багато нас, а він — один.права її обхоплює.)

Ця часточка — для їжака, (Правою рукою

Ця часточка — для чижа,по черзі розтискаємо пальці

Ця часточка — для кошенят, на лівій руці.)

Ця часточка — для каченят,

Ця часточка — для бобра,

А для вовка — кожура!(Струшуємо обидві кисті.)

IV Закріплення вивченого матеріалу

 1 Гра «Хто швидше»

(^Ч>±Ч>^Ч>±Ч>^Ч>±Чб)

 2 Самостійна робота

Постав знаки >, <, =.

2 + 2 □ 7 4+ 2 □ 6 9 □ 6 + 1

3 + 2 □ 4 7+ 1 □ 5 7 □ 9 + 1

 3 Геометричний матеріал

 — Накресліть один відрізок завдовжки 9 см і другий — завдовжки 5 см.

— На скільки перший відрізок довший від другого?

V. Підсумок уроку. Рефлексія

— Повторимо таблицю додавання і віднімання числа 5.

— Що сподобалося на уроці?

— У чому ви зазнали труднощів?



Джерело: noindex
Категорія: Математика | Додав: SYLER (22.12.2013)
Переглядів: 2713 | Рейтинг: 0.0/0
Робота з папером. Декоративна аплікація
Вітальні листівки. Оздоблення листівки
Дикорослі та культурні рослини
Вибір безпечного маршруту від дому до школи
Робочий стіл. Піктограми
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]