УРОК 42 Тема: Складання таблиць додавання і віднімання числа 5. Задачі на збільшення і зменшення числа на кілька одиницьМета: ознайомити учнів з таблицями додавання й віднімання числа 5; формувати навички розв'язування задач на збільшення й зменшення числа на кілька одиниць; розвивати математичне мовлення; виховувати культуру оформлення письмових робіт, інтерес до навчання. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Повторення вивченого матеріалу 1 Усна лічба. «Математичні сходинки» 2 Математичний диктант • 5 збільшити на 4; • 8 зменшити на 3; • від 10 відняти 4; • до 3 додати 4; • перший доданок 4, другий доданок 4; знайдіть суму. 3 Усне розв'язування задач • Діти зірвали в саду 3 яблука і 7 персиків. Скільки всього фруктів зірвали діти? • У трамваї було 7 пасажирів. 4 пасажири вийшли на зупинці. Скільки пасажирів залишилося у трамваї? • Іра зірвала 3 ромашки й стільки ж волошок. Скільки квітів зірвала дівчинка? III. Ознайомлення з новим матеріалом 1 Повторення складу числа 5 — З яких чисел складається число 5? 2 Каліграфічна хвилинка Письмо цифри 5. 3 Складання таблиць додавання й віднімання 5 При складанні таблиці «Додати 5» звернути увагу дітей на те, що кожна наступна відповідь на 1 більше попередньої. При складанні таблиці «Відняти 5» звернути увагу дітей на те, що перший приклад таблиці віднімання можна скласти з першого прикладу таблиці на додавання. — Прочитайте відповіді кожної таблиці. — Затуліть лінійкою відповіді першого стовпчика. Прочитайте приклади від початку до кінця, називаючи відповідь. — Затуліть лінійкою відповіді другого стовпчика. Прочитайте приклади з кінця до початку, називаючи відповідь. ● Фізкультхвилинка КЛЕНОВІ ЛИСТОЧКИ Осінь, осінь. Лист жовтіє, З неба часом дощик сіє.(Пальцем показують рух дощика.) Червонясте, золотисте Опадає з клена листя. Діти ті листки збирають, (Руки в сторони, присідають, У книжки їх закладають.імітують збирання листочків.) Наче човники, рікою Їх пускають за водою. З них плетуть вінки барвисті, (Роблять ліхтарики.) Червонясті, золотисті. (Кружляють.) 4 Розв'язування прикладів з коментуванням 3 + 5 - 29 - 5 + 1 5 + 4 - 110 - 2 - 5 5 Робота з текстовими задачами Учитель читає текст задачі. Учні повторюють умову й запитання задачі. Учитель записує коротку умову задачі на дошці. I — 5 яблук I — 5 яблук II — ?, на 3 більше II — ?, на 3 менше — Порівняйте розв’язання задач. — Чому першу задачу розв’язували додаванням? — Чому другу задачу розв’язували відніманням? ● Пальчикова гімнастика Ми ділили апельсин,(Ліварука в кулачку, Багато нас, а він — один.права її обхоплює.) Ця часточка — для їжака, (Правою рукою Ця часточка — для чижа,по черзі розтискаємо пальці Ця часточка — для кошенят, на лівій руці.) Ця часточка — для каченят, Ця часточка — для бобра, А для вовка — кожура!(Струшуємо обидві кисті.) IV Закріплення вивченого матеріалу 1 Гра «Хто швидше» (^Ч>±Ч>^Ч>±Ч>^Ч>±Чб) 2 Самостійна робота Постав знаки >, <, =. 2 + 2 □ 7 4+ 2 □ 6 9 □ 6 + 1 3 + 2 □ 4 7+ 1 □ 5 7 □ 9 + 1 3 Геометричний матеріал — Накресліть один відрізок завдовжки 9 см і другий — завдовжки 5 см. — На скільки перший відрізок довший від другого? V. Підсумок уроку. Рефлексія — Повторимо таблицю додавання і віднімання числа 5. — Що сподобалося на уроці? — У чому ви зазнали труднощів? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2713 | |
Робота з папером. Декоративна аплікація |
Вітальні листівки. Оздоблення листівки |
Дикорослі та культурні рослини |
Вибір безпечного маршруту від дому до школи |
Робочий стіл. Піктограми |
Всього коментарів: 0 | |