Урок № 33 Тема: Створення декоративного образу із суцільного шматка пластиліну. Елементарна узгодженість об’ємної форми та декору. «Українські іграшки».Мета: продовжувати надавати учням поняття про скульптуру як вид мистецтва, ознайомлювати з матеріалами та інструментами художника-кераміста; закріплювати поняття «декор» та «декорування», навички роботи з пластиліном (глиною); розвивальна: збагачувати та закріплювати в дітей уміння сприймати, розрізняти та аналізувати характерні особливості декоративної скульптури; закріплювати навички основних видів ліплення, передавання форми, рухів та декорування тварин; розвивати дрібну моторику руки; стимулювати розвиток допитливості; виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу, екологічну культуру, любов до українського народного мистецтва. Обладнання: навчальні плакати; репродукції робіт відомих майстрів; навчальні роботи з методичного фонду; об’ємні зображення; музичний ряд: аудіозапис українських народних пісень; ТЗН; матеріали для демонстрації послідовності та техніки виконання роботи; дошка для ліплення; пластилін (глина); стеки; простий олівець; матеріали для відбитка. Хід уроку І. Організаційний момент ІІ. Актуалізація опорних знань – Як називають вид образотворчого мистецтва, що створює об’ємні зображення? – Які матеріали та інструменти використовують художники-скульптори? – Які скульптурні твори називають скульптурою? рельєфом? – Що таке кругла скульптура? Чим вона відрізняється від рельєфу? – Які круглі скульптури називають пам’ятниками? статуями? статуетками? – 3 яких матеріалів, на вашу думку, вони можуть бути виконані? III. Вивчення нового матеріалу 1. Пояснення вчителя – Невеликі зображення людей і тварин (статуетки) люди по-чали створювати з глини дуже давно. Спочатку вони призначалися для магічних ритуалів, які мали допомагати в полюванні або за-хищати від злих сил. Потім невеликі фігурки стали іграшками та прикрасами для будинку. (Учитель пропонує учням роглянути народні іграшки, виконані з різних матеріалів народними майстрами різних країн (або їх зображення на власний вибір). Учням пропонують визначити, за допомогою яких засобів декорування майстри оздоблюють спрощену природну форму. З усього різноманіття іграшок для ретельнішого аналізу обирають один-два вироби, на виконання яких спрямоване подальше творче завдання. Форму та будову цих виробів аналізують ретельніше.) – Коли розглядаєш чудові іграшки з глини, легко відгадати, який звір чи птах надихнув фантазію майстра. – Спочатку художник-кераміст уважно вивчає природну форму, потім спрощує й узагальнює (стилізує) її, обравши найхарактерніші риси, підкреслює і підсилює (декоративно переробляє) їх. – Потім майстер ліпить іграшку з глини й прикрашає об’ємним декором (декорує), просушує її на повітрі, обпалює в спеціальній печі, розфарбовує й покриває кольоровою або прозорою глазур’ю. – Майстер іграшку робив. Довго глину він місив. Він руками обома Ліпив форму недарма. Візерунком коні вкриті, Тихо сохнуть на повіті. В печі він їх обпалив Та глазур’ю щільно вкрив. Вийшла іграшка з душею, Ми милуємося нею. Н. Горошко (Бажано проілюструвати всі етапи розповіді відповідним ілюстративним матеріалом.) IV. Закріплення вивченого матеріалу 1. Творче завдання – Розгляньмо уважно іграшки, виконані художниками-керамістами різних країн. – Виліпіть із глини, пластиліну або солоного тіста іграшку, узявши за основу форму тіла тварини, яка вам до вподоби. – Прикрасьте свою іграшку кольоровим або об’ємним декором. 2. Пояснення до творчою завдання – Фігурку тварини виконують у конструктивний спосіб ліплення. Усі частини тіла спрощують, зберігаючи характерні ознаки, притаманні саме цій тварині. Спочатку виконують великі частини тіла (тулуб і голову), потім примазуванням додають менші за розміром частини (лапи чи ноги, вуха, хвіст, шию). (Учитель має акцептувати увагу учнів на необхідності по всякчас порівнювати розміри і пропорції окремих частин тіла тварини між собою та щодо загального розміру частини скріплюють між собою примазуванням. – Іграшка, запропонована для виготовлення, має складнішу будову, ніж вироби, що створені на попередніх уроках ліплення, тому з метою полегшення виконання роботи на дошці доцільно вивісити великі таблиці, на яких зображено етапи ліплення.) – Фігурка може бути декорована за допомогою орнаменту (геометричного або рослинного) або за допомогою спрощених та узагальнених природних елементів. (На спеціальних таблицях бажано продемонструвати елементи декорування, а також найбільш поширені прийоми декорування. Учні мають вигадати елементи для декорування самостійно, спираючись на декор народної іграшки.) V. Підбиття підсумків 1. Обговорення учнівських робіт 2. Бесіда: – Що найбільше сподобалося на уроці? – Які емоції викликав урок? – Кому подаруєте роботу? 3. Прибирання робочих місць. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2833 | |
І. Франко «Лисичка і Журавель». Прислів'я |
Ознайомлення з українським народним жіночим одягом. Практична робота «Україно... |
Картини природи початку зими. М. Підгірянка «Ходить, ходить зима гаєм». О. Ту... |
Робота з папером. Предметна аплікація. Прапор та герб України |
Свято здоров'я (урок проводять два вчителі) |
Всього коментарів: 0 | |