Урок 1 Тема. Для чого ми вивчаємо природознавствоМета: дати учням уявлення про природознавство як предмет; учити розповідати, щовивчає природознавство, ставити питання про природу; розвивати вміння працюватив парах, вести прості діалоги; виховувати інтерес до вивчення природи. ХІД УРОКУ I . Організаційний момент • Вправа «Погода» — Яка зараз пора року? — Який місяць? — Яке число? — Тепло чи холодно надворі? — Який стан неба? — Яка температура повітря? — Чи були сьогодні протягом дня опади? II. Повідомлення теми і мети уроку — Здрастуйте, юні любителі природи! Я рада вас вітати на уроці, на якому ми дізнаємося багато цікавого і дивного! Ми починаємо вивчати новий навчальний предмет — природознавство. Спробуємо разом прочитати назву нашого предмета по складах. (Діти читають із дошки: «При-ро-до-знав-ство».) — Як ви вважаєте, про що ми говоритимемо на цьому уроці? (Відповіді дітей.) — На наших уроках ви маєте бути уважними і винахідливими, допитливими та працелюбними. Хто готовий почати працювати? Сядьте красиво. Молодці! III. Вивчення нового матеріалу 1 Розповідь учителя з елементами бесіди — Ми починаємо вивчати природознавство. Що для вас означає це слово? З яких слів воно утворюється? (Утворюється з двох слів: «природа» і «знати»; означає «вивчати природу».) — Отже, природознавство — це сукупність певних знань про природу. Знання про природу люди накопичували з давніх-давен і передавали з покоління в покоління. Без них вони просто не змогли б жити. Зоряне небо допомагало їм знайти дорогу в інші краї та повернутися додому. Знання про корисні копалини були потрібні для будівництва, виготовлення посуду та зброї, добування солі тощо. Можливість харчуватися давали знання про ґрунти, рослини та тварин. Знання про воду та вітер допомогли людям вести господарство (вітряки, млини), подорожувати (вітрильники) та ін. — Чи потрібні знання про природу людині сьогодні? (Так, потрібні.) — Які саме знання? (Знання про ґрунти, рослин, тварин, корисні копалини, речовини тощо) — Так, дійсно, сьогодні, людині як ніколи потрібні знання про: • ґрунти і рослини — для отримання високого урожаю пшениці, цукрових буряків, картоплі; • свійських тварин — для виведення нових порід, які дають багато молока, м'яса, шерсті; • природу — для використання сили води і вітру, атомної енергії та енергії Сонця на електростанціях; • корисні копалини: вугілля, нафту, газ, залізну руду, золото — для використання їх у промисловості. — Для чого людині потрібні знання про природу? (Знання про природу значно полегшують життя людині.) 2 Робота з малюнками про природу На дошці — малюнки із зображенням куточків природи. Учитель читає вірш. Озирнися навкруги, дружок! Бачиш річку, поле і лужок, Пташині зграї, вертоліт, Що відправився в політ. Вітерець голубить квіти, Бавляться довкола діти. — Розгляньте малюнки, визирніть у вікно, озирниться. Що таке природа? Що і хто є частиною природи? (Природа — це те, що довкола нас. Це — різні істоти і предмети, тварини, небо, хмари, дерева, будинки, люди.) — Добре, діти! Молодці! І мені хочеться, щоб ви навчилися спостерігати за природою, вивчати, досліджувати, та слухати її, бути допитливими! Світ, що довкола нас, красивий і загадковий. Щоб багато дізнатися про природу, потрібно вміти ставити запитання. — Що б ви хотіли дізнатися про природу? (Відповіді дітей.) Учитель вислуховує запитання учнів, звертає увагу на найцікавіші та вдало складені. • Фізкультхвилинка IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів 1 Ознайомлення зі словами-помічниками — Діти, подивіться на дошку! Я принесла для вас квітку. Учитель дістає ромашку зі словами-помічниками. — Що незвичайного ви помітили в цій квітці? (На кожній пелюстці написано слово.) — Ці слова-помічники допоможуть вам ставити запитання. 2 Робота в парах — На партах у вас багато цікавих предметів. (У кожного учня на парті лежить певний предмет: шишки, овочі, фрукти, іграшки — птахи, тварини.) — Розгляньте предмети і поставте одне одному запитання. У цьому вам допоможуть слова-помічники. — Хто спробує поставити запитання мені? (Учні ставлять запитання вчителеві.) V. Підсумок уроку — Що вивчає предмет природознавство? — Для чого людині потрібні знання про природу? — Які слова вам допомогли правильно складати запитання? (Учні називають слова-помічники.) — Для чого необхідні вміти складати запитання? (Щоб багато дізнатися про довкілля) Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 4029 | |
Сюжетні композиції з рослинних форм. створення колективних сюжетних композиці... |
Екскурсія на пришкільну ділянку. Спостереження за осінніми змінами в живій і ... |
Л. Костенко «Ліс на світанку», «Березовий листочок», «Берізка по коліна у вод... |
Новорічні гірлянди. З’єднання елементів гірлянди. Виготовлення новорічної гір... |
Лікарські рослини |
Всього коментарів: 0 | |