💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Підготовка до написання букв. Письмо малих овалів

Урок  22 (письмо)

Тема: Підготовка до написання букв. Письмо малих овалів

Мета: вчити учнів писати нові елементи: овал, петлю, що не виходить за межі робочого рядка; закріпити вміння орієнтуватися в сітці робочого зошита, правила посадки під час письма, тримання ручки, розташування зошита на парті, виконувати складовий та звуковий аналіз слів, вміння складати речення за поданою схемою, працювати самостійно та колективно; розвивати вміння аналізувати елементи, з яких складається завдання, увагу, мовлення, дрібну моторику руки; виховувати охайність під час виконання письмових робіт, працелюбність.

Обладнання: плакат "Сиди рівно під час письма"; ілюстрація до підготовчої письмової вправи, роздавальні картки з елементом, який вивчається на уроці, робочий зошит.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань учнів

1 Закріплення правил письма

2 Повторення назв ліній робочого зошита

3 Повторення елементів літер

Графічний диктант

Клас працює в робочому зошиті в косу лінію, а один учень - біля дошки, коментуючи написання елементів.

- Напишіть елементи, які я буду називати.

Учні спочатку "прописують" кожний елемент у повітрі, рахуючи хором. Далі можна використати прийом "Письмо по мокрому" - вчитель вологою ганчіркою пише на дошці, а учень повторює написане крейдою.

o Довга пряма лінія, що починається від верхньої міжрядкової (раз).

o Коротка пряма лінія, яка починається із заокруглення вгорі й закінчується заокругленням унизу праворуч (і раз і).

o Велика дугоподібна лінія (і-раз).

o Коротка пряма лінія, що заокруглюється знизу праворуч (разі).

o Коротка горизонтальна лінія, що пишеться на верхній робочій лінії (раз).

o Малий лівий півовал (і-раз-і).

o Великий лівий півовал (і-раз-і).

Перевірка написаного.

III. Повідомлення теми і завдань уроку

IV. Робота за матеріалом уроку читання 1 Складовий аналіз слів

- Відгадайте загадку. Плесніть у долоньки стільки разів, скільки складів у слові-відгадці.

o Зранку, вдень і в надвечір'я Облітаю ліс уздовж і вшир я.

Занесу своє яєчко

У чуже якесь гніздечко.

Легко всівшись на суку,

Я роки лічу: ку-ку! (Зозуля)

o Швидко скрізь цей птах літає,

Безліч мошок поїдає,

За вікном гніздо будує,

Тільки в нас він не зимує. (Ластівка)

2 Вправи на порівняння твердих і м'яких приголосних звуків

1) Промовте ще раз ці два слова: зозуля, ластівка.

- Зверніть увагу на схожі звуки, які вимовляються по-різному.

- Які це звуки? ([л], [л'])

- Послухайте наступні пари слів і знайдіть пари - твердий і м'який приголосний.

Рись - лисичка, равлик - річка, сніжинка - нитка, сіль - сад, тигр - тінь, тюльпан - туман.

2) Звукові спостереження

Жили собі дві сестрички. Одну звали - Ляна, а другу - Лана. Перша дівчинка завжди була усміхненою, веселою та життєрадісною. А друга весь час сердилася та була всім невдоволена. Ляна була доброю дівчинкою, а її сестра Лана іноді навіть злою. Батьки дуже раділи, коли Ляна танцювала, співала пісні. У неї це дуже добре виходило. Та й самій дівчинці це подобалось робити. Лана намагалася все робити так, як її молодша сестра, та не завжди в неї це виходило. Заспіває Ляна пісню: ля-ля-ля. І виходить мелодія красивою та ніжною. Повторює за нею Лана: ла-ла-ла. А пісня виходить суворою та сердитою. Заспіває Ляна: льо-льо-льо.

- А якою виходить ця пісня у Лани? (Ло-ло-ло)

- Якщо Ляна співає: лі-лі-лі, то яка пісня чується від Лани? (Ли-ли-ли)

Одного разу дівчатка з бабусею пішли до іграшкової крамниці. Які ж іграшки вибере кожна з сестер?

На дошці - малюнки іграшок, учитель показує, а діти говорять, хто купить цю іграшку - Ляна чи Лана.

Лялька, лев, лисичка, літачок, ведмідь, мишеня.

3 Складання речення про улюблену іграшку за поданою схемою

V. Вивчення нового матеріалу

1 Вправи з ручкою

2 Підготовка до безвідривного письма

1) Підготовча письмова вправа. Масаж.

2) Робота у зошиті.

Обведення по пунктиру, не відриваючи олівця від паперу. Розфарбування малюнка.

3 Робота у зошиті

1) Написання малого овалу.

- На яку букву схожий цей елемент? (На букву о)

- Цей елемент називається малий овал.

- Знайдіть у рукописних літерах та обведіть цей елемент.

На картках написані літери, у яких зустрічається малий овал. Це - б, а, в, ф, д, о, ю.

Учні обводять на картках овал.

o Написання під рахунок елементів у повітрі.

o Робота на дошці, використовуючи прийом "Письмо по мокрому".

Алгоритм написання овалу

- Працюємо під рахунок і-раз-і.

2) Самостійна робота. Закріплення навичок письма вивченого елемента.

 Фізкультхвилинка

3) Написання малого овалу та короткої горизонтальної лінії, яка використовується при верхньому з'єднанні літер.

- Ще раз уважно подивіться на цю маленьку горизонтальну лінію - це верхнє з'єднання. Воно потрібно, щоб букви могли стояти одна поруч з іншою і утворювати слова.

- Покладіть руку на плече сусідові по парті. Бачите, ви тепер разом. Так і букви. Щоб вони стояли разом у словах, їх треба поєднати.

o "Написання" елементів під рахунок у повітрі.

o Робота на дошці, використовуючи прийом "Письмо по мокрому".

o Намагайтеся писати, не відриваючи руки.

Алгоритм написання

- Працюємо під рахунок і-раз-і, два.

4) Написання петлі, яка не виходить за межі робочого рядка.

o "Написання" елементів під рахунок у повітрі.

Алгоритм написання петлі, що не виходить за межі робочого рядка

- Працюємо на рахунок і-раз-і.

" Пальчикова гімнастика

5) Написання петлі, яка не виходить за межі робочого рядка, у поєднанні з короткою прямою лінією.

- Як поєднуються ці елементи між собою? (За допомогою верхнього з'єднання)

Алгоритм написання петлі, що не виходить за межі робочого рядка

- Працюємо на рахунок і-раз-і.

VI. Підсумок уроку

- Які елементи рукописних літер ви вчилися писати на уроці?

- Що здалося вам найскладнішим?

- Який настрій у вас на кінець уроку?

- Останнє завдання - заштрихувати автомобілі. Розмалюйте ці машинки у колір, який символізує ваш настрій.



Джерело: noindex
Категорія: Навчання грамоти | Додав: SYLER (27.12.2013)
Переглядів: 2622 | Рейтинг: 0.0/0
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 26
Аплікація з кольорового паперу «квітка»
Охайність й особиста гігієна першокласників: як пра­вильно вмиватися, купатис...
Різання паперу. виготовлення з цупкого паперу геометричних фігур
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 20
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]