Урок 22 (письмо) Тема: Підготовка до написання букв. Письмо малих овалівМета: вчити учнів писати нові елементи: овал, петлю, що не виходить за межі робочого рядка; закріпити вміння орієнтуватися в сітці робочого зошита, правила посадки під час письма, тримання ручки, розташування зошита на парті, виконувати складовий та звуковий аналіз слів, вміння складати речення за поданою схемою, працювати самостійно та колективно; розвивати вміння аналізувати елементи, з яких складається завдання, увагу, мовлення, дрібну моторику руки; виховувати охайність під час виконання письмових робіт, працелюбність. Обладнання: плакат "Сиди рівно під час письма"; ілюстрація до підготовчої письмової вправи, роздавальні картки з елементом, який вивчається на уроці, робочий зошит. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань учнів 1 Закріплення правил письма 2 Повторення назв ліній робочого зошита 3 Повторення елементів літер Графічний диктант Клас працює в робочому зошиті в косу лінію, а один учень - біля дошки, коментуючи написання елементів. - Напишіть елементи, які я буду називати. Учні спочатку "прописують" кожний елемент у повітрі, рахуючи хором. Далі можна використати прийом "Письмо по мокрому" - вчитель вологою ганчіркою пише на дошці, а учень повторює написане крейдою. o Довга пряма лінія, що починається від верхньої міжрядкової (раз). o Коротка пряма лінія, яка починається із заокруглення вгорі й закінчується заокругленням унизу праворуч (і раз і). o Велика дугоподібна лінія (і-раз). o Коротка пряма лінія, що заокруглюється знизу праворуч (разі). o Коротка горизонтальна лінія, що пишеться на верхній робочій лінії (раз). o Малий лівий півовал (і-раз-і). o Великий лівий півовал (і-раз-і). Перевірка написаного. III. Повідомлення теми і завдань уроку IV. Робота за матеріалом уроку читання 1 Складовий аналіз слів - Відгадайте загадку. Плесніть у долоньки стільки разів, скільки складів у слові-відгадці. o Зранку, вдень і в надвечір'я Облітаю ліс уздовж і вшир я. Занесу своє яєчко У чуже якесь гніздечко. Легко всівшись на суку, Я роки лічу: ку-ку! (Зозуля) o Швидко скрізь цей птах літає, Безліч мошок поїдає, За вікном гніздо будує, Тільки в нас він не зимує. (Ластівка) 2 Вправи на порівняння твердих і м'яких приголосних звуків 1) Промовте ще раз ці два слова: зозуля, ластівка. - Зверніть увагу на схожі звуки, які вимовляються по-різному. - Які це звуки? ([л], [л']) - Послухайте наступні пари слів і знайдіть пари - твердий і м'який приголосний. Рись - лисичка, равлик - річка, сніжинка - нитка, сіль - сад, тигр - тінь, тюльпан - туман. 2) Звукові спостереження Жили собі дві сестрички. Одну звали - Ляна, а другу - Лана. Перша дівчинка завжди була усміхненою, веселою та життєрадісною. А друга весь час сердилася та була всім невдоволена. Ляна була доброю дівчинкою, а її сестра Лана іноді навіть злою. Батьки дуже раділи, коли Ляна танцювала, співала пісні. У неї це дуже добре виходило. Та й самій дівчинці це подобалось робити. Лана намагалася все робити так, як її молодша сестра, та не завжди в неї це виходило. Заспіває Ляна пісню: ля-ля-ля. І виходить мелодія красивою та ніжною. Повторює за нею Лана: ла-ла-ла. А пісня виходить суворою та сердитою. Заспіває Ляна: льо-льо-льо. - А якою виходить ця пісня у Лани? (Ло-ло-ло) - Якщо Ляна співає: лі-лі-лі, то яка пісня чується від Лани? (Ли-ли-ли) Одного разу дівчатка з бабусею пішли до іграшкової крамниці. Які ж іграшки вибере кожна з сестер? На дошці - малюнки іграшок, учитель показує, а діти говорять, хто купить цю іграшку - Ляна чи Лана. Лялька, лев, лисичка, літачок, ведмідь, мишеня. 3 Складання речення про улюблену іграшку за поданою схемою V. Вивчення нового матеріалу 1 Вправи з ручкою 2 Підготовка до безвідривного письма 1) Підготовча письмова вправа. Масаж. 2) Робота у зошиті. Обведення по пунктиру, не відриваючи олівця від паперу. Розфарбування малюнка. 3 Робота у зошиті 1) Написання малого овалу. - На яку букву схожий цей елемент? (На букву о) - Цей елемент називається малий овал. - Знайдіть у рукописних літерах та обведіть цей елемент. На картках написані літери, у яких зустрічається малий овал. Це - б, а, в, ф, д, о, ю. Учні обводять на картках овал. o Написання під рахунок елементів у повітрі. o Робота на дошці, використовуючи прийом "Письмо по мокрому". Алгоритм написання овалу - Працюємо під рахунок і-раз-і. 2) Самостійна робота. Закріплення навичок письма вивченого елемента. Фізкультхвилинка 3) Написання малого овалу та короткої горизонтальної лінії, яка використовується при верхньому з'єднанні літер. - Ще раз уважно подивіться на цю маленьку горизонтальну лінію - це верхнє з'єднання. Воно потрібно, щоб букви могли стояти одна поруч з іншою і утворювати слова. - Покладіть руку на плече сусідові по парті. Бачите, ви тепер разом. Так і букви. Щоб вони стояли разом у словах, їх треба поєднати. o "Написання" елементів під рахунок у повітрі. o Робота на дошці, використовуючи прийом "Письмо по мокрому". o Намагайтеся писати, не відриваючи руки. Алгоритм написання - Працюємо під рахунок і-раз-і, два. 4) Написання петлі, яка не виходить за межі робочого рядка. o "Написання" елементів під рахунок у повітрі. Алгоритм написання петлі, що не виходить за межі робочого рядка - Працюємо на рахунок і-раз-і. " Пальчикова гімнастика 5) Написання петлі, яка не виходить за межі робочого рядка, у поєднанні з короткою прямою лінією. - Як поєднуються ці елементи між собою? (За допомогою верхнього з'єднання) Алгоритм написання петлі, що не виходить за межі робочого рядка - Працюємо на рахунок і-раз-і. VI. Підсумок уроку - Які елементи рукописних літер ви вчилися писати на уроці? - Що здалося вам найскладнішим? - Який настрій у вас на кінець уроку? - Останнє завдання - заштрихувати автомобілі. Розмалюйте ці машинки у колір, який символізує ваш настрій. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2616 | |
Знайомтесь — клавіатура |
Д. Красицький «Тарас Шевченко». Т. Шевченко «Світає...», «Встала весна...», «... |
Виготовлення ялинкових і різдвяних іграшок та прикрас |
Збирання квітів різних видів місцевих рослин. Виготовлення квіткової абетки |
Тварини весною. Зустрічаємо птахів |
Всього коментарів: 0 | |