УРОК 86 Де дружба і кмітливість, там і перемога. Тема. «Бременські музиканти» (німецька народна казка). ПродовженняМета: вчити знаходити у тексті вирази (слова), які характеризують героїв твору, їхню поведінку, давати оцінні судження вчинків персонажів; розвивати фантазію та уяву, зв'язне мовлення, вчити досліджувати текст; виховувати інтерес до вивчення народної творчості, прищеплювати любов до книжок, читання. Обладнання: маски для інсценізації, грамзапис казки, зображення героїв твору. Хід уроку I. Актуалізація опорних знань учнів Бесіда. — Якою країною ми подорожували на попередньому уроці? — З якою казкою ви ознайомились? Хто її автор? — Назвіть дійових осіб казки. — Чим сподобалась вам ця казка? — Чого вона вас навчила? II. Мотивація навчальної діяльності Слово вчителя. Ми з вами продовжимо працювати над казкою «Бременські музиканти», будемо вчитись знаходити в тексті вирази (слова), які характеризують героїв твору, їхню поведінку, висловлювати свої судження про їхні вчинки. Також ми проведемо дослідницьку роботу — порівняємо різні варіанти казки. III. Сприйняття і засвоєння матеріалу 1. Робота з текстом. Осмислення змісту казки «Бременські музиканти». 1) Складання діафільму за малюнками і підписами до них. 2) Читання І частини за особами. Вибіркове читання. — Прочитайте слова осла. Яким голосом треба їх читати? — Який голос у песика? Знайдіть і прочитайте його слова. — Як розмовляє кіт? Прочитайте його слова. — Знайдіть і прочитайте слова півня. Як їх треба читати? — Як називаються всі інші слова цієї частини? 3) Характеристика героїв твору (робота у групах). Бесіда. — Знайдіть слова, які характеризують вашого героя і заповніть схему (схема на дошці). (який?) . — Чому ви так думаєте? Підтвердьте словами з тексту. Яким ви його уявляєте? І група — осел, II група — пес, II група — кіт, IV група — півень. 4) Інсценізація І частини казки (Одні учні читають слова, інші — розігрують сценку). 2. Дослідницька робота. Порівняння різних варіантів казки. Учитель. У багатьох казках є декілька варіантів. Чому, як ви думаєте? Уважно послухайте інший варіант цієї казки. Знайдіть, що в них спільне, а що відмінне. 1) Читання вчителем ілюстрованого видання, іншого варіанта казки (або грамзапис). 2) Бесіда за прочитаним текстом. — Чим схожі варіанти цієї казки? — Чим вони відрізняються? — Можливо хтось із вас знає ще один варіант цієї казки? 3) Хвилинка фантазії. У ч и т е л ь . Уявіть, що ви складаєте ще один варіант казки «Бременські музиканти». Якого б ще героя ви ввели в казку і чому? 3. Робота у групах. I варіант: прочитати тільки ті слова, які означають дію. II варіант: прочитати тільки ті слова, які означають назву предмета. 4. Завдання учням. 1) Гра «Що не так» (текст на дошці). «Постававши так, вони в один голос завели музику: кукурікав осел, ревів пес, гавкав кіт, нявчав півень. У ч и т е л ь . — Чому утворилась нісенітниця? — Як треба переставити слова, щоб речення було правильним? 2) Робота з прислів'ями. У ч и т е л ь . Яке прислів'я за змістом підходить до нашої казки? Чому? 1. Дружба та братство дорожче всякого багатства. 2. Тепле словечко лежить недалечко. 3. Сильний переможе десятьох, а кмітливий усіх. 5. Творче завдання. У ч и т е л ь . Придумайте українську казку, в якій також дружба і кмітливість допомагали звірам. З якої це казки? Коте, коте, і ти, кроте! Несе мене лиска! На лисому хвості, На липовім мості, З гірки на долинку Та й в свою хатинку! («Кіт, кріт, курочка та лисиця»). в. Кросворд. 1. Як називалось місто, до якого йшли музиканти? (Бремен). 2. Дійова особа, яка першою з'явилась у казці. (Осел). 3. Надвечір прийшли звірі у великий... (Ліс). 4. Головний розбійник (Отаман). 5. Доповніть прислів'я: «Вірний ... (друг) — то найбільший скарб». 6. Вдарити однією або двома задніми ногами — як сказати одним словом? 7. Що допомогло звірам отримати перемогу над розбійниками? (Кмітливість). IV. Підбиття підсумків уроку Бесіда. — Чого ви навчились на уроці? — Що вам найбільше сподобалось? V. Домашнє завдання 1. Виразно читати та переказувати казку. 2. Повторити раніше вивчені казки, щоб змогли взяти участь у проведенні конкурсів. | |
| |
Переглядів: 6206 | |
Конструювання меблів із сірникових коробок |
Дослідницький практикум. Як живуть мурахи? |
Взаємозв’язок частин із цілою формою. Практична робота «Ліплення тварини» |
Що можна робити з інформацією |
Текстильні матеріали. Загальні поняття про прядиво, нитки, тканини та ткацтво |
Всього коментарів: 0 | |