«Бременські музиканти» (німецька народна казка). Продовження

УРОК 86

Де дружба і кмітливість, там і перемога.

Тема. «Бременські музиканти» (німецька народна казка). Продовження

Мета: вчити знаходити у тексті вирази (слова), які характеризують героїв твору, їхню поведінку, давати оцінні судження вчинків персонажів; розвивати фантазію та уяву, зв'язне мовлення, вчити досліджувати текст; виховувати інтерес до вивчення народної творчості, прищеплювати любов до книжок, читання.

Обладнання: маски для інсценізації, грамзапис казки, зображення героїв твору.

Хід уроку

I. Актуалізація опорних знань учнів

Бесіда.

— Якою країною ми подорожували на попередньому уроці?

— З якою казкою ви ознайомились? Хто її автор?

— Назвіть дійових осіб казки.

— Чим сподобалась вам ця казка?

— Чого вона вас навчила?

II. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя.

Ми з вами продовжимо працювати над казкою «Бременські музиканти», будемо вчитись знаходити в тексті вирази (слова), які характеризують героїв твору, їхню поведінку, висловлювати свої судження про їхні вчинки. Також ми проведемо дослідницьку роботу — порівняємо різні варіанти казки.

III. Сприйняття і засвоєння матеріалу

1. Робота з текстом.

Осмислення змісту казки «Бременські музиканти».

1) Складання діафільму за малюнками і підписами до них.

2) Читання І частини за особами. Вибіркове читання.

— Прочитайте слова осла. Яким голосом треба їх читати?

— Який голос у песика? Знайдіть і прочитайте його слова.

— Як розмовляє кіт? Прочитайте його слова.

— Знайдіть і прочитайте слова півня. Як їх треба читати?

— Як називаються всі інші слова цієї частини?

3) Характеристика героїв твору (робота у групах).

Бесіда.

— Знайдіть слова, які характеризують вашого героя і заповніть схему (схема на дошці). (який?) .

— Чому ви так думаєте? Підтвердьте словами з тексту. Яким ви його уявляєте?

І група — осел, II група — пес, II група — кіт, IV група — півень.

4) Інсценізація І частини казки (Одні учні читають слова, інші — розігрують сценку).

2. Дослідницька робота.

Порівняння різних варіантів казки.

Учитель. У багатьох казках є декілька варіантів.

Чому, як ви думаєте? Уважно послухайте інший варіант цієї казки. Знайдіть, що в них спільне, а що відмінне.

1) Читання вчителем ілюстрованого видання, іншого варіанта казки (або грамзапис).

2) Бесіда за прочитаним текстом.

— Чим схожі варіанти цієї казки?

— Чим вони відрізняються?

— Можливо хтось із вас знає ще один варіант цієї казки?

3) Хвилинка фантазії.

У ч и т е л ь . Уявіть, що ви складаєте ще один варіант казки «Бременські музиканти». Якого б ще героя ви ввели в казку і чому?

3. Робота у групах.

I варіант: прочитати тільки ті слова, які означають дію.

II варіант: прочитати тільки ті слова, які означають назву предмета.

4. Завдання учням.

1) Гра «Що не так» (текст на дошці).

«Постававши так, вони в один голос завели музику: кукурікав осел, ревів пес, гавкав кіт, нявчав півень.

У ч и т е л ь .

— Чому утворилась нісенітниця?

— Як треба переставити слова, щоб речення було правильним?

2) Робота з прислів'ями.

У ч и т е л ь . Яке прислів'я за змістом підходить до нашої казки? Чому?

1. Дружба та братство дорожче всякого багатства.

2. Тепле словечко лежить недалечко. 3. Сильний переможе десятьох, а кмітливий усіх.

5. Творче завдання.

У ч и т е л ь . Придумайте українську казку, в якій також дружба і кмітливість допомагали звірам.

З якої це казки?

Коте, коте, і ти, кроте!

Несе мене лиска!

На лисому хвості,

На липовім мості,

З гірки на долинку

Та й в свою хатинку!

(«Кіт, кріт, курочка та лисиця»).

в. Кросворд.

1. Як називалось місто, до якого йшли музиканти? (Бремен).

2. Дійова особа, яка першою з'явилась у казці. (Осел).

3. Надвечір прийшли звірі у великий... (Ліс).

4. Головний розбійник (Отаман).

5. Доповніть прислів'я: «Вірний ... (друг) — то найбільший скарб».

6. Вдарити однією або двома задніми ногами — як сказати одним словом?

7. Що допомогло звірам отримати перемогу над розбійниками? (Кмітливість).

IV. Підбиття підсумків уроку

Бесіда.

— Чого ви навчились на уроці?

— Що вам найбільше сподобалось?

V. Домашнє завдання

1. Виразно читати та переказувати казку.

2. Повторити раніше вивчені казки, щоб змогли взяти участь у проведенні конкурсів.

Категорія: Читання | Додав: SYLER (19.10.2013)
Переглядів: 6147 | Рейтинг: 4.0/1
«Наче вулик, наша школа...». Побудова тексту за питаннями і зразком
Декларація прав дитини. Основний Закон держави. Обов'язки батьків та діте...
Правила поведінки у громадських місцях
В. Сухомлинський «Я хочу сказати своє слово». В. Скомаровський «Пісенька». В....
У світі чарівної казки. Урок позакласного читання
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]