УРОК 11 Тема: Як вести розмовуМета: формувати вміння вести розмову виразно, чітко, не поспішаючи; вчити будувати діалог на конкретну тему; сприяти розвитку зв’язного мовлення; виховувати повагу до співрозмовника. ХІД УРОКУ I. Організація класу II. Актуалізація опорних знань — Послухайте вірш. Про що в ньому йдеться? Є слова, що білі-білі, Як конвалії квітки, Лагідні, як усміх ранку, Ніжносяйні, як зірки. Є слова, як жар, пекучі І отруйні, наче чад... В чарівне якесь намисто Ти нанизуєш їх в ряд. (О. Олесь) — Якими можуть бути слова? Чому? Гра «Точно і швидко» — Як приємно бачити усміхнене обличчя, почути ласкаві, звернені до тебе слова. І тоді твій настрій стає піднесеним, веселим. Так само приємно почути від тебе лагідні, добрі слова. Всі ви їх добре знаєте. Давайте їх пригадаємо якомога більше і нанизаємо велике намисто із чарівних слів. Я кидаю вам м’яч, а ви по черзі називаєте слова вітання вранці та ввечері, слова пошани, подяки. III. Ознайомлення з новим матеріалом — Діти, а зараз я хочу розповісти вам про кінофільм, про який мені розповів Сашко. Його змісту я не зрозуміла. Підкажіть, чому? Якої помилки допустився Сашко під час розповіді? Коли Сашко прийшов із кіно, то очі його збуджено блищали. — Що, хороша була картина? — запитала я. — Ух, і здорово! — відповів він. — Що ж здорово? — Та розумієте, так здорово! Спочатку, значить, він раптом довідується, а потім розумієте... Ну, словом, просто здорово... загалом, так би мовити, він спочатку не знає, і так здорово, що розумієте, взагалі ніхто не знає... а потім, розумієте, він уже знає, а вони... Ну, загалом, здорово... Розумієте? — Чи зрозуміли ви що-небудь? Чому? — Що б ви порадили Сашкові? (Відповіді дітей вчитель записує на дошці.) — Для того, щоб з вами було приємно спілкуватися, вам необхідно запам’ятати такі правила. . Більше читай. . Читаючи, намагайся запам’ятати нові слова. . Використовуй тільки ті слова, значення яких тобі зрозуміле. . Будь чемним не лише у вчинках, але і в словах. . Слухай співрозмовника не перебиваючи. . Під час розмови не розмахуй руками, не жестикулюй без потреби. . Не кажи про присутніх він або вона. • До дорослих звертайся на ВИ. . Не кажи погано або насмішкувато про відсутніх, завжди висловлюй свою думку про людину їй в обличчя, а не критикуй поза очі. — Хто більше запам’ятав правил? — Досить часто для спілкування на відстані людина використовує... (телефон). — Яких правил необхідно дотримуватися під час розмови по телефону? (Відповіді дітей.) Робота в парах «Розмова по телефону» (складання діалогу та його відтворення). IV. Закріплення матеріалу 1. Розв’язання ситуацій морального змісту. Кожний день ви спілкуєтесь із своїми батьками, товаришами, дорослими. Як ви вчините, коли... . стоять двоє товаришів, розмовляють, а тобі необхідно в одного із них про щось запитати; . тобі терміново необхідно щось сказати вчительці, а вона говорить із іншою вчителькою; . ти щось розповідаєш, а тебе перебили? (Діти висловлюють свої думки, доводять їх. До уваги беруться найбільш вдалі способи вирішення ситуації.) 2. Використовуючи кольорову крейду, з’єднайте кінці речень так, щоб вийшло прислів’я. Поясніть їх. — Мова — це душа народу, його думки, мрії, історія, культура, традиції, яких так багато, що всі й не перелічити, бо наш народ — мудрий, працьовитий, щирий, добрий, щедрий та дотепний. Послухайте характерні українські вирази, придумані нашими предками, але які і в наш час збагачують нашу мову, роблять її мелодійною. • Чесати язики — вести пусту розмову. • Ламати голову — над чимось думати. • Мов камінь у воду — безслідно зникнути. • Ні за холодну воду не братися — нічого не робити. • Кивати п’ятами — втікати. V. Підсумок уроку — Про що дізнались на уроці? — Які правила спілкування запам’ятали? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1884 | |
В. Сухомлинський «Горбатенька дівчинка» В. Нестайко «Руденький» |
«Бременські музиканти» (німецька народна казка) |
В. Артамонова «їжачок-реп'яшок» |
Т. Коломієць «Диваки», «Лічилка-небувалиця» Г. Бойко «Скоромовка-небувалиця».... |
Українська народна казка «Колосок» |
Всього коментарів: 0 | |