💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Сторінками улюблених книг. Урок позакласного читання

УРОК 102

Тема. Сторінками улюблених книг. Урок позакласного читання

Мета: закріпити знання учнів про жанри літературних творів, розвивати читацькі інтереси, мову учнів, виховувати потребу поповнення знань, любов до книги.

Обладнання: виставка книг, журналів, ілюстрацій.

Хід уроку

I. Мотивація навчальної діяльності

У ч и т е л ь . Допоможіть Незнайкові прочитати тему сьогоднішнього уроку.

Сто ми рін ка улюб них ле кн иг.

1. Мовна розминка.

2. Бесіда.

3. Фізкультхвилинка.

II. Узагальнення і систематизація знань

1. Літературні ігри.

1) Назвати твір, його автора за опорними словами.

1. Вода. Явір. Долина. Калина. Качаточка. («Тече вода з-під явора». Т. Шевченко).

2. Весна. Тепла. Дівчинка. Луги. Гомону. Пісень. («Навесні». І. Франко).

2) Пригадати героїв казок. Провести стрілочки до казок, в яких зустрічається лисичка.

Телесик Рукавичка Коза-дереза

Котик і півник Лисичка Солом'яний бичок

Кіт і пес Семеро козенят

3) Гра «Швидко слово називай, йому риму добирай».

Гілка — бджілка — білка, сопілка — тарілка.

Листок — колобок — грибок ...

Роса — коса — оса — ...

4) Йти за стрілкою, прочитати вірш, назвати автора.

 («Веснянка». Л. Глібов).

2. Інсценізація.

Гра-інсценізація «Витівки кози».

Дійові особи: Ведуча, Дід, Баба, Коза, Маринка,

Василько.

Декорації: хата, тин, дерева.

Дід. (Звертається до Баби)

Ось, стара, що надумав я зробити:

Козу-дерезу на базарі купити.

Б а б а .

То йди, старий, іди

Та Козу вже приведи.

(Баба заходить до хати, а Дід іде з двору).

В е д у ч а .

По базарі Дід ходив вперед-назад:

Придивлявся, де найкраща є коза.

Та й купив таку красиву,

Щоб була усім на диво.

(З-за дерев з'являється Дід, ведучи за собою Козу: на розі в неї червона стрічка, на шиї — дзвіночки.

З хати виходить Баба, Василько, Маринка, милуються Козою.)

Д і д .

Купив Козу таку красиву,

Щоб була усім на диво!

То ж її ви розглядайте,

Та глядіть, не ображайте!

В а с и л ь к о .

Я таку Козу-красу

Піду вранці попасу!

Д і д .

Добре, синку, ти підеш,

Козу гарно попасеш.

(Усі розходяться, хлопчик веде Козу до лісу.)

В е д у ч а .

На галявинку Козу Василько привів,

А сам із сопілкою під дубом сів.

На сопілці собі грає,

А Коза траву щипає.

(Василько грає на сопілці, Коза пасеться. Хлопчик напуває її з відерця, збирається додому.)

В е д у ч а .

Та й пішов разом з нею додому.

Вечір... Сонечко сідає...

А старий їх зустрічає.

Дід. (Стоїть біля воріт.)

Кізонько моя люба,

Кізонько моя мила,

Чи ти пила, чи ти їла?

К о з а .

Ні, дідусю, не пила і не їла,

Тільки бігла через місточок

Та вхопила кленовий листочок,

Бігла через гребельку

Та вхопила водиці крапельку, —

Тільки пила, тільки й їла!

В е д у ч а .

Дід Василька полаяв, прогнав.

А Козу-Дерезу обійняв.

М а р и н к а. (Звертається до Діда)

Я таку Козу-красу

Піду вранці попасу!

Д і д .

Так, Маринко, ти підеш

Козу гарно попасеш.

(Усі розходяться, дівчинка веде Козу до лісу.)

В е д у ч а .

Коза траву щипала,

А Маринка, діти,

Пісні співала

І збирала квіти.

Напоїла Козу водою

Та й пішла разом з нею додому.

Вечір... Сонечко сідає...

А старий їх зустрічає.

Д і д .

Кізонько моя люба,

Кізонько моя мила!

Чи ти пила, чи ти їла?

К о з а .

Ні, дідусю, не пила і не їла (і т. д.).

В е д у ч а .

Дід Маринку полаяв, програв,

А Козу-Дерезу обійняв.

(Дід Козу гладить, обіймає, дає їй пряника.)

Б а б а .

То вже я Козу-красу

Піду вранці попасу.

Д і д .

От і добре! Ти підеш

Козу гарно попасеш!

(Усі розходяться, Баба веде Козу до лісу.)

В е д у ч а .

Коза пасеться на травиці,

А Баба в'яже рукавиці.

Напоїла Козу водою

І пішла разом з нею додому.

Вечір... Сонечко сідає...

А старий їх зустрічає.

Д і д .

Кізонько моя люба,

Кізонько моя мила!

Чи ти пила, чи ти їла?

К о з а .

Ні, дідусю, не пила і не їди... (і т. д.).

(Баба і діти виходять з хати.)

В е д у ч а .

Дід здивований стоїть біля воріт,

Уся сім'я зійшлась у дворі...

ДІД.

Бачите ви, що Коза наробила:

Коза-Дереза нас усіх одурила!

Ось що я Козі зроблю —

Я їй боки облуплю!

К о з а .

Я усіх, усіх вас прошу:

Мені боки не лупіть,

Буду я тепер хороша,

Тож від себе не женіть!

В е д у ч а .

І Коза усім під вечір

Молока принесла глечик.

(Коза розливає молоко в чашки, всі учасники гри-

інсценізацй п'ють його, а потім заводять веселий

танок.)

Генрієтта Сенченко

IV. Підбиття підсумків уроку

Бесіда.

— Яких письменників, що писали для дітей, ви знаєте?

— Чим відрізняється казка від оповідання?

— Що вам сподобалось сьогодні на уроці?

Категорія: Читання | Додав: SYLER (19.10.2013)
Переглядів: 4398 | Рейтинг: 0.0/0
Карта України. Умовні позначення на карті (рівнини, гори, водойми)
В. Сухомлинський «Соловей». Підсумок із теми
О. Буцень «Чи е зима?». Загадки
Л. Забашта «Берізонька», Л. Костенко «Перекинута шпаківня». І. Сенченко «Жаль...
Властивості паперу. робота з папером
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]