Сторінками улюблених книг. Урок позакласного читання

УРОК 102

Тема. Сторінками улюблених книг. Урок позакласного читання

Мета: закріпити знання учнів про жанри літературних творів, розвивати читацькі інтереси, мову учнів, виховувати потребу поповнення знань, любов до книги.

Обладнання: виставка книг, журналів, ілюстрацій.

Хід уроку

I. Мотивація навчальної діяльності

У ч и т е л ь . Допоможіть Незнайкові прочитати тему сьогоднішнього уроку.

Сто ми рін ка улюб них ле кн иг.

1. Мовна розминка.

2. Бесіда.

3. Фізкультхвилинка.

II. Узагальнення і систематизація знань

1. Літературні ігри.

1) Назвати твір, його автора за опорними словами.

1. Вода. Явір. Долина. Калина. Качаточка. («Тече вода з-під явора». Т. Шевченко).

2. Весна. Тепла. Дівчинка. Луги. Гомону. Пісень. («Навесні». І. Франко).

2) Пригадати героїв казок. Провести стрілочки до казок, в яких зустрічається лисичка.

Телесик Рукавичка Коза-дереза

Котик і півник Лисичка Солом'яний бичок

Кіт і пес Семеро козенят

3) Гра «Швидко слово називай, йому риму добирай».

Гілка — бджілка — білка, сопілка — тарілка.

Листок — колобок — грибок ...

Роса — коса — оса — ...

4) Йти за стрілкою, прочитати вірш, назвати автора.

 («Веснянка». Л. Глібов).

2. Інсценізація.

Гра-інсценізація «Витівки кози».

Дійові особи: Ведуча, Дід, Баба, Коза, Маринка,

Василько.

Декорації: хата, тин, дерева.

Дід. (Звертається до Баби)

Ось, стара, що надумав я зробити:

Козу-дерезу на базарі купити.

Б а б а .

То йди, старий, іди

Та Козу вже приведи.

(Баба заходить до хати, а Дід іде з двору).

В е д у ч а .

По базарі Дід ходив вперед-назад:

Придивлявся, де найкраща є коза.

Та й купив таку красиву,

Щоб була усім на диво.

(З-за дерев з'являється Дід, ведучи за собою Козу: на розі в неї червона стрічка, на шиї — дзвіночки.

З хати виходить Баба, Василько, Маринка, милуються Козою.)

Д і д .

Купив Козу таку красиву,

Щоб була усім на диво!

То ж її ви розглядайте,

Та глядіть, не ображайте!

В а с и л ь к о .

Я таку Козу-красу

Піду вранці попасу!

Д і д .

Добре, синку, ти підеш,

Козу гарно попасеш.

(Усі розходяться, хлопчик веде Козу до лісу.)

В е д у ч а .

На галявинку Козу Василько привів,

А сам із сопілкою під дубом сів.

На сопілці собі грає,

А Коза траву щипає.

(Василько грає на сопілці, Коза пасеться. Хлопчик напуває її з відерця, збирається додому.)

В е д у ч а .

Та й пішов разом з нею додому.

Вечір... Сонечко сідає...

А старий їх зустрічає.

Дід. (Стоїть біля воріт.)

Кізонько моя люба,

Кізонько моя мила,

Чи ти пила, чи ти їла?

К о з а .

Ні, дідусю, не пила і не їла,

Тільки бігла через місточок

Та вхопила кленовий листочок,

Бігла через гребельку

Та вхопила водиці крапельку, —

Тільки пила, тільки й їла!

В е д у ч а .

Дід Василька полаяв, прогнав.

А Козу-Дерезу обійняв.

М а р и н к а. (Звертається до Діда)

Я таку Козу-красу

Піду вранці попасу!

Д і д .

Так, Маринко, ти підеш

Козу гарно попасеш.

(Усі розходяться, дівчинка веде Козу до лісу.)

В е д у ч а .

Коза траву щипала,

А Маринка, діти,

Пісні співала

І збирала квіти.

Напоїла Козу водою

Та й пішла разом з нею додому.

Вечір... Сонечко сідає...

А старий їх зустрічає.

Д і д .

Кізонько моя люба,

Кізонько моя мила!

Чи ти пила, чи ти їла?

К о з а .

Ні, дідусю, не пила і не їла (і т. д.).

В е д у ч а .

Дід Маринку полаяв, програв,

А Козу-Дерезу обійняв.

(Дід Козу гладить, обіймає, дає їй пряника.)

Б а б а .

То вже я Козу-красу

Піду вранці попасу.

Д і д .

От і добре! Ти підеш

Козу гарно попасеш!

(Усі розходяться, Баба веде Козу до лісу.)

В е д у ч а .

Коза пасеться на травиці,

А Баба в'яже рукавиці.

Напоїла Козу водою

І пішла разом з нею додому.

Вечір... Сонечко сідає...

А старий їх зустрічає.

Д і д .

Кізонько моя люба,

Кізонько моя мила!

Чи ти пила, чи ти їла?

К о з а .

Ні, дідусю, не пила і не їди... (і т. д.).

(Баба і діти виходять з хати.)

В е д у ч а .

Дід здивований стоїть біля воріт,

Уся сім'я зійшлась у дворі...

ДІД.

Бачите ви, що Коза наробила:

Коза-Дереза нас усіх одурила!

Ось що я Козі зроблю —

Я їй боки облуплю!

К о з а .

Я усіх, усіх вас прошу:

Мені боки не лупіть,

Буду я тепер хороша,

Тож від себе не женіть!

В е д у ч а .

І Коза усім під вечір

Молока принесла глечик.

(Коза розливає молоко в чашки, всі учасники гри-

інсценізацй п'ють його, а потім заводять веселий

танок.)

Генрієтта Сенченко

IV. Підбиття підсумків уроку

Бесіда.

— Яких письменників, що писали для дітей, ви знаєте?

— Чим відрізняється казка від оповідання?

— Що вам сподобалось сьогодні на уроці?

Категорія: Читання | Додав: SYLER (19.10.2013)
Переглядів: 4347 | Рейтинг: 0.0/0
Властивості паперу. робота з папером
Білоруська народна казка «Легкий хліб»
Пошиття фартушка для ляльки, оздоблення його швом «уперед голку» та аплікаціє...
А. М'ястківський «Неня». Д. Білоус «Звертання»
Марійка Підгірянка «Розмова про сонце». Загадки. Т. Коломієць «Вітрисько»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]