УРОК 102 Тема. Сторінками улюблених книг. Урок позакласного читанняМета: закріпити знання учнів про жанри літературних творів, розвивати читацькі інтереси, мову учнів, виховувати потребу поповнення знань, любов до книги. Обладнання: виставка книг, журналів, ілюстрацій. Хід уроку I. Мотивація навчальної діяльності У ч и т е л ь . Допоможіть Незнайкові прочитати тему сьогоднішнього уроку. Сто ми рін ка улюб них ле кн иг. 1. Мовна розминка. 2. Бесіда. 3. Фізкультхвилинка. II. Узагальнення і систематизація знань 1. Літературні ігри. 1) Назвати твір, його автора за опорними словами. 1. Вода. Явір. Долина. Калина. Качаточка. («Тече вода з-під явора». Т. Шевченко). 2. Весна. Тепла. Дівчинка. Луги. Гомону. Пісень. («Навесні». І. Франко). 2) Пригадати героїв казок. Провести стрілочки до казок, в яких зустрічається лисичка. Телесик Рукавичка Коза-дереза Котик і півник Лисичка Солом'яний бичок Кіт і пес Семеро козенят 3) Гра «Швидко слово називай, йому риму добирай». Гілка — бджілка — білка, сопілка — тарілка. Листок — колобок — грибок ... Роса — коса — оса — ... 4) Йти за стрілкою, прочитати вірш, назвати автора. («Веснянка». Л. Глібов). 2. Інсценізація. Гра-інсценізація «Витівки кози». Дійові особи: Ведуча, Дід, Баба, Коза, Маринка, Василько. Декорації: хата, тин, дерева. Дід. (Звертається до Баби) Ось, стара, що надумав я зробити: Козу-дерезу на базарі купити. Б а б а . То йди, старий, іди Та Козу вже приведи. (Баба заходить до хати, а Дід іде з двору). В е д у ч а . По базарі Дід ходив вперед-назад: Придивлявся, де найкраща є коза. Та й купив таку красиву, Щоб була усім на диво. (З-за дерев з'являється Дід, ведучи за собою Козу: на розі в неї червона стрічка, на шиї — дзвіночки. З хати виходить Баба, Василько, Маринка, милуються Козою.) Д і д . Купив Козу таку красиву, Щоб була усім на диво! То ж її ви розглядайте, Та глядіть, не ображайте! В а с и л ь к о . Я таку Козу-красу Піду вранці попасу! Д і д . Добре, синку, ти підеш, Козу гарно попасеш. (Усі розходяться, хлопчик веде Козу до лісу.) В е д у ч а . На галявинку Козу Василько привів, А сам із сопілкою під дубом сів. На сопілці собі грає, А Коза траву щипає. (Василько грає на сопілці, Коза пасеться. Хлопчик напуває її з відерця, збирається додому.) В е д у ч а . Та й пішов разом з нею додому. Вечір... Сонечко сідає... А старий їх зустрічає. Дід. (Стоїть біля воріт.) Кізонько моя люба, Кізонько моя мила, Чи ти пила, чи ти їла? К о з а . Ні, дідусю, не пила і не їла, Тільки бігла через місточок Та вхопила кленовий листочок, Бігла через гребельку Та вхопила водиці крапельку, — Тільки пила, тільки й їла! В е д у ч а . Дід Василька полаяв, прогнав. А Козу-Дерезу обійняв. М а р и н к а. (Звертається до Діда) Я таку Козу-красу Піду вранці попасу! Д і д . Так, Маринко, ти підеш Козу гарно попасеш. (Усі розходяться, дівчинка веде Козу до лісу.) В е д у ч а . Коза траву щипала, А Маринка, діти, Пісні співала І збирала квіти. Напоїла Козу водою Та й пішла разом з нею додому. Вечір... Сонечко сідає... А старий їх зустрічає. Д і д . Кізонько моя люба, Кізонько моя мила! Чи ти пила, чи ти їла? К о з а . Ні, дідусю, не пила і не їла (і т. д.). В е д у ч а . Дід Маринку полаяв, програв, А Козу-Дерезу обійняв. (Дід Козу гладить, обіймає, дає їй пряника.) Б а б а . То вже я Козу-красу Піду вранці попасу. Д і д . От і добре! Ти підеш Козу гарно попасеш! (Усі розходяться, Баба веде Козу до лісу.) В е д у ч а . Коза пасеться на травиці, А Баба в'яже рукавиці. Напоїла Козу водою І пішла разом з нею додому. Вечір... Сонечко сідає... А старий їх зустрічає. Д і д . Кізонько моя люба, Кізонько моя мила! Чи ти пила, чи ти їла? К о з а . Ні, дідусю, не пила і не їди... (і т. д.). (Баба і діти виходять з хати.) В е д у ч а . Дід здивований стоїть біля воріт, Уся сім'я зійшлась у дворі... ДІД. Бачите ви, що Коза наробила: Коза-Дереза нас усіх одурила! Ось що я Козі зроблю — Я їй боки облуплю! К о з а . Я усіх, усіх вас прошу: Мені боки не лупіть, Буду я тепер хороша, Тож від себе не женіть! В е д у ч а . І Коза усім під вечір Молока принесла глечик. (Коза розливає молоко в чашки, всі учасники гри- інсценізацй п'ють його, а потім заводять веселий танок.) Генрієтта Сенченко IV. Підбиття підсумків уроку Бесіда. — Яких письменників, що писали для дітей, ви знаєте? — Чим відрізняється казка від оповідання? — Що вам сподобалось сьогодні на уроці? | |
| |
Переглядів: 4398 | |
Карта України. Умовні позначення на карті (рівнини, гори, водойми) |
В. Сухомлинський «Соловей». Підсумок із теми |
О. Буцень «Чи е зима?». Загадки |
Л. Забашта «Берізонька», Л. Костенко «Перекинута шпаківня». І. Сенченко «Жаль... |
Властивості паперу. робота з папером |
Всього коментарів: 0 | |