УРОК 97 В коло кличе гра. Тема. «Журавель», «Перстенець» (дитячі народні ігри). ЛічилкаМета: розширити уявлення учнів про народні дитячі ігри, вчит аналізувати зміст і форму дитячої гри, використовувати гру як засіб розваги і самовиховання, збагачувати свій життєвий досвід надбанням народу; розвивати навички читання; виховувати бажання ширше знайомитись із літературною творчістю для дітей. Обладнання: картинка із зображенням дитячих ігор і розваг. Хід уроку I. Актуалізація опорних знань 1. Мовна розминка. Переполох Бджілка з Джмеликом літали, Бджілка з Джме ликом дзижчали: — Джжжу! Дзззу! — Джжжу! Дзззу! Наполохали Козу. Та як стрибне за паркан, Під яким дрімав Кабан. З несподіванки Кабан Підхопивсь, звалив паркан. Сполошив і на ньому ґав. Ті знялися аж до хмар — На все небо: — Каррр! Каррр! Каррр! К. Дяченко 2. Вивчення скоромовки. Моржі лежать Моржат сторожать Моржі прибережні, Бо в синім безмежжі — Стежки ведмежі. Г. Бойко II. Мотивація навчальної діяльності 1. Вправи з читання. Читання лічилки (з дошки). Дві зелені жабки рахували лапки: — В тебе п'ять і в мене п'ять — Ми умієм рахувать. Вийшов бусол з комишу: — Вас до школи запишу! Жабки миттю до води — Поховались хто куди. І чого було тікати? Бо не вміють рахувати! У ч и т е л ь . — Прочитайте запис пошепки, потім — напівголосно. — Прочитайте голосно. Що нагадує цей вірш? (Лічилку). — Які знаєте ігри, де можна застосувати цю лічилку? 2. Бесіда. — А які ваші улюблені рухливі ігри? Про що вони? Як у них треба гратись? — Які улюблені рухливі ігри у хлопчиків? — А які в дівчаток? — А коли виникли ігри? З яких частин складається кожна гра? — Сьогодні на уроці ми починаємо читати новий розділ читанки «У дружному колі», в якому познайомимось із народними іграми, пісеньками, закличками, забавлянками і лічилками. Адже велика радість — гратися, співати, мріяти у колі своїх друзів. III. Опрацювання нового матеріалу 1. Робота з текстом. Ознайомлення із грою «Журавель». 1) Робота над заголовком. У ч и т е л ь . Прочитайте назву і підзаголовок, що внизу. Чи зрозуміло вам, про що тут мова? 2) Читання гри мовчки. Учні читають гру мовчки, відзначають усі її частини: дійові особи, слова, які промовляються, правила гри. 3) Словникова робота. Читання слів за аналітико-синтетичними таблицями. ся носии кии кии та ^ жура \ полии влю зло ^ 4) Читання гри вголос за частинами. — Прочитайте, хто дійові особи гри. — Чи вказано кількість дітей-учасників? — Прочитайте слова, які супроводжують гру. Що робить «журавель»? — А бабуся? — На що схожий цей вірш? (На пісню) Чим? (Повторами слів). — Які слова треба читати схвильовано? Роздратовано? — А які заклично? — Прочитайте правила гри. Що роблять діти? Журавель і баба? 5) Вивчення слів гри. (Діти напівголосно читають і співають гру). 2. Робота у групах. Інсценізація гри «Журавель». На середину класу виходять 6-7 учнів і грають у гру. Далі інсценізацію продовжують ще кілька груп, усі відпрацьовують рухи і запам'ятовують текст. 3. Завдання учням. Опрацювання гри «Перстенець». 1) Читання змісту гри мовчки. У ч и т е л ь . Чи ця гра рухлива? Чому ви так думаєте? 2) Розучування слів гри. Бесіда. — Від якого слова утворились слова «гадуль-гадуль-гадулька» ? — Які слова каже дитина, яка вказує де перстень. 3) Інсценізація гри. Діти діляться на групи (по 6 - 7 учнів) і одночасно грають кілька разів гру, промовляючи слова напівголосно. IV. Домашнє завдання 1. Навчити своїх друзів грати у вивчені ігри. 2. Розучити нові ігри і навчити грати в них своїх однокласників. | |
| |
Переглядів: 3768 | |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 23 |
Птахи |
Поведінка в незнайомих місцях |
Казка «Сильніше за силу». Прислів'я. Підсумок з теми |
Правила поведінки за столом |
Всього коментарів: 0 | |