💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

«Журавель», «Перстенець» (дитячі народні ігри). Лічилка

УРОК 97

В коло кличе гра.

Тема. «Журавель», «Перстенець» (дитячі народні ігри). Лічилка

Мета: розширити уявлення учнів про народні дитячі ігри, вчит аналізувати зміст і форму дитячої гри, використовувати гру як засіб розваги і самовиховання, збагачувати свій життєвий досвід надбанням народу; розвивати навички читання; виховувати бажання ширше знайомитись із літературною творчістю для дітей.

Обладнання: картинка із зображенням дитячих ігор і розваг.

Хід уроку

I. Актуалізація опорних знань

1. Мовна розминка.

Переполох

Бджілка з Джмеликом літали,

Бджілка з Джме ликом дзижчали:

— Джжжу! Дзззу!

— Джжжу! Дзззу!

Наполохали Козу.

Та як стрибне за паркан,

Під яким дрімав Кабан.

З несподіванки Кабан

Підхопивсь, звалив паркан.

Сполошив і на ньому ґав.

Ті знялися аж до хмар —

На все небо:

— Каррр! Каррр! Каррр!

К. Дяченко

2. Вивчення скоромовки.

Моржі лежать

Моржат сторожать

Моржі прибережні,

Бо в синім безмежжі —

Стежки ведмежі.

Г. Бойко

II. Мотивація навчальної діяльності

1. Вправи з читання.

Читання лічилки (з дошки).

Дві зелені жабки рахували лапки:

— В тебе п'ять і в мене п'ять —

Ми умієм рахувать.

Вийшов бусол з комишу:

— Вас до школи запишу!

Жабки миттю до води —

Поховались хто куди.

І чого було тікати?

Бо не вміють рахувати!

У ч и т е л ь .

— Прочитайте запис пошепки, потім — напівголосно.

— Прочитайте голосно. Що нагадує цей вірш? (Лічилку).

— Які знаєте ігри, де можна застосувати цю лічилку?

2. Бесіда.

— А які ваші улюблені рухливі ігри? Про що вони? Як у них треба гратись?

— Які улюблені рухливі ігри у хлопчиків?

— А які в дівчаток?

— А коли виникли ігри? З яких частин складається кожна гра?

— Сьогодні на уроці ми починаємо читати новий розділ читанки «У дружному колі», в якому познайомимось із народними іграми, пісеньками, закличками, забавлянками і лічилками. Адже велика радість — гратися, співати, мріяти у колі своїх друзів.

III. Опрацювання нового матеріалу

1. Робота з текстом.

Ознайомлення із грою «Журавель».

1) Робота над заголовком.

У ч и т е л ь . Прочитайте назву і підзаголовок, що внизу. Чи зрозуміло вам, про що тут мова?

2) Читання гри мовчки.

Учні читають гру мовчки, відзначають усі її частини: дійові особи, слова, які промовляються, правила гри.

3) Словникова робота.

Читання слів за аналітико-синтетичними таблицями.

ся носии

кии кии

та ^

жура \

полии

влю

зло ^

4) Читання гри вголос за частинами.

— Прочитайте, хто дійові особи гри.

— Чи вказано кількість дітей-учасників?

— Прочитайте слова, які супроводжують гру. Що робить «журавель»?

— А бабуся?

— На що схожий цей вірш? (На пісню) Чим?

(Повторами слів).

— Які слова треба читати схвильовано? Роздратовано?

— А які заклично?

— Прочитайте правила гри. Що роблять діти?

Журавель і баба?

5) Вивчення слів гри. (Діти напівголосно читають і співають гру).

2. Робота у групах.

Інсценізація гри «Журавель».

На середину класу виходять 6-7 учнів і грають у гру. Далі інсценізацію продовжують ще кілька груп, усі відпрацьовують рухи і запам'ятовують текст.

3. Завдання учням.

Опрацювання гри «Перстенець».

1) Читання змісту гри мовчки.

У ч и т е л ь . Чи ця гра рухлива? Чому ви так думаєте?

2) Розучування слів гри. Бесіда.

— Від якого слова утворились слова «гадуль-гадуль-гадулька» ?

— Які слова каже дитина, яка вказує де перстень.

3) Інсценізація гри.

Діти діляться на групи (по 6 - 7 учнів) і одночасно грають кілька разів гру, промовляючи слова напівголосно.

IV. Домашнє завдання

1. Навчити своїх друзів грати у вивчені ігри.

2. Розучити нові ігри і навчити грати в них своїх однокласників.

Категорія: Читання | Додав: SYLER (19.10.2013)
Переглядів: 3757 | Рейтинг: 2.0/1
Практична робота: удосконалення навички догляду за порожниною рота, руками та...
Свято, коли весело
Запитання до природи. За що нам удячні хатні улюбленці (рослини, тварини)?
Родина, рідня, рід. Сімейний календар
Про що можна дізнатися спостерігаючи за Сонцем
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]