«Журавель», «Перстенець» (дитячі народні ігри). Лічилка

УРОК 97

В коло кличе гра.

Тема. «Журавель», «Перстенець» (дитячі народні ігри). Лічилка

Мета: розширити уявлення учнів про народні дитячі ігри, вчит аналізувати зміст і форму дитячої гри, використовувати гру як засіб розваги і самовиховання, збагачувати свій життєвий досвід надбанням народу; розвивати навички читання; виховувати бажання ширше знайомитись із літературною творчістю для дітей.

Обладнання: картинка із зображенням дитячих ігор і розваг.

Хід уроку

I. Актуалізація опорних знань

1. Мовна розминка.

Переполох

Бджілка з Джмеликом літали,

Бджілка з Джме ликом дзижчали:

— Джжжу! Дзззу!

— Джжжу! Дзззу!

Наполохали Козу.

Та як стрибне за паркан,

Під яким дрімав Кабан.

З несподіванки Кабан

Підхопивсь, звалив паркан.

Сполошив і на ньому ґав.

Ті знялися аж до хмар —

На все небо:

— Каррр! Каррр! Каррр!

К. Дяченко

2. Вивчення скоромовки.

Моржі лежать

Моржат сторожать

Моржі прибережні,

Бо в синім безмежжі —

Стежки ведмежі.

Г. Бойко

II. Мотивація навчальної діяльності

1. Вправи з читання.

Читання лічилки (з дошки).

Дві зелені жабки рахували лапки:

— В тебе п'ять і в мене п'ять —

Ми умієм рахувать.

Вийшов бусол з комишу:

— Вас до школи запишу!

Жабки миттю до води —

Поховались хто куди.

І чого було тікати?

Бо не вміють рахувати!

У ч и т е л ь .

— Прочитайте запис пошепки, потім — напівголосно.

— Прочитайте голосно. Що нагадує цей вірш? (Лічилку).

— Які знаєте ігри, де можна застосувати цю лічилку?

2. Бесіда.

— А які ваші улюблені рухливі ігри? Про що вони? Як у них треба гратись?

— Які улюблені рухливі ігри у хлопчиків?

— А які в дівчаток?

— А коли виникли ігри? З яких частин складається кожна гра?

— Сьогодні на уроці ми починаємо читати новий розділ читанки «У дружному колі», в якому познайомимось із народними іграми, пісеньками, закличками, забавлянками і лічилками. Адже велика радість — гратися, співати, мріяти у колі своїх друзів.

III. Опрацювання нового матеріалу

1. Робота з текстом.

Ознайомлення із грою «Журавель».

1) Робота над заголовком.

У ч и т е л ь . Прочитайте назву і підзаголовок, що внизу. Чи зрозуміло вам, про що тут мова?

2) Читання гри мовчки.

Учні читають гру мовчки, відзначають усі її частини: дійові особи, слова, які промовляються, правила гри.

3) Словникова робота.

Читання слів за аналітико-синтетичними таблицями.

ся носии

кии кии

та ^

жура \

полии

влю

зло ^

4) Читання гри вголос за частинами.

— Прочитайте, хто дійові особи гри.

— Чи вказано кількість дітей-учасників?

— Прочитайте слова, які супроводжують гру. Що робить «журавель»?

— А бабуся?

— На що схожий цей вірш? (На пісню) Чим?

(Повторами слів).

— Які слова треба читати схвильовано? Роздратовано?

— А які заклично?

— Прочитайте правила гри. Що роблять діти?

Журавель і баба?

5) Вивчення слів гри. (Діти напівголосно читають і співають гру).

2. Робота у групах.

Інсценізація гри «Журавель».

На середину класу виходять 6-7 учнів і грають у гру. Далі інсценізацію продовжують ще кілька груп, усі відпрацьовують рухи і запам'ятовують текст.

3. Завдання учням.

Опрацювання гри «Перстенець».

1) Читання змісту гри мовчки.

У ч и т е л ь . Чи ця гра рухлива? Чому ви так думаєте?

2) Розучування слів гри. Бесіда.

— Від якого слова утворились слова «гадуль-гадуль-гадулька» ?

— Які слова каже дитина, яка вказує де перстень.

3) Інсценізація гри.

Діти діляться на групи (по 6 - 7 учнів) і одночасно грають кілька разів гру, промовляючи слова напівголосно.

IV. Домашнє завдання

1. Навчити своїх друзів грати у вивчені ігри.

2. Розучити нові ігри і навчити грати в них своїх однокласників.

Категорія: Читання | Додав: SYLER (19.10.2013)
Переглядів: 3697 | Рейтинг: 2.0/1
В. Сухомлинський «Я хочу сказати своє слово». В. Скомаровський «Пісенька». В....
Охорона тварин
З чого все почалося
Пластичні матеріали, їх властивості і призначення
«Колючий клубочок прибіг у садочок». Побудова текстів за поданим початком
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]