УРОК 5 ТЕМА: СЛОВА — НАЗВИ МЕБЛІВ (У НОВІЙ КВАРТИРІ)Мета: розширювати й уточнювати словниковий запас учнів; формувати вміння давати повні відповіді на запитання, будувати зв’язні висловлювання; розвивати комунікативні здібності учнів, уяву, пам’ять, мислення; виховувати чуття мовленнєвого етикету. Словник: стіл, стілець, диван, крісло, ліжко, полиця, шафа, вішалка, дзеркало, килими, штори, фіранки, шпалери, помешкання, будинок, дім, квартира, вітальня, спальня, дитяча, передпокій. Обладнання: предметні малюнки із зображенням меблів, малюнки «Вітальня», «Спальня», «Дитяча». ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Мотивація навчальної діяльності — Діти, погляньте на предмети, які я вам принесла, і назвіть їх. На столі: макет будинку, малюнок собачої будки, пташиного гнізда, ілюстрація до казки «Рукавичка». — Що спільне в цих предметах? {Житло) — А що відмінне? III. Поглиблення знань учнів 1.Складаночки про хату ЧОРНОГУЗОВА Чорногузе-татку, Збудуй мені хатку Із паличок, із верби, Недалеко від води, Там, де жаби кумкають, А діточки слухають. ПАВУКОВА Склав ніжки павучок, Ліг спати на бочок. Тонка його хатинка, Хатинка-павутинка, Та солодко в ній спати. Усім, бач, треба хати! — Має своє житло і кожна людина. Як по-різному можна назвати житло? (Хата, будинок, дім, оселя) — Чим відрізняються будинки один від одного? (Матеріалом: глиняний, дерев’яний, цегляний; розмірами: великий, маленький, 1,2,3-кімнатний; висотою: одноповерховий, багатоповерховий тощо.) — Правду люди кажуть, що всюди добре, а дома найкраще. Хто ж не любить свого помешкання? 2.Розповіді учнів «Мій дім» — Я мешкаю у багатоповерховому будинку на четвертому поверсі. Наш дім цегляний, великий. — Я мешкаю в одноповерховому будинку. Наш дім невеличкий, дерев’яний. — Василько та Надійка нещодавно разом із батьками переїхали до нової квартири. Вони дуже хочуть розповісти вам про неї. Уважно слухайте, а коли я промовлятиму назви кімнат, ви плескайте у долоні. «.. .А ось і наш будинок. Він багатоповерховий. Ліфтом підіймаємось на шостий поверх. Тато дістає з кишені новенький ключ і відчиняє двері. "Це — передпокій, — пояснює мама, — тут будуть вішалка і дзеркало. Ми зніматимемо тут верхній одяг і взуття, в якому ходимо на вулиці”. Потім ми роздивилися кімнати. їх три. Одна велика — вітальня, друга — спальня, третя — дитяча. Усі кімнати світлі, обклеєні гарними шпалерами. Нам дуже сподобалась кухня — простора, з балконом, ванна, туалетна кімната. Усе нове, чисте, виблискує яскравими фарбами. Як хочеться швидше оселитися в цій гарній квартирі!» — Назвіть кімнати в новій квартирі. 3.Гра «Що тут не так?» — У ванній кімнаті я граюся. (Ні у ванній кімнаті миються.) — У кухні я вмиваюся. (Ні у кухні готують їжу.) — У дитячій кімнаті я обідаю. (Ні, у дитячій кімнаті граються, роблять уроки, читають, відпочивають.) — У спальні я приймаю гостей. (Ні, у спальні сплять.) — У вітальні я сплю. (Ні, у вітальні приймають гостей.) — Квартира гарна, світла, чиста, велика. Але чого в ній бракує? Загадка Іти — не йдемо, хоч маєм ноги, Все тримаємось підлоги. (Меблі) — Тож вирушимо до меблевого магазину. 4.Словникова робота Учитель демонструє предметні картинки із зображенням меблів, чітко промовляє їхні назви, діти хором повторюють. 5.Гра «Незнайко запитує» — Це диван? — Так, це диван. — Це шафа. — Це стіл. — Сидять на столі? — Ні, сидять на стільці. — У стола одна нога? — Ні, у стола чотири ножки. 6.Гра «Що це?» 1)Меблі, призначені для спання, лежання, мають вигляд рами на ніжках із двома спинками, на яку кладуть матрац та постіль. (Ліжко) 2)Вид меблів у вигляді горизонтально укріпленої на ніжках широкої дошки. (Стіл) 3)Великі м’які меблі для сидіння, лежання. (Диван) 4)Великі меблі, що мають форму високого ящика з дверцятами і використовуються для зберігання одягу, білизни, книжок, посуду тощо. (Шафа) 5)Вид меблів у вигляді короткої лави, переважно зі спинкою, для сидіння однієї людини. (Стілець) 6)Різновид широкого, переважно м’якого стільця з бильцями та зручною спинкою. (Крісло) 7)Дошка або кілька дошок, що закріплені горизонтально на стіні чи в шафі та використовуються для зберігання посуду, продуктів харчування, одягу, книжок тощо. (Полиці) 8) Предмети для облаштування квартири, кімнати, установи тощо. (Меблі) — Що яке? (Розкажи за малюнком.) Ліжко — широке, м’яке, зручне. Стіл — великий, високий (низенький), дерев’яний, коричневий, письмовий (обідній, журнальний). Диван — м’який, великий, зручний, широкий, красивий. Поличка — маленька, дерев’яна, книжкова. Стілець — високий, маленький, твердий, м’який, зручний. 7. Розповіді учнів — Ось як розповідають про свою кімнату Василько і Надійка. МОЯ КІМНАТА Ми маємо свою кімнату. Вона невеличка, але світла, затишна. Стіни обклеєні блакитними шпалерами. На стелі та на стіні висять світильники у вигляді квіток. У нашій кімнаті стоїть м’який зручний розкладний диванчик, на якому я сплю. Біля вікна — письмовий стіл і стілець. На стіні висить дерев’яна поличка, де стоять мої улюблені книжки та іграшки. У кутку стоїть невелика шафа, у якій ми зберігаємо свій одяг. На підлозі простелений красивий яскравий килим, а на стіні висить годинник. Ми дуже любимо свою кімнату і завжди підтримуємо тут порядок і чистоту. Розповіді учнів: •«Моя кімната» •«Наша вітальня» •«Спальня» •«Кухня» 7.«Щоб язичок був слухняним» 1)Чистомовка. Іл, іл, іл — у нас великий стіл, Ець, ець, едь — стоїть стілець, Иця, иця, иця — на стіні полиця, Афа, афа, афа — у кутку велика шафа, Ира, ира, ира — у нас нова квартира. 2)Скоромовка (проговорювання, заучування, конкурс скоромовців). На столі стоїть сільниця, У сільниці — сіль. 8.Гра «Кожній речі — своє місце» На дошці — предметні картинки: ліжко, шафа для одягу, шафа для посуду, вішалка, стіл, книжкова полиця, шафа для іграшок. У дітей також предметні картинки. Кожна дитина виходить до дошки, розглядає свою картинку і говорить, куди її віднести (наприклад: подушка — ліжко, книжка — книжкова поличка тощо). 9.Відгадування загадок — Батько дозволили Василькові та Надійці самим обрати деякі меблі та предмети для своєї кімнати. Відгадайте, які саме. У лісі народився, у лісі виріс, А в дім прийшов, усіх навкруг. (Стіл) З ногами, а без рук, З боками, а без ребер, Зі спиною, а без голови. (Стілець) Тік-так, А з місця ніяк. (Годинник) 10.Складання діалогу «Запрошення в гості» — Василько та Надійка хочуть запросити вас до себе в гості, до нової квартири. Як потрібно звернутися до друга, щоб запросити його в гості? («Сашко, будь ласка, приходь сьогодні ввечері до мене в гості».) — Як відповісти? («Спасибі за запрошення. Обов’язково прийду».) — Як потрібно зустріти гостя? («Добрий вечір! Раді тебе бачити. Проходь до вітальні. Сідай, де тобі подобається».) — Що на це має сказати гість? («Дякую. У вас дуже гарно!») — Що можна запропонувати гостеві? (Чай із тістечками...) — Як потрібно провести гостя? («Спасибі за те, що відвідав нас. Приходь ще!») — Що може відповісти гість? («Мені було дуже приємно побувати у вас. Дякую за гостинність».) IV. Підсумок уроку — Які нові слова запам’ятали? — Що вони означають? — Що було для вас найцікавішими? Гра «Перекладач» •Кровать (ліжко) •стул (стілець) •кресло (крісло) •полка (полиця). — А які ще предмети є в кожному сучасному домі? (Припущення дітей.) Про це ми дізнаємося на наступному уроці. | |
| |
Переглядів: 5584 | |
Найбільші річки та озера України, їх значення для людини |
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення ялинкових прикрас. Новорічна гірлянда |
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча... |
Л. Забашта «Рідна мова», М. Сингаївський «Колискова пісня, колискова...» |
«Крашанки і писанки» (за О. Менем). «Гей, Великдень!». К. Пере лісна «Писанка... |
Всього коментарів: 0 | |