УРОК 43 Учіться природу любити. Тема. В. Чухліб «Повінь». Прислів'я.Мета: удосконалювати навички виразного читання, уміння швид- ко орієнтуватись у тексті, порівнювати зміст різних творів, збагачувати словниковий запас учнів, розвивати навички виразного читання, увагу, пам'ять, логічне мислення, виховувати любов до природи, привчати їх до мудрого використання багатств природи. Обладнання: таблиця складів (додаток 1), картки з текстом, фотоілюстрації повені, малюнок ремеза і його гнізда. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань 1. Мовна розминка. 1) Гра «Назви групу слів одним». Білий, холодний, пухкий — ... (сніг) Висока, білокора, струнка — ... (береза) Прозора, холодна, джерельна — ... (вода) 2) Читання вірша з дошки. Як не тут, то там ганя Непосида-зайченя. Хоч і довгі в нього вуха А не дуже старших слуха. Так вертілось і стрибало. Доки в хащах заблукало. К. Дяченко 2. Вправа з читання. Таблиця складів — усі склади з «я». II. Мотивація навчальної діяльності 1. Слово вчителя з елементами бесіди. — Що означає: бути природі другом? Адже це не тільки «рубай, не ламай, не убий», це ще — «вивчай, спостерігай, милуйся». І сьогодні ми з вами за допомогою оповідання В. Чухліба познайомимося з явищем природи, яке буває навесні. Це повінь. Чи знаєте ви, що це таке? Повінь — це коли річка виходить з берегів, затоплює прибережну місцевість: ліски, гаї, поля і навіть села. 2. Словникова робота. 1) Читання слів у колонках. Гі#лці остріве#ць гойда#ється зіщу#лився збли#снуло ткну#вся У ч и т е л ь . Зверніть увагу на наголос. Читаємо спочатку повільно з розповідною інтонацією, потім швидше з питальною інтонацією, і, нарешті, скоромовкою з окличною інтонацією. 2) Лексико-семантична робота. Ремез — це найменша пташка серед синичок, цікава тим, що гніздо робить схожим на рукавицю (демонстрація малюнка пташки і гнізда). Корч — розгалужене коріння дерев, кущів або пеньок із корінням. Десна — річка, притока Дніпра, що впадає у нього поблизу Києва. Роздолля — відкритий широкий простір або місцевість. 3) Мовно-лексичне завдання. Прочитати слова в колонках, з'єднати лініями близькі за значенням. завирувало зігнувся чкурне закрутило зіщулився дремене зблиснуло прив'язав прип'яв мигнуло III. Опрацювання нового матеріалу 1. Робота з текстом. Опрацювання оповідання В. Чухліба «Повінь». 1) Самостійне мовчазне читання оповідання учнями. Читаючи, учні готуються дати відповіді на запитання тесту. 2) Перевірка первинного сприймання. Тест «Так чи ні». Діти на картках ставлять знаки «+» (відповідь так) або «—» (відповідь ні). 1. У човні Тетянка з дідусем. 2. Ремезове гніздо схоже на пухову рукавичку. 3. Тетянка на острівці рвала молодий щавель. 4. У кущах дівчинка побачила лисичку. 5. Зайчика на роздоллі випустили на волю. 3) Читання оповідання за частинами. Аналіз змісту. I частина. — Що таке повінь? — Поставте своє запитання до абзацу. II частина. — Що здивувало Тетянку? Чия то була рукавичка? — Який ремез? III частина. — Чому злякалася Тетянка? — З чого весело засміявся тато? IV частина. — За чим припливли Тетянка з татом? — Для чого їм щавель? V частина. — Чому вони взяли зайця на човен? — Чому він не тікав? VI частина. — Чому дівчинка хотіла взяти зайця додому? — Що сказав що це батько? — Куди подівся заєць? 2. Робота в зошитах (с. 28). 3. Мовно-логічне завдання. Бесіда. — До пар слів, близьких за значенням, доберіть іменники з тексту. (Колонки слів із словникової роботи). — Чи могли б ви підібрати інший заголовок до оповідання? 4. Робота над прислів'ями IV. Підбиття підсумків уроку Бесіда. — Коли вам було найцікавіше під час читання? — А коли ви хвилювались, раділи? V. Домашнє завдання 1. Дібрати твори про бережливе ставлення до природи. 2. Намалювати малюнок до оповідання. 3. Продовжити оповідання. | |
| |
Переглядів: 5201 | |
Бджілка мала, та й та працює |
Фантастичні образи |
Інформаційні процеси. Робота в графічному редакторі Paint. В гостях у Ганнусі |
Після уроків. Висловлення істинні і хибні |
Д. Павличко «Де найкраще місце на землі». В. Скуратівський «Калина». А. Листо... |
Всього коментарів: 0 | |