УРОК 6 Тема: Твої руки. Чутливість шкіриМета: формувати уявлення про органи чуття та їхню роль у житті людини, навчити правильно називати пальці на руках. Розвивати в учнів чутливість шкіри на пальцях рук. Виховувати працьовитість та санітарно-гігієнічні навички догляду за органами чуттів. Обладнання: таблиця «Органи чуттів», роздавальні картки, кольорові ілюстрації. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань I. Повторення вивченого матеріалу. — Діти, як ви «дружите» з носовою хустинкою? — Навіщо людині язик. Який смак ми розрізняємо ним? — Про які органи чуттів ми говорили на попередніх уроках? (Зору, нюху, слуху, смаку) II. Формування нових знань, прийомів і засобів діяльності 1. Відгадування загадки. У двох матерів по п'ятеро синів, в кожного своє ім'я. (Руки і пальці). — Як ви гадаєте, навіщо потрібні людині руки? — Чи можна пальцями пізнавати навколишній світ? 2. Повідомлення теми та завдань уроку. Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, як саме можна пальцями пізнавати навколишній світ. Ми з вами звернемо увагу на чутливість шкіри. Дамо імена кожному пальчику. Поговоримо про гігієну рук. 3. Робота парами. Візьміть руку свого сусіда і уважно подивіться: — Скільки пальчиків на руці? —А на двох руках? Дайте зошит один одному: — Якими пальчиками ви тримаєте зошит? — Який найсильніший? (Великий). — Яким ви щось показуєте? (Вказівний). — Найдовший знаходиться посередині і називається —...(Середнім). — Слідом за ним без ім'я, називається —...(Безіменним ) — Найменший —...(Мізинчик). Повторюємо ще раз назви пальців. 4. Читання вчителем оповідання Михайла Коцюбинського «Десять робітників». Зайшов я колись до однієї жінки в хату — Одаркою звали жінку. Дивлюсь, а в неї в хаті так чисто, гарно так: діти умиті, чисто одягнені, обід зварений. — Як ви встигаєте все поробити? — питаю я в Одарки. А вона каже: — Як же мені не встигнути! У мене служить аж 10 добрих робітників. Вони мене слухають: що не скажу — зроблять, один одному допомагають! — Які ж то у вас робітники? — А ось вони! — засміялась Одарка і поклала на стіл свої десять пальців. 5. Обговорення твору. — Про яких робітників йдеться в оповіданні? — Де у людини є пальці? (На руках, ногах). — Як називаються пальці на руках? (Учні називають та показують пальці). Фізкультхвилинка 6. Робота з підручником, с. 17. — Яку роботу виконують діти? — Яку ви вмієте виконувати роботу? — Що ти робиш правою рукою, а що — лівою? — Чим покриті ваші пальчики? (Шкірою). 7. Бесіда з елементами практичної роботи. — Закрийте очі. Доторкніться до парти: — Яка вона на дотик? — Згадайте, який на дотик сніг? — Що відчували, коли брали в руки склянку з гарячим чаєм? — Навіщо людям руки? 8. Читання вірша. Мамині руки. Мамині руки — щедрі, робочі — Втоми не знають з ранку до ночі. Вранці, коли ще усі спочивають, Сонце, напевно, вони піднімають. Мамині руки — ніжні і милі — Воду ранкову з криниці носили. Діти плескались, діти вмивались. Сонцю і матері щиро всміхались, їх теплотою щоранку зігріті, Йдуть у школу усміхнені діти. Мамині руки — добрі, ласкаві — Всюди в пошані, всюди у славі. І на заводі біля верстата, В полі, у школі — всюди їх знати. Мамині руки все вміють робити, Як же нам руки ці не любити? (В. Грінчак ) — Як можна назвати мамині руки? — Як можна назвати працьовиті руки? — А як ви розумієте вислів «У нього золоті руки»? Працьовиті руки поважайте, любі діти! 9. Бесіда. Розкажіть, що ви відчували, коли: — Твою руку тримали матусині руки; — Брав у руки троянду; — Тримав кішку; — Тримав руки над вогнем; — Мив руки холодною водою. 10. Знайомство учнів із правилами гігієни рук. Запам'ятайте! • Доглядайте за своїми руками. • Руки тримайте в чистоті. • Перед їжею та після прогулянки мийте завжди руки. • Після кожного миття ретельно витирайте кожен пальчик. III. Формування вмінь та навичок 1. Робота з підручником, с. 18. Читання оповідання «Кмітливий Андрусь» за Миколою Герасименком. — Чи знає Андрусь, скільки у нього пальчиків на руках? — Як ви здогадались, що він не знає? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1810 | |
Червона книга. Червонокнижні рослини рідного краю |
П. Воронько «Липка». В. Сухомлинський «Покинуте кошеня». Г. Могильницька «Баб... |
М. Підгірянка «Загадка». О. Сенатович «Бігли діти повз ялинку...». Т. Коломіє... |
Значення природи для життя людини |
Тарас Шевченко. Урок позакласного читання |
Всього коментарів: 0 | |