Урок 35 Тема. Свята нашої країниМета: Формувати уявлення про деякі державні, народні і релігійні свята: Святого Миколая, Новий Рік, Різдво Христове, Великдень: продовжити роботу над формуванням шанобливого ставлення до матері: поповнити знання учнів про українське суспільство; сприяти накопиченню досвіду особистісного ставлення до системи цінностей українського суспільства; виховувати патріотизм, любов до матері. На уроці можна використати наочні посібники та демонстраційні матеріали видавництва «Ранок»: демонстраційний матеріал «Народні свята. Пори року». ХІД УРОКУ 1. Вправа «Погода». — Який сьогодні день? — Які число і місяць? — Який стан неба? — Чи був вітер, коли ви йшли до школи? А опади? 2. «Мозковий штурм». — Які свята ми святкуємо взимку? — Які з них люблять у вашій родині? 3. Робота за підручником (С. 89—90). Учитель читає вірш Лариси Федін «Святий Миколай» і текст, вміщений у підручнику. — Кому припас дарунки Святий Миколай? — Які подарунки він розносить? — Коли обдаровує дітей Святий Миколай? Учні називають намальовані подарунки від Святого Миколая і розповідають, які подарунки отримали вони. Потім учні розглядають малюнки (С. 90), складають речення, розповідають, які свята зображені на них, а також коли святкують Новий Рік. Учитель знайомить дітей із текстом про Різдво Христове, вміщеним у підручнику. — Коли наша країна святкує Різдво Христове? — Скільки страв готує напередодні господиня? — Які українські страви ви знаєте? — Коли вечеряють на Святвечір? — Що робить вся родина після вечері? 4. «Мозковий штурм». — Які свята ми святкуємо навесні? — Які з них люблять у вашій родині? 5. Робота за підручником (С. 91). Учитель читає вірш Лариси Недін «Писанка». — Хто малював писанку? — Що намалювала на писанці дівчинка? — Хто бачив, як розписують писанки? — Хто розписує писанки у вашій родині? — Чи дозволяла коли-небудь вам бабуся чи мама розписати писанку? — Як готуються до Великодня? — Що потрібно зробити святкового ранку? — Що роблять люди на Великдень? — Що означає подарувати крашанку або писанку? Учні розглядають малюнок, на якому зображені писанки, знаходять дві однакові писанки. 6. Для формування в учнів загальних прийомів розумової діяльності проведіть роботу в групах. Запропонуйте дітям об’єднатися в групи за принципом «Фруктовий салат» (ківі, апельсин, яблучко, банан, курага, родзинка). Групам роздайте записані на аркушах слова: ївеликдень, ковеснянкиі, когаївкидво, щемписанка. Завдання Знайти слова, що пов’язані з весняними святами. Фізкультхвилинка КАРЛСОН Карлсон в клас наш прилетів (сидячи за партою, підняли руки) І за мою парту сів. (Іпокрутили ними над головою.) Ми з ним привіталися (із сусідом по парті декілька разів) Й трішечки погралися. (Погратися в «ладусі».) 7. Робота за підручником (С. 92). Учитель читає текст, вміщений у підручнику. — Коли ми відзначаємо свято Матері? — Чому ми відзначаємо це свято? — Який подарунок можна приготувати на свято для мами? — А що ви подаруєте мамі у Мамин день? — Запитайте у мами, як лагідно називала її бабуся у дитинстві, а також яку іграшку вона найбільше любила. 8. Творча вправа «Подарунок мамі». Запропонуйте учням уявити, що начебто ви — їхня матуся, а вони — ваші діти. Нехай підходять до вас і дарують свій подарунок, при цьому говорячи приємні слова: — Мамочко, я дарую тобі. — Люба матусю, я дарую тобі. — Моя рідненька, я дарую тобі. Потім учні розглядають малюнок у підручнику, складають речення. Діти вчаться читати вірш Варвари Гринько «Найдорожче слово». — Коли вперше дитина вимовляє слово мама? — Як звучить це слово у нашій мові? — Якими словами хлопчик звертається до своєї мами? — Якими словами ти звертаєшся до своєї мами? Учні вивчають і пояснюють народну мудрість. 9. Підсумок уроку. — Які зимові свята ви знаєте? — Які весняні свята ви знаєте? — На яке свято примовляють: «Не я б’ю — верба б’є, за тиждень — Великдень!»? — Як люди вітаються на Великдень? — Що кладуть у великодній кошик і несуть до церкви святити? — Як називається святковий хліб, що випікається до Великодня? — Що таке писанка? — Як ви вітаєте своїх мам на свято Матері? — Коли відзначають свято Матері? — Які весняні свята відзначають у вашій родині? — Які вірші про маму запам’ятали? — Яку народну мудрість вивчили? На уроці можна використати такі завдання. • Робота в групах. Групам роздайте записані на аркушах слова: мамочко, матусю, матусенько, матінко, нене, ненько, ненечко. Завдання Назвати ті, з якими вони звертаються до мами. Доповнити своїми словами. Хлопчики можуть одержати завдання розповісти, як вони ставляться до дівчаток, до старших жінок. • Робота з прислів’ями про маму. На сонці тепло, а біля мами — добре. У дитини болить пальчик — а у мами серце. Шануй батька й неньку, буде тобі скрізь гладенько. Нема того краму, щоб купити маму. Матері ні купити, ні заслужити. Материн гнів, як весняний сніг, рясно впаде, та скоро розтане. Добре й неньці, як дитина в славі. Мама одною рукою б’є, а другою гладить. Який кущ, така й калина, яка мати, така й дитина. Нема цвіту білішого, як цвіт на калині. Нема в світі ріднішого, як мати дитині. На сонці добре сидіти, а коло мами добре жити. • Гра «Япочну, а ти закінчуй». Взимку ми святкуємо такі свята:... Навесні ми святкуємо такі свята:... • Відгадування загадок. 1) Найрідніша, наймиліша, Всіх вона нас пестить, тішить, Завжди скрізь буває з нами. Відгадайте: хто це? (Мама) 2) Коло, риску, закарлючку На папері пише ручка. Все з’єдналось загадково — І з’явилось перше слово. Здогадались, яке саме? Наймиліше в світі —... (мама). • Вірші. ЯКЩО ГОВОРИТИ МІЖ НАМИ... Якщо говорити між нами, То все починається з мами. І казочка перша у світі, І сонячна подорож в літо. Найперші легенькі сніжинки І сяюче диво — ялинка. Від мами — і літери, Й слово, І зроблена разом обнова... Якщо говорити між нами, То все починається з мами. (М. Пономаренко) вишиванка Мама вишила мені Квітами сорочку. Квіти гарні, весняні: — На, вдягай, синочку! В нитці — сонце золоте, Пелюстки багряні, Ласка мамина цвіте В тому вишиванні. Вишиваночку візьму, Швидко одягнуся, Підійду і обніму Я свою матусю. (В. Крищенко) МАТУСИНІ ОЧІ На мене звернені очі: Великі, карі, жіночі. В своїй любові бездонні. Магічні, як у Мадонни. Добром налиті до краю. Я з них наснагу черпаю. За них я Богу молюся — Кохані очі матусі. (О. Мамчич) МАМИНЕ СВЯТО Мамине свято Я зустрічаю. Я для матусі Віршик вивчаю. Я подарунок мамі роблю, Я свою маму Дуже люблю! (І. Кульська) ВИШИВАНКА Ми своїми вправними руками Вишивали рушничок для мами, Щоб на свято маму привітати, Нашу радість їй подарувати. Є на ньому півники святкові, Є на ньому квіти малинові, Щоб на свято маму привітати, Нашу радість їй подарувати. Синя нитка — птиці прилітають. А червона — квіти зацвітають, Щоб на свято маму привітати, Нашу радість їй подарувати. Листя вишиваємо ласкаве, Щоб на свято маму привітати, Нашу радість їй подарувати. (М. Сингаївський) ГАРНЕ СЛОВО Мама! Мама! — гарне слово, Тільки скажеш — все готово! «Мамо, кашки!» — кашка є. «Мамо, чаю!» — вже наллє. «Мамо, спатки!» — вже роздітий, І у ліжку, і укритий. «Мамо, ніжку зав’яжи!» «Мамо, казку розкажи!» Мама! Мама! — гарне слово, Тільки скажеш — все готово! (К. Перелісна) ДУЖЕ ЛЮБЛЮ Матусю, дай ручки твої поцілую, За шийку тебе обійму, І щічки погладжу. Ти знаєш, матусю, Як дуже тебе я люблю! І ти мене любиш, хоч я неслухняна, Частенько і шкоду роблю. Та ти все пробачиш, Мене поцілуєш, І я тебе дуже люблю! (К. Перелісна) Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1839 | |
Правила поведінки за столом |
Конструювання. Курочка Ряба |
Свято здоров'я (урок проводять два вчителі) |
Риби |
Обладнання для роботи з глиною і пластиліном. Прийоми ліплення |
Всього коментарів: 0 | |