💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Свята нашої країни

Урок 35

Тема. Свята нашої країни

Мета: Формувати уявлення про деякі державні, народні і релігійні свята: Святого Миколая, Новий Рік, Різдво Христове, Великдень: продовжити роботу над формуванням шанобливого ставлення до матері: поповнити знання учнів про українське суспільство; сприяти накопиченню досвіду особистісного ставлення до системи цінностей українського суспільства; виховувати патріотизм, любов до матері.

На уроці можна використати наочні посібники та демонстраційні матеріали видавництва «Ранок»: демонстраційний матеріал «Народні свята. Пори року».

ХІД УРОКУ

1.         Вправа «Погода».

— Який сьогодні день?

— Які число і місяць?

— Який стан неба?

— Чи був вітер, коли ви йшли до школи? А опади?

2. «Мозковий штурм».

— Які свята ми святкуємо взимку?

— Які з них люблять у вашій родині?

3. Робота за підручником (С. 89—90).

Учитель читає вірш Лариси Федін «Святий Миколай» і текст, вміщений у підручнику.

— Кому припас дарунки Святий Миколай?

— Які подарунки він розносить?

— Коли обдаровує дітей Святий Миколай?

Учні називають намальовані подарунки від Святого Миколая і розповідають, які подарунки отримали вони.

Потім учні розглядають малюнки (С. 90), складають речення, розповідають, які свята зображені на них, а також коли святкують Новий Рік.

Учитель знайомить дітей із текстом про Різдво Христове, вміщеним у підручнику.

— Коли наша країна святкує Різдво Христове?

— Скільки страв готує напередодні господиня?

— Які українські страви ви знаєте?

— Коли вечеряють на Святвечір?

— Що робить вся родина після вечері?

4. «Мозковий штурм».

— Які свята ми святкуємо навесні?

— Які з них люблять у вашій родині?

5. Робота за підручником (С. 91).

Учитель читає вірш Лариси Недін «Писанка».

— Хто малював писанку?

— Що намалювала на писанці дівчинка?

— Хто бачив, як розписують писанки?

— Хто розписує писанки у вашій родині?

— Чи дозволяла коли-небудь вам бабуся чи мама розписати писанку?

— Як готуються до Великодня?

— Що потрібно зробити святкового ранку?

— Що роблять люди на Великдень?

— Що означає подарувати крашанку або писанку?

Учні розглядають малюнок, на якому зображені писанки, знаходять дві однакові писанки.

6. Для формування в учнів загальних прийомів розумової діяльності проведіть роботу в групах. Запропонуйте дітям об’єднатися в групи за принципом «Фруктовий салат» (ківі, апельсин, яблучко, банан, курага, родзинка).

Групам роздайте записані на аркушах слова: ївеликдень, ковеснянкиі, когаївкидво, щемписанка.

Завдання

Знайти слова, що пов’язані з весняними святами.

Фізкультхвилинка

КАРЛСОН

Карлсон в клас наш прилетів (сидячи за партою, підняли руки)

І за мою парту сів.

(Іпокрутили ними над головою.)

Ми з ним привіталися

(із сусідом по парті декілька разів)

Й трішечки погралися.

(Погратися в «ладусі».)

7. Робота за підручником (С. 92).

Учитель читає текст, вміщений у підручнику.

— Коли ми відзначаємо свято Матері?

— Чому ми відзначаємо це свято?

— Який подарунок можна приготувати на свято для мами?

— А що ви подаруєте мамі у Мамин день?

— Запитайте у мами, як лагідно називала її бабуся у дитинстві, а також яку іграшку вона найбільше любила.

8. Творча вправа «Подарунок мамі».

Запропонуйте учням уявити, що начебто ви — їхня матуся, а вони — ваші діти. Нехай підходять до вас і дарують свій подарунок, при цьому говорячи приємні слова:

— Мамочко, я дарую тобі.

— Люба матусю, я дарую тобі.

— Моя рідненька, я дарую тобі.

Потім учні розглядають малюнок у підручнику, складають речення. Діти вчаться читати вірш Варвари Гринько «Найдорожче слово».

— Коли вперше дитина вимовляє слово мама?

— Як звучить це слово у нашій мові?

— Якими словами хлопчик звертається до своєї мами?

— Якими словами ти звертаєшся до своєї мами?

Учні вивчають і пояснюють народну мудрість.

9. Підсумок уроку.

— Які зимові свята ви знаєте?

— Які весняні свята ви знаєте?

— На яке свято примовляють: «Не я б’ю — верба б’є, за тиждень — Великдень!»?

— Як люди вітаються на Великдень?

— Що кладуть у великодній кошик і несуть до церкви святити?

— Як називається святковий хліб, що випікається до Великодня?

— Що таке писанка?

— Як ви вітаєте своїх мам на свято Матері?

— Коли відзначають свято Матері?

— Які весняні свята відзначають у вашій родині?

— Які вірші про маму запам’ятали?

— Яку народну мудрість вивчили?

На уроці можна використати такі завдання.

• Робота в групах.

Групам роздайте записані на аркушах слова: мамочко, матусю, матусенько, матінко, нене, ненько, ненечко.

Завдання

Назвати ті, з якими вони звертаються до мами. Доповнити своїми словами.

Хлопчики можуть одержати завдання розповісти, як вони ставляться до дівчаток, до старших жінок.

• Робота з прислів’ями про маму.

На сонці тепло, а біля мами — добре.

У дитини болить пальчик — а у мами серце.

Шануй батька й неньку, буде тобі скрізь гладенько.

Нема того краму, щоб купити маму.

Матері ні купити, ні заслужити.

Материн гнів, як весняний сніг, рясно впаде, та скоро розтане. Добре й неньці, як дитина в славі.

Мама одною рукою б’є, а другою гладить.

Який кущ, така й калина, яка мати, така й дитина.

Нема цвіту білішого, як цвіт на калині. Нема в світі ріднішого, як мати дитині.

На сонці добре сидіти, а коло мами добре жити.

• Гра «Япочну, а ти закінчуй».

Взимку ми святкуємо такі свята:...

Навесні ми святкуємо такі свята:...

• Відгадування загадок.

1) Найрідніша, наймиліша,

Всіх вона нас пестить, тішить,

Завжди скрізь буває з нами.

Відгадайте: хто це? (Мама)

2) Коло, риску, закарлючку На папері пише ручка.

Все з’єдналось загадково —

І з’явилось перше слово.

Здогадались, яке саме?

Наймиліше в світі —... (мама).

• Вірші.

ЯКЩО ГОВОРИТИ МІЖ НАМИ...

Якщо говорити між нами,

То все починається з мами.

І казочка перша у світі,

І сонячна подорож в літо.

Найперші легенькі сніжинки І сяюче диво — ялинка.

Від мами — і літери,

Й слово,

І зроблена разом обнова...

Якщо говорити між нами,

То все починається з мами.

(М. Пономаренко)

вишиванка

Мама вишила мені Квітами сорочку.

Квіти гарні, весняні:

— На, вдягай, синочку!

В нитці — сонце золоте,

Пелюстки багряні,

Ласка мамина цвіте В тому вишиванні.

Вишиваночку візьму,

Швидко одягнуся,

Підійду і обніму Я свою матусю.

(В. Крищенко)

МАТУСИНІ ОЧІ

На мене звернені очі:

Великі, карі, жіночі.

В своїй любові бездонні.

Магічні, як у Мадонни.

Добром налиті до краю.

Я з них наснагу черпаю.

За них я Богу молюся —

Кохані очі матусі.

(О. Мамчич)

МАМИНЕ СВЯТО

Мамине свято Я зустрічаю.

Я для матусі Віршик вивчаю.

Я подарунок мамі роблю,

Я свою маму Дуже люблю!

(І. Кульська)

ВИШИВАНКА

Ми своїми вправними руками Вишивали рушничок для мами,

Щоб на свято маму привітати,

Нашу радість їй подарувати.

Є на ньому півники святкові,

Є на ньому квіти малинові,

Щоб на свято маму привітати,

Нашу радість їй подарувати.

Синя нитка — птиці прилітають.

А червона — квіти зацвітають,

Щоб на свято маму привітати,

Нашу радість їй подарувати.

Листя вишиваємо ласкаве,

Щоб на свято маму привітати,

Нашу радість їй подарувати.

(М. Сингаївський)

ГАРНЕ СЛОВО

Мама! Мама! — гарне слово,

Тільки скажеш — все готово!

«Мамо, кашки!» — кашка є.

«Мамо, чаю!» — вже наллє.

«Мамо, спатки!» — вже роздітий,

І у ліжку, і укритий.

«Мамо, ніжку зав’яжи!»

«Мамо, казку розкажи!»

Мама! Мама! — гарне слово,

Тільки скажеш — все готово!

(К. Перелісна)

ДУЖЕ ЛЮБЛЮ

Матусю, дай ручки твої поцілую,

За шийку тебе обійму,

І щічки погладжу.

Ти знаєш, матусю,

Як дуже тебе я люблю!

І ти мене любиш, хоч я неслухняна, Частенько і шкоду роблю.

Та ти все пробачиш,

Мене поцілуєш,

І я тебе дуже люблю!

(К. Перелісна)



Джерело: noindex
Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (15.12.2013)
Переглядів: 1839 | Рейтинг: 0.0/0
Правила поведінки за столом
Конструювання. Курочка Ряба
Свято здоров'я (урок проводять два вчителі)
Риби
Обладнання для роботи з глиною і пластиліном. Прийоми ліплення
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]