УРОК 33 Тема. Створення художнього декоративного образу. Практична робота «Чарівний птах»Мета: 1. Поглибити знання про декоративно-ужиткове мистецтво, ознайомити з декоративними обра зами тварин і птахів у народній творчості. 2. Удосконалювати навички роботи з кольором, уміння виражати свій задум художніми засобами декоративно-ужиткового мистецтва. 3. Виховувати любов до народної творчості, рідної природи. Обладнання: матеріали: фломастери або кольорові олівці, альбом із шаблонами (с. 61—62); зоровий ряд: зразки творів майстрів декоративно-ужиткового мистецтва, зображення рослинних мотивів: квітів, ягід, трав тощо. Хід уроку I. Організація класу II. Актуалізація опорних знань Бесіда. — У якому виді мистецтва ми найчастіше зустрічаємося з декоративним прикрашанням предметів? — Назвіть предмети, які можна прикрасити розписом. — Що найчастіше зображується на предметах декоративноужиткового мистецтва? — Де можна зустріти предмети ДУМ? III. Оголошення теми уроку Сьогодні на уроці ми створимо образ птаха, призначений для розпису якого-небудь предмета. Він може стати самостійним витвором мистецтва. IV. Вивчення нового матеріалу Слово вчителя. (Під час пояснення рекомендується використовувати альбом із шаблонами, с. 61.) Художник повинен не тільки правдиво зображувати навколишній світ, але й мати багату фантазію, щоб створювати незвичайні декоративні образи. На попередніх уроках ми вже ознайомилися з будовою птахів і знаємо, що будь-який птах має певні частини тіла, які можуть відрізнятися за формою й розмірами. У декоративному зображенні зберігаються основні риси птахів, однак художник окремі частини тіла змінює, надаючи їм нових форм, змінює напрямок пір’я, добирає колірну гаму, прикрашає візерунками. Давайте подивимося на птахів, зображених на репродукціях, і визначимо, які реальні птахи стали аналогом для створення художниками цих образів. Не менш важливу роль відіграє оперення. Найбільш широко використовується рослинний мотив: листя, трава, квіти, ягоди. Усі ці елементи стилізовані, тобто спрощені як за формою, так і за кольором, що дуже добре ілюструють подані зразки. V. Практична робота Створення декоративної композиції «Чарівний птах». Етапи виконання роботи. 1) Кожен із вас створить диво-птаха. В альбомі поданий спрощений малюнок птаха, який можна взяти за основу для створення цього образу. На ньому ми бачимо основні частини його будови: тулуб, голову й лінії, які нам показують напрямок пір’я хвоста. 2) Як оперення пропонується використати рослинні мотиви. Досить багатий вибір можемо отримати, розглядаючи нашу рідну землю: волошки, ромашки, айстри, георгіни, мальви, маки, дзвіночки, колоски пшениці тощо. Цими елементами можна прикрасити хвіст птаха, крила або чубчик на голові. Не менш цікаво можна використати у своїй роботі ягоди червоної й чорної смородини, горобини, калини, вишень. Вони добре виглядатимуть на шиї й тулубі. Не забувайте й про листя, за його допомогою можна знайти цікаве рішення крил або шиї. 3) Продумайте колірне рішення: тепла або лише холодна гама кольорів, контрастна або нюансна. VI. Завершення уроку Підбиття підсумків. Оцінка діяльності учнів, демонстрація робіт. Завдання на наступний урок: принести цупкий білий папір, акварельні фарби, чорний фломастер. | |
| |
Переглядів: 3690 | |
Створення художнього декоративного образу. Практична робота «Чарівний птах» |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 25 |
Різноманітність рослин |
Твій друг — книга. Урок позакласного читання |
Білоруська народна казка «Легкий хліб» |
Всього коментарів: 0 | |