Урок 32 Тема. Оздоблення серветки ручним швом «уперед голку»Мета: удосконалювати виконання шва «уперед голку»; навчити оздоблювати серветку; закріпити навички роботи з голкою; розвивати творчі здібності; виховувати акуратність, повагу до матері, українських народних традицій. Обладнання: демонстраційний матеріал — серветки, оздоблені вишивкою, рушники; для індивідуального користування — серветки, що виготовлені на попередньому уроці, муліне, голка, ножиці. Хід уроку І. Організація класу ІІ . Повідомлення теми та мети уроку — Сьогодні ми оздобимо серветки, які виготовили на попередньому уроці ручним швом «уперед голку». ІІІ. Робота над темою уроку — Сьогодні ми будемо прикрашати серветку квітами. Прикрашання (оздоблення) виробів із тканини поширене в Україні з давніх-давен. Люди намагалися відтворити у рисунках та вишивках красу природи. Мабуть, так з’явилися квітчасті рушники. (Учитель демонструє рушники.) Ними прибирали сільські господи. На такий рушник клали хліб-сіль, коли зустрічали дорогих гостей. Рушник мав три узори. Хрещатий барвінок слався по ньому. Голуб із голубкою туркотіли на його білому полотні. Дикі звірята сиділи парами. А ще на сорочках та рушниках вишивали плодове дерево, яке символізувало найдорожчу для кожного людину — маму. Розташуйте яблучка від найбільшого до найменшого — і ви дізнаєтесь, як називається це дерево. я ш и н в (Вишня) — Та найбільшої уваги і любові зажила у вишивальниць калина. Може через те, що про калину складено багато пісень. А вишивання завжди супроводжується піснею. А може й тому, що калину цінували в Україні, як символ дівочої краси, як ознаку духовного світу, спадщини, Берегині, як символ материнської любові і мудрості. Українська народна вишивка набула широкого визначення. Кожна вишита річ виготовлялася власноруч і несла з собою тепло людських рук. Покладіть перед собою серветки. Ви на них побачите малюнок. Що там намальовано? (Діти розповідають, що на серветці намальовані вишеньки.) — Сьогодні ми оздобимо серветку ручним швом «уперед голку». Такий шов ви виконували кілька уроків тому. Але подивіться, як потрібно робити цей шов. Учитель демонструє, як виконується цей шов. ІV. Інструктаж Серветку оздоблюють у такій послідовності. 1. Візьміть голку, затягніть нитку. Прошийте серветку швом «уперед голку» з чотирьох боків. 2. За розміткою прошийте швом «уперед голку» хвостики вишеньки зеленою ниткою. 3. Ниткою червоного кольору вишийте вишеньки. (Учні повторюють правила безпечної праці під час користування голкою та ножицями.) V. Практична робота Перед початком роботи дві дівчинки розповідають вірш. Голочка снується По тканині білій — Квітне візерунок, Мамі моїй милій. Ниточка до ниточки — Буде все до ладу — І калини китички, Й грона винограду. Я хоч і маленька — Гарно ж вишиваю, Барви веселкові У вишиванку вкладаю! — А тепер послухайте хлопчиків. Синочок маленький Для рідної неньки Вишивав хустиночку Та накладав краплиночки. Подарунок він тримає Та матусю ним вітає. Вишив той синочок Біленький голубочок. Здивувався тато — Встиг він рівно в свято! — Немає у нас дочок. Хіба це шив синочок? — Отже, і дівчатка, і хлопчики повинні вишити дуже гарні візерунки на серветках. Учні починають роботу. Вчитель допомагає почати виконувати шви. Фізкультхвилинка Ми трудились, ми трудились, Наші пальчики стомились. Втому з пальчиків струсили, Стисли в кулачок щосили, — Так зробили кілька раз — Стало все у нас гаразд. Голку в руки всі візьміть Та роботу знов почніть! Учні продовжують роботу. Учитель допомагає закінчити оздоблення серветки візерунком. VІ. Підсумок уроку Учитель улаштовує виставку кращих серветок, оцінює роботи. — Для кого ви зробили ці серветки? — У День Матері подаруйте їх своїм мамам! VІІ . Прибирання робочих місць — На наступний урок ви повинні принести тканину, швейні нитки, голку, шпильки, олівець, ножиці. | |
| |
Переглядів: 4459 | |
Г. Демченко «Калинка». Загадки |
Чому пташки в'ють гнізда по-різному? Англійська народна казка «Сороче гні... |
Доброта - це частина нас |
«Золотаосінь» |
Пластмасові технічні конструктори. Їх призначення |
Всього коментарів: 0 | |