💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Українська народна казка «Дрізд і голуб». Прислів'я. Загадки. Підсумок із теми

УРОК 22

Маленькі казки багато розуму дають.

Тема. Українська народна казка «Дрізд і голуб». Прислів'я. Загадки. Підсумок із теми

Мета: систематизувати знання дітей про народні казки, загадки, прислів'я; розвивати увагу, мислення пам'ять; виховувати любов до народної творчості, до книги; на матеріалі казок виховувати гостинність, дружелюбність.

Обладнання: індивідуальні картки для гри «Друкар», картки зі словами, малюнки голуба і дрозда, ілюстрації до казок, виставка книг (українських народних казок), маски мишенят, півника, лисиці, журавля.

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності

1. Слово вчителя.

Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми здійснимо з вами подорож до країни Усної народної творчості в палац «Казки». В казках завжди добро перемагає зло.

Казок країна чарівна

У гості й вас чека вона.

Отож часу не гайте,

У подорож рушайте.

Під час подорожі на вас чекають цікаві зустрічі та пригоди. Щоб проїхати усю країну, вам треба пригадати те, що ви знаєте і вмієте; бути уважним і спостережливим.

2. Мовна розминка.

1) Гра «Читай, вставляючи слова за смислом».

Щоб город перекопати,

Треба взяти нам ... .

Щоб забить в стіну гвіздок,

Треба мати ... .

Щоби дрова нарубати,

Треба нам ... мати.

А без чого жодне діло

Не кипіло б, не горіло?

Без кмітливих і робочих,

До усяких справ охочих,

Здібних до усіх наук,

двох твоїх умілих ... .

Г. Малик

II. Сприйняття і засвоєння матеріалу

1. Колективна робота.

1) Гра «Через тунель скоромовок».

Учитель. А зараз ми будемо проїжджати через ... тунель. Щоб швидше його проїхати, ви повинні пригадати скоромовки, які ми вчили, і правильно їх промовити. Від цього швидкість поїзда збільшуватиметься і ми швидко проїдемо тунель.

2) Гра «Друкар».

У ч и т е л ь . Як у будь-якому транспорті, в нашому поїзді зараз будуть перевіряти квитки. Перед вами клавіатура комп'ютера. Ви повинні набрати і ввести в комп'ютер назву країни, куди ми їдемо. А центральний комп'ютер перевірить, чи всі ви сіли у поїзд.

У ч и т е л ь . Повторіть ще раз назву країни (Країна Добрих Казок). (Діти працюють на індивідуальних картках).

3) Гра «Блискавка».

В ч и т е л ь . Поїзд мчить на великій швидкості.

Написи ми бачимо тільки одну мить. Давайте їх прочитаємо.

Слова на картках: шуба, вода, гості, сад, садочок, вушка, подушка, сну, весну.

4) Зупинка «Загадкова»

Відгадування загадок із підручника (с. 49).

В ч и т е л ь . Якщо ми відгадаємо загадки про героїв прочитаних казок, то поїзд наш вирушить далі.

5) Зупинка «Казкова». Відгадування кросворда.

В ч и т е л ь . Назва наступної зупинки стане відома, коли розгадаєте кросворд. Послухайте уривки казок і пригадайте їх назву.

1. «От так півник! От так молодець! Тепер треба тісто замісити та пироги спекти». («Колосок»).

2. «Куди ми тебе пустимо, коли й так тісно?» («Рукавичка»).

3. «Вовк підслухав, як коза співає» («Вовк та козенята»).

4. «Іди, бабо, сюди, ріпку вирвати поможи» («Ріпка»).

5. «А я оце саме хотів сказати, що біля старої вільхи виводок тетеренят пасеться» («Лисиця та їжак»).

В ч и т е л ь . Якої казки в класі не читали? Звідки ви її знаєте? Прочитайте назву зупинки («Казка»).

Давайте зустрінемося з героями цієї казки.

2. Робота з текстом.

Опрацювання казки «Дрізд і голуб».

1) Демонстрування малюнків дрозда і голуба.

Бесіда.

— Якого птаха ви впізнали?

— Що знаєте про голуба?

2) Читання казки вчителем (до слів «...гніздо мостити»). Учні припускають, яким може бути кінець казки.

3) Дочитування казки до кінця учнями. Бесіда.

— Чи справдились ваші припущення?

— Чому голуб попросив дрозда навчити гніздо мостити?

— Чому дрізд розгнівався на голуба?

— Як він проявив свій гнів?

— Чи навчився голуб гніздо мостити? Чому?

— Підкажіть голубу, що він повинен зробити, щоб дрізд показав, як гніздо моститься?

— Чого вчить ця казка?

4) Робота над прислів'ям (у підручнику). Учні читають прислів'я на одному диханні і визначають, яке з прислів'їв виражає головну думку твору.

3. Фізкультхвилинка.

Ми по вулиці ідем,

Гарно всі себе ведем.

Ось і «зебра», зупинись,

Вліво, вправо подивись.

Вільно скрізь, машин нема,

Йдем по «зебрі» прямо ми.

До театру всі прийшли,

Тихо в зал усі зайшли.

Зайняли свої місця,

Почалась вистава ця.

Н. Хомич

Учитель. Нову казку прочитали, відпочили — тож рушаймо далі, до наступної станції.

4. Робота в парах.

1) Зупинка «Театральна». Діти працюють у парах, отримуючи завдання на картках.

Завдання

1-а пара. Інсценізація уривка з казки «Лисичка і Журавель» (прихід Журавля до Лисички).

2-а пара. Підготувати переказ уривка з казки «Рукавичка» від імені мишки-шкряботушки.

3-я пара. Підготувати інсценізацію уривка казки «Колосок».

4-а пара. Розмова мишенят і півника за столом.

5. Колективна робота.

Зупинка «Добрих казок»

1) Конкурс «З якої казки». (Діти називають казку за малюнками).

2) Робота з виставкою книг українських народних казок.

III. Підбиття підсумків уроку

Слово вчителя з елементами бесіди.

Ось і закінчується наша подорож. Час повертатись додому. Але треба допомогти машиністові швидше довести нас додому. Для цього треба відновити прислів'я, в яких загублено кінець. Це додасть швидкості нашому потягу.

1. Без труда нема ... (плода). 2. Як підеш, так і ... (знайдеш). 3. Де сила не візьме, там розум ... (поможе). 4. Мудрим ніхто не вродився, а ... (навчився).

— До яких казок підходять ці прислів'я?

— Хто автор цих казок?

— Чому ці казки усі добрі?

Нема без кореня рослини, а нас, людей, без Батьківщини.

Категорія: Читання | Додав: SYLER (28.09.2013)
Переглядів: 4750 | Рейтинг: 1.0/1
Передача просторових явищ. Практична робота «Чарівний ліс уночі»
Вступне заняття
А. Коваль «Слова розповідають». Л. Компанієць «Ковалівна». Олена Пчілка «Жура...
Аплікація із рослинних форм
Значення гарного й веселого настрою для збереження здоров'я
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]