УРОК 22 Маленькі казки багато розуму дають. Тема. Українська народна казка «Дрізд і голуб». Прислів'я. Загадки. Підсумок із темиМета: систематизувати знання дітей про народні казки, загадки, прислів'я; розвивати увагу, мислення пам'ять; виховувати любов до народної творчості, до книги; на матеріалі казок виховувати гостинність, дружелюбність. Обладнання: індивідуальні картки для гри «Друкар», картки зі словами, малюнки голуба і дрозда, ілюстрації до казок, виставка книг (українських народних казок), маски мишенят, півника, лисиці, журавля. Хід уроку І. Мотивація навчальної діяльності 1. Слово вчителя. Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми здійснимо з вами подорож до країни Усної народної творчості в палац «Казки». В казках завжди добро перемагає зло. Казок країна чарівна У гості й вас чека вона. Отож часу не гайте, У подорож рушайте. Під час подорожі на вас чекають цікаві зустрічі та пригоди. Щоб проїхати усю країну, вам треба пригадати те, що ви знаєте і вмієте; бути уважним і спостережливим. 2. Мовна розминка. 1) Гра «Читай, вставляючи слова за смислом». Щоб город перекопати, Треба взяти нам ... . Щоб забить в стіну гвіздок, Треба мати ... . Щоби дрова нарубати, Треба нам ... мати. А без чого жодне діло Не кипіло б, не горіло? Без кмітливих і робочих, До усяких справ охочих, Здібних до усіх наук, двох твоїх умілих ... . Г. Малик II. Сприйняття і засвоєння матеріалу 1. Колективна робота. 1) Гра «Через тунель скоромовок». Учитель. А зараз ми будемо проїжджати через ... тунель. Щоб швидше його проїхати, ви повинні пригадати скоромовки, які ми вчили, і правильно їх промовити. Від цього швидкість поїзда збільшуватиметься і ми швидко проїдемо тунель. 2) Гра «Друкар». У ч и т е л ь . Як у будь-якому транспорті, в нашому поїзді зараз будуть перевіряти квитки. Перед вами клавіатура комп'ютера. Ви повинні набрати і ввести в комп'ютер назву країни, куди ми їдемо. А центральний комп'ютер перевірить, чи всі ви сіли у поїзд. У ч и т е л ь . Повторіть ще раз назву країни (Країна Добрих Казок). (Діти працюють на індивідуальних картках). 3) Гра «Блискавка». В ч и т е л ь . Поїзд мчить на великій швидкості. Написи ми бачимо тільки одну мить. Давайте їх прочитаємо. Слова на картках: шуба, вода, гості, сад, садочок, вушка, подушка, сну, весну. 4) Зупинка «Загадкова» Відгадування загадок із підручника (с. 49). В ч и т е л ь . Якщо ми відгадаємо загадки про героїв прочитаних казок, то поїзд наш вирушить далі. 5) Зупинка «Казкова». Відгадування кросворда. В ч и т е л ь . Назва наступної зупинки стане відома, коли розгадаєте кросворд. Послухайте уривки казок і пригадайте їх назву. 1. «От так півник! От так молодець! Тепер треба тісто замісити та пироги спекти». («Колосок»). 2. «Куди ми тебе пустимо, коли й так тісно?» («Рукавичка»). 3. «Вовк підслухав, як коза співає» («Вовк та козенята»). 4. «Іди, бабо, сюди, ріпку вирвати поможи» («Ріпка»). 5. «А я оце саме хотів сказати, що біля старої вільхи виводок тетеренят пасеться» («Лисиця та їжак»). В ч и т е л ь . Якої казки в класі не читали? Звідки ви її знаєте? Прочитайте назву зупинки («Казка»). Давайте зустрінемося з героями цієї казки. 2. Робота з текстом. Опрацювання казки «Дрізд і голуб». 1) Демонстрування малюнків дрозда і голуба. Бесіда. — Якого птаха ви впізнали? — Що знаєте про голуба? 2) Читання казки вчителем (до слів «...гніздо мостити»). Учні припускають, яким може бути кінець казки. 3) Дочитування казки до кінця учнями. Бесіда. — Чи справдились ваші припущення? — Чому голуб попросив дрозда навчити гніздо мостити? — Чому дрізд розгнівався на голуба? — Як він проявив свій гнів? — Чи навчився голуб гніздо мостити? Чому? — Підкажіть голубу, що він повинен зробити, щоб дрізд показав, як гніздо моститься? — Чого вчить ця казка? 4) Робота над прислів'ям (у підручнику). Учні читають прислів'я на одному диханні і визначають, яке з прислів'їв виражає головну думку твору. 3. Фізкультхвилинка. Ми по вулиці ідем, Гарно всі себе ведем. Ось і «зебра», зупинись, Вліво, вправо подивись. Вільно скрізь, машин нема, Йдем по «зебрі» прямо ми. До театру всі прийшли, Тихо в зал усі зайшли. Зайняли свої місця, Почалась вистава ця. Н. Хомич Учитель. Нову казку прочитали, відпочили — тож рушаймо далі, до наступної станції. 4. Робота в парах. 1) Зупинка «Театральна». Діти працюють у парах, отримуючи завдання на картках. Завдання 1-а пара. Інсценізація уривка з казки «Лисичка і Журавель» (прихід Журавля до Лисички). 2-а пара. Підготувати переказ уривка з казки «Рукавичка» від імені мишки-шкряботушки. 3-я пара. Підготувати інсценізацію уривка казки «Колосок». 4-а пара. Розмова мишенят і півника за столом. 5. Колективна робота. Зупинка «Добрих казок» 1) Конкурс «З якої казки». (Діти називають казку за малюнками). 2) Робота з виставкою книг українських народних казок. III. Підбиття підсумків уроку Слово вчителя з елементами бесіди. Ось і закінчується наша подорож. Час повертатись додому. Але треба допомогти машиністові швидше довести нас додому. Для цього треба відновити прислів'я, в яких загублено кінець. Це додасть швидкості нашому потягу. 1. Без труда нема ... (плода). 2. Як підеш, так і ... (знайдеш). 3. Де сила не візьме, там розум ... (поможе). 4. Мудрим ніхто не вродився, а ... (навчився). — До яких казок підходять ці прислів'я? — Хто автор цих казок? — Чому ці казки усі добрі? Нема без кореня рослини, а нас, людей, без Батьківщини. | |
| |
Переглядів: 4750 | |
Передача просторових явищ. Практична робота «Чарівний ліс уночі» |
Вступне заняття |
А. Коваль «Слова розповідають». Л. Компанієць «Ковалівна». Олена Пчілка «Жура... |
Аплікація із рослинних форм |
Значення гарного й веселого настрою для збереження здоров'я |
Всього коментарів: 0 | |