Урок № 33
Тема: «Екскурсія до шкільної майстерні».Мета: формувати в учнів уявлення про певні види трудової діяльності; показати умови роботи працівників різних сфер виробництва; підвищувати інтерес до різних професій; розвивати увагу, уяву, спостережливість; виховувати любов до праці, повагу до людей праці. Обладнання: обладнання у шкільній майстерні: столярні станки, знаряддя праці; вироби з дерева, ілюстрації із зображенням представників різних професій. Методи і прийоми роботи: розповідь, бесіда, пояснення, гра, практична робота, інструктаж. Тип уроку: екскурсія. Хід уроку І. Організаційний момент: – Всі мерщій сідайте, діти, Домовляймось – не шуміти, На уроці не дрімати* А старанно працювати. І, щоб не було мороки – Всі готові до уроку? Тож гаразд, часу не гаєм, Працювати починаєм. ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності: – Сьогодні на уроці ми вирушаємо на екскурсію до шкільної майстерні. Сьогодні ми подивимося, де будуть працювати хлопчики і які вироби вони будуть виготовляти. Давайте згадаємо, яких правил слід дотримуватися під час екскурсії. – Уважно слухати, організовано ставити запитання, не розмовляти, дотримуватися дисципліни. – Не можна порушувати порядок, дисципліну і по дорозі па екскурсію. – У майстерні триматися всім разом, переходити від одного робочого місця до іншого спокійно, без метушні і не штовхаючись. Ставати так, щоб усім було видно. Далі діти з учителем вирушають до шкільної майстерні. За можливості займають робочі місця. ІІІ. Основна частина: 1. Прокидається він рано І пече нам хліб духмяний, Бублики і пиріжки, Пряники і медівники. (Пекар) 2. Хто на кухні хазяйнує, Хто каструлями керує, Із ножем працює вправно І смачні готує страви? (Кухар) 3. Продаю я залюбки, Книги, іграшки й ляльки. Ви купуйте все завзято, Будуть раді всі малята. (Продавець) 4. У нас цю професію знають усі: . Сидить за кермом вантажівки й таксі, Вантаж і людей він по місту розвозить У літню спекоту й зимові морози. (Шофер) 5. Як приходимо у клас, Там чекає він на нас. Вчить писати і читати, І невтомно працювати. (Учитель) 6. Квіточки попідливає, Кущики попідстригає... Для рослинок — чарівник, Любить землю... (садівник). 7. Хто садочки побудує, школу й магазин? Щоб було де людям жити, він вам побудує дім. (Будівельник) 8. Що без неї ми б робили? Мабуть, всі брудні б ходили. Чисту постіль й рушники Приготує залюбки. (Праля) 3. Бесіда з елементами розповіді: – Що дає людині праця? (Відповіді дітей.) – Праця дає людині все необхідне для життя: житло, одяг, їжу, предмети побуту. – Працею створюються книги, твори літератури, мистецтва, архітектури. У процесі праці люди спілкуються одне з одним, стають більш освіченими. У результаті праці створюються цінності: заводи, фабрики, будівлі, машини, верстати. – Праця дозволяє людям зберегти і збільшити багатства природи, вивести нові сорти рослин і нові породи тварин, уберегти їх від вимирання. Людина повинна трудитися, щоб його життя було благополучним і забезпеченим. – Ви виростите й оберете собі професію. Але спочатку треба старанно навчатися. 1. Фізкультхвилинка: – Всі піднесли руки – раз! На носках стоїть весь клас. Два – присіли, руки вниз, На сусіда подивись. Раз! – і вгору, два! – і вниз На сусіда не дивись. Будемо дружно ми вставати, Щоб ногам роботу дати. IV. Ознайомлення з обладнанням майстерні: Учитель розповідає учням про обладнання майстерні. У майстерні розташовані столярні верстати. – Столяр — одна з найбільш поширених професій. Це одна з небагатьох робітничих професій, яку постійно потребують підприємства України. Вони можуть працювати як на великому будівництві, так і в будівельних бригадах, на меблевих фабриках та на маленьких приватних меблевих підприємствах, сімейних підприємствах, і результатом роботи столяра є виготовлення, складання та встановлення виробів з деревини: віконних рам, сходових огороджень, меблів, дверей, корпусів легких суден, музичних інструментів та інших предметів домашнього вжитку. – У наш час більшість столярних виробів виготовляється в заводських умовах за допомогою деревообробних верстатів. Праця столяра значно полегшилася завдяки використанню механізованого та електрифікованого інструменту. Але і зараз під час виконання столярних робіт використовуються такі інструменти, як долото, напилки, викрутки, стамески, кліщі, рубанки, свердла, рулетка, рівень, циркуль тощо. (Діти розглядають інструменти.) – Учні, які мають схильність до ручної праці, моделювання і конструювання, полюбляють працювати з деревом, професія столяра стає справою їхнього життя. Професія потребує чіткої координації рухів рук, доброго окоміру, обережності, акуратності під час виконання роботи. – Для оволодіння професією столяра будівельного потрібні. глибокі знання з хімії, фізики, математики, креслення, трудового навчання. Професія вимагає доброго здоров’я і фізичного розвитку. У людей цієї професії розвинена фантазія, художній смак, творча і художня активність. Учні нашої майстерні ремонтують шкільні меблі: парти, столи, стільці; виготовляють указки. Навесні учні старших класів будуть виготовляти шпаківні для шкільного саду. – Як ви гадаєте, це добра справа? Чому? (Відповіді дітей.) – А чи знаєте ви, коли з’явилися перші шпаківні? – А зараз, узимку, що можна зробити? (Діти перелічують.) – А як можна взимку допомогти птахам? – Так, зробити годівниці. Хлопчики вже зробили кілька годівниць. Давайте допоможемо їм. V. Практична робота учнів Учні об’єднуються у групи і допомагають хлопчикам прив’язати мотузки до дощечок, прибити бортики до годівниць під наглядом учителя. – Безпека праці під час роботи з цвяхами і молотком – Передавай цвях товаришеві капелюшком уперед; – Не розкидай цвяхи по підлозі – можуть постраждати ноги; – Не бери цвяхи до рота; – Стеж, щоб молоток міцно тримався на держаку, бо зіскочивши, він може завдати серйозної травми; – Забиваючи цвях, стеж за пальцями лівої (неробочої) руки. VІ.Підсумок уроку – Чому був присвячений наш урок? – Де ми побували? – Про що дізналися? – Хто такий столяр? – Що вас найбільше вразило в майстерні? | |
| |
Переглядів: 5634 | |
Тварини |
Техніка безпеки при роботі з комп’ютером і правила поведінки в комп’ютерному ... |
В. Сухомлинський «Як Наталя у Лисиці хитринку купила» |
А. М'ястківський «Казка про яблуню». В. Коломієць «Не лови метелика». |
Розмітка за зразком, клітинками та лінійкою |
Всього коментарів: 0 | |