УРОК 85 Тема: Таблиця віднімання числа 5. Підготовча робота до розв'язування задач на дві діїМета: ознайомити учнів з прийомами віднімання одноцифрових чисел з переходом через десяток (віднімання частинами); скласти таблицю віднімання числа 5 з переходом через десяток; удосконалювати обчислювальні навички; вчити розв'язувати задачу на дві дії; виховувати акуратність, працьовитість. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Повторення вивченого матеріалу 1 Усна лічба. Гра «Мовчанка» (роботаз числовим віялом) 7 + 5 + 111 - 2 - 3 | | 13 | | 6
8 + 5 - 112 - 4 - 4 | | 12 | | 4 9 + 5 - 413 - 3 + 1 | | 10 | | 11 2 Математичний диктант • Запишіть числа, які ідуть за числами 13; 16; 18. • Запишіть числа, які стоять перед числами 12; 15; 18. • Чому дорівнює сума чисел 10 і 1? • Чому дорівнює різниця чисел 19 і 10? • У понеділок у класі чергували 4 учні, а у вівторок — 7 учнів. На скільки більше учнів чергувало у вівторок, ніж у понеділок? Взаємоперевірка робіт. 3 Гра «Число заблукало» 2 4 6 □ 6 4 23 6 9 □ 10 8 9 4 Повторення складу чисел 5; 6; 8 III. Повідомлення мети і задач уроку — Сьогодні на уроці ми ознайомимося з новими прийомами віднімання одноцифрових чисел з переходом через десяток (віднімання частинами), складемо таблицю віднімання числа 5 з переходом через 10, будемо розв’язувати задачі і приклади. IV. Ознайомлення з новим матеріалом 1 Пояснення нового матеріалу На дошці схематично записані всі вирази на табличне віднімання числа 5. Зменшуване — це числа від 6 до 14. Вони записані у стовпчик. Від’ємником у виразі є число 5. — Прочитайте приклади, до яких записані відповіді. — Прочитайте приклади, які ми ще не вміємо розв’язувати. (11 - 5; 12 - 5; 13 - 5; 14 - 5) 6 -= 1 7 -= 2 8 -= 3 9 -5 = 4 10 - = 5 11 - = 12 - = 13 - = 14 - = 2 Первинне закріплення — За даним записом поясніть, як знайти різницю 11 - 5; 12 - 5; 13 - 5; 14 - 5. 11 - 5 = 11 - 1 - 4 = 6 12 -5 = 12 - 2 - 3 = 7 1423 13 - 5 = 13 - 3 - 2 = 8 14 -5 = 14 - 4 - 1 = 9 3 2 41 3 Робота над складеною таблицею — Прочитайте таблицю віднімання числа 5. — Прочитайте таблицю, починаючи від найбільшого результату. — Прочитайте тільки результати таблиці. — Затуліть лінійкою відповіді таблиці і прочитайте її напам’ять. ● Фізкультхвилинка V. розвиток математичних знань 1 Розв'язування прикладів 1 і 2 стовпчики — з коментуванням, 3 стовпчик — самостійно. 12 - 5 + 3 = 11 - 5 + 4 = 13 - 5 + 2 = 10 + 4 - 5 = 9 + 3 - 10 = 10 - 7 - 2 = 2 Розв'язування задачі На дошці — короткий запис. Дівчинка — 7 грибів ----- Хлопчик — ?, на 2 менше — Прочитайте задачу. — Прочитайте перше запитання. — Яку дію треба виконати, щоб дати відповідь на запитання задачі? Чому? — Що треба знати, щоб дізнатися, скільки всього листків засушила дівчинка? — Чи відомо це? — Яку дію треба виконати, щоб дати відповідь на друге запитання задачі? — Ці дві задачі можна об’єднати в одну? (Учні записують розв’язання задачі.) Висновок. Відповідь першої задачі є числовим даним для відповіді на друге питання задачі. Щоб умову задачі не повторювати двічі, із двох задач склали одну. ● Пальчикова гімнастика 3 Задача на кмітливість У квартирах № 1, № 2, № 3 мешкали троє кошенят: біле, чорне і руде. У квартирах № 1 і № 2 мешкало не чорне кошеня. Біле кошеня мешкало не в першій квартирі. У яких квартирах мешкало кожне кошеня? (Чорне — № 3, біле — № 2, руде — № 1) VI. Підсумок уроку. Рефлексія — Що нового дізналися на уроці? — Розкажіть таблицю віднімання числа 5. — Ви сьогодні добре потрудилися на уроці. — Оцініть свою роботу на уроці смайликом. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1697 | |
Елементарне поняття про скульптуру як вид образотворчого мистецтва. Практична... |
Колективне збирання моделей машин. Спільна поетапна робота з моделювання тран... |
Симетричне вирізування. Витинанки. Серветки (з паперу) |
Комбінована аплікація |
«Бременські музиканти» (німецька народна казка). Продовження |
Всього коментарів: 0 | |