УРОК 29 Тема. Весна. Рослини навесні. Охорона здоров'я навесніМета: виявити зміни, що сталися в природі; з'ясувати причини, що зумовлюють ці зміни; формувати прагнення уважно спостерігати за змінами, цікавитись взаємозв'язками у природі; звернути увагу, як важливо охороняти здоров'я навесні; розкрити значення перебування на свіжому повітрі для зміцнення здоров'я; ознайомити з ранньоквітучими рослинами, які потребують охорони; виховувати почуття любові до всього живого і бережливе ставлення; вчити бачити красу природи і милуватись нею. Форма: урок-екскурсія, «урок-милування» у весняній природі. Обладнання: запис пісні «Зелений світ», сл. Н. Кулик, муз. А. Мігай. Хід уроку І. Підбиття підсумків спостереження за природою у березні Учні про: стан неба, опади, вітер, було тепло/холодно. Розповідь про знайдені цікавинки. Прогностики розповідають про прикмети березня, доповнюють стенд «Ми і Природа». II. Ознайомлення з темою і метою уроку — Ласкавий сонячний промінчик відчинив весні двері — і все навколо захвилювалось... Ранок року! Природа пробуджується, оживає, рухається. Життя кипить, вирує. Ось такою — діяльною і гомінкою сприймається весняна краса. Стрімке оновлення життя не залишає нікого байдужим. За будь-яких часів і обставин людське серце з радісною надією розкривається назустріч весні, адже природа віками стверджує найголовнішу свою мудрість: ніщо у світі не переважить ціни життя. Людина жадібно припадає до щедрого джерела весняної краси, напуває любов'ю душу і виливає ту любов на все прекрасне у природі. Спостерігати за змінами, що сталися в природі, ми підемо на наші «дубки». Пам'ятаєте те місце, де ми були восени і взимку? Там, на природі, і проведемо більшу частину нашого уроку. Згадаємо правила поведінки на екскурсії: 1) Вести себе тихо, спокійно. 2) Уважно слухати завдання вчителя. 3) Не відходити від дітей своєї групи. 4) «Широко розкрити» свої очі і вуха, щоб бачити і чути все, що є в природі. 5) Всім бути зацікавленими і активними учасниками уроку. III. «Урок-милування» у весняній природі — Які зміни відбулися в неживій природі? (Сонце, небо, повітря, земля). Отже, настала весна? Це значить — все навколо ожило, зарухалось, кипить і вирує. Завдяки чому це сталося? (дякуючи теплу і світлу Сонця.) Згадайте, де було взимку Сонце? Виміряємо висоту сонця. Як легко дихається весною! Вдихніть на повні груди свіже повітря: чим пахне весна? А яке повітря? (чисте, прозоре, світле, легке, п'янке). Які найперші запахи приносить із собою весна? Послухайте загадки, які вам допоможуть: Вона прокинулась, умилась, Зітхнула теплим паром, Відразу квітами укрилась й травички ніжним шаром. ( Земля ) Плаче цвях прозорий Водою льодяною. Він на скельце схожий Та пахне весною. (Бурулька ) А тепер прислухайтесь до ледь відчутного запаху талої води — це «сльози» зими. Давайте разом придумаємо казочку «Чому зима заплакала?» Знайдіть бруньки, що лопнули, понюхайте їх і запам'ятайте цей запах: весняні рослини прокидаються після зимового сну і починають «дихати». — Вдихніть пахощі весняних квітів, які ледь-ледь проглядають. Чи подобається вам цей запах? Охарактеризуйте аромат перших весняних квітів — ніжний, тонкий, приємний, скромний, несміливий, несильний. А у яких квітів сильний аромат? (бузок, черемха, конвалія). А чи є солодкий запах? А чи пахнуть дерева? Аромат якого плодового дерева під час цвітіння подобається вам найбільше? — Отже, весна сприймається як справжнє свято пахощів. І запахи ці зливаються з запахом рідної домівки і запам'ятовуються на все життя. — Проведемо конкурс міні-оповідань на тему «Найкращий запах весни». Умови: обдумайте, який запах вам найбільше подобається, який він, чому він вам подобається, доберіть порівняння. — А тепер поговоримо про здоров'я. Як треба одягатись весною? А ще що сприяє здоров'ю? IV. Закріплення нової теми На партах лежать аркуші з завданням для роботи в парах. Згадаємо, перевіримо, що ви знаєте про рослини. Картка № 1 Дерева, кущі трав'янисті рослини. Листяні й хвойні рослини. 1. Позначте «+» ознаки дерев: — одне м'яке соковите стебло; — один міцний дерев'янистий стовбур; — декілька міцних дерев'янистих стебел. 2. Наведіть приклади хвойних та листяних дерев. Дерева Хвойні Листяні 3. Каштан — дерево, смородина — кущ, айстра — трав'яниста рослина. Доведіть це. Картка № 2 Рослини — частина живсіі природи. 1. Допишіть речення. Рослини, які ростуть самі по собі, називають Рослини, які вирощує людина, називають 2. Знайдіть помилку. Підкресліть її. Звіробій, подорожник, грицики, конюшина, осока — дикорослі рослини. Перець, льон, морква, пшениця, вівсюг — культурні рослини. 3. Заповніть схему «Без чого не може жити рослина» РОСЛИНА Картка № З Умови життя рослин. Догляд за кімнатними рослинами. 1. Які кімнатні рослини ви знаєте? 2. Знайдіть помилку. Підкресліть її. Герань, примула, традесканція, матіола — кімнатні рослини. 3. Чому верхній шар ґрунту в горщику треба розпушувати? Картка № 4 Розмноження рослин. Охорона рослин. 1. Вставте пропущені слова: картопля, жоржини розмножуються , а цибуля, тюльпани, нарциси . 2. З'єднайте стрілочками рослини з органами їх розмноження Цибуля Тюльпан Нарцис Картопля Жоржина Бульби Цибулини 3. Запишіть, з яких органів рослин виростають: 1) Картопля, жоржини (з ) 2) Тюльпани, нарциси, проліски, цибуля (з) 3) Квасоля, перець, огірок (з) V. Домашнє завдання Не забувайте спостерігати за природою. Відмічайте в календарі зміни, цікавинки. VI. Підсумок уроку Одягайтесь відповідно до погоди, бережіть здоров'я. Будьте здорові! | |
| |
Переглядів: 5028 | |
Виготовлення персонажів із казок з природних матеріалів |
Методика загартування; засвоєння елементарних правил приймання повітряних і с... |
Культурні рослини рідного краю |
Узагальнюючий урок із теми «Рукотворна краса». Колективна робота «Сонячні кві... |
«Зима-білосніжка». Урок позакласного читання |
Всього коментарів: 0 | |