Урок 53 Тема. Застосування загального правила віднімання двоцифрових чисел до прикладів виду 79 – 40, 79 – 4. Знаходження остачі (здачі) в задачах на купівлю товаруМета: розглянути особливі випадки віднімання без переходу через десяток; вправляти учнів у знаходженні остачі при купівлі товарів, у знаходженні невідомого компонента. Обладнання: таблиця усних обчислень, картки для індивідуальної роботи, схеми задач, предметні малюнки. Хід уроку I. Актуалізація знань учнів 1. Перевірка домашнього завдання 1) На дошці — приклад. 22 + 43 + = 87 Записати невідоме число. 2) Один учень називає відповіді прикладів на додавання № 399. 3) Другий учень називає відповіді прикладів на віднімання № 399. 2. Картки для індивідуальної роботи Картка 1 Розв’язати задачу. До свята мама купила 35 цукерок. З’їли 12 цукерок. На скільки більше цукерок залишилося, ніж з’їли? Картка 2 Розв’язати задачу. У трьох бочках засолили 90 кг капусти. В одній бочці було 30 кг, в другій 20 кг. Скільки кілограмів капусти було у третій бочці? Картка 3 Розв’язати задачу. У садку зібрали 100 мішків яблук. З них 40 мішків відклали на сушку, 50 мішків відправили у місто, а решту відправили до школи-інтернату. Скільки мішків яблук відправили до школи-інтернату? 3. Усні обчислення 1) Гра «З якого дерева яблука?» 90 – 50 9 + 9 10 + 22 25 – 5 35 – 15 14 + 6 48 – 8 12 + 6 48 – 16 20 – 2 25 18 32 40 2) Заповнити таблицю. а 13 7 21 44 90 55 62 8 10 а + 5 II. Робота над новим матеріалом 1. Виконання завдання № 400 Пояснити розв’язання прикладів. Діти працюють у парах. Потім один учень за бажанням виходить до дошки і пояснює розв’язання прикладів 79 – 40 = 39 У від’ємнику одиниць немає, тому треба відняти лише десятки. 70 – 40 = 30 Потім додамо 9 одиниць. 30 + 9 = 39 Розв’яжемо приклад. 79 – 4 У від’ємнику немає десятків, тому віднімемо лише одиниці. 9 – 4 = 5. Потім до десятків додамо одиниці. 70 + 5 = 75 2. Первинне закріплення Виконання завдання № 401. 3. Самостійна робота Сильніші учні розв’язують приклади. Слабкіші учні працюють разом з учителем і розв’язують пропоновані приклади з коментуванням. Решта дітей виконують завдання № 402. 3. Перевірка роботи 4. Фізкультхвилинка III. Розвиток математичних умінь 1. Робота над задачами 1) На основі матеріалу завдання № 403 діти складають задачі. Робота проводиться в групах. Потім кожна група презентує свою роботу. Вчитель націлює дітей на те, щоб задачі складали складні. 2) Розв’язання задачі. У мами було 55 гривень. Вона купила 1 кг яблук за 5 грн і 1 кг ковбаси за 30 грн. Скільки грошей залишилося у мами? Діти складають скорочений запис задачі за допомогою вчителя. Було — 55 грн. Витратила — 5 грн і 20 грн. Залишилося — ? грн. — Чи можемо відразу відповісти на головне запитання задачі? — Чому? — Що знайдемо спочатку? — Якою дією? — Яку дію треба виконати, щоб відповісти на головне запитання задачі? Після аналізу задачі діти самостійно розв’язують задачу. 2. Виконання завдання № 405 — До нас у гості завітав Зайчик і приніс нам приклади. Вставте, будь ласка, в порожній квадратик необхідне число. – 22 = 64 + 13 = 45 30 + = 70 IV. Підсумок уроку V. Домашнє завдання С. 74 № 406, № 407. | |
| |
Переглядів: 2233 | |
Т. Коломієць «Подарунок». В. Лучук «Кольорові пташки». В. Конопелець «Якого к... |
Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна підтримка уроків математики |
Конструювання зі смужок паперу. Конструювання виробів зі смужок паперу |
Зустріч із дитячими журналами. Урок позакласного читання |
Щоб бути здоровим і все встигати робити |
Всього коментарів: 0 | |