💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Застосування загального правила віднімання двоцифрових чисел до прикладів виду 79 – 40, 79 – 4. Знаходження остачі (здачі)

Урок 53

Тема. Застосування загального правила віднімання двоцифрових чисел до прикладів виду 79 – 40, 79 – 4. Знаходження остачі (здачі) в задачах на купівлю товару

Мета: розглянути особливі випадки віднімання без переходу через десяток; вправляти учнів у знаходженні остачі при купівлі товарів, у знаходженні невідомого компонента.

Обладнання: таблиця усних обчислень, картки для індивідуальної роботи, схеми задач, предметні малюнки.

Хід уроку

I. Актуалізація знань учнів

1. Перевірка домашнього завдання

1) На дошці — приклад.

22 + 43 + = 87

Записати невідоме число.

2) Один учень називає відповіді прикладів на додавання № 399.

3) Другий учень називає відповіді прикладів на віднімання № 399.

2. Картки для індивідуальної роботи

Картка 1

Розв’язати задачу.

До свята мама купила 35 цукерок. З’їли 12 цукерок. На скільки більше цукерок залишилося, ніж з’їли?

Картка 2

Розв’язати задачу.

У трьох бочках засолили 90 кг капусти. В одній бочці було 30 кг, в другій 20 кг. Скільки кілограмів капусти було у третій бочці?

Картка 3

Розв’язати задачу.

У садку зібрали 100 мішків яблук. З них 40 мішків відклали на сушку, 50 мішків відправили у місто, а решту відправили до школи-інтернату.

Скільки мішків яблук відправили до школи-інтернату?

3. Усні обчислення

1) Гра «З якого дерева яблука?»

90 – 50 9 + 9 10 + 22 25 – 5 35 – 15

14 + 6 48 – 8 12 + 6 48 – 16 20 – 2

25 18 32 40

2) Заповнити таблицю.

а 13 7 21 44 90 55 62 8 10

а + 5

II. Робота над новим матеріалом

1. Виконання завдання № 400

Пояснити розв’язання прикладів.

Діти працюють у парах. Потім один учень за бажанням виходить до дошки і пояснює розв’язання прикладів

79 – 40 = 39

У від’ємнику одиниць немає, тому треба відняти лише десятки.

70 – 40 = 30

Потім додамо 9 одиниць.

30 + 9 = 39

Розв’яжемо приклад.

79 – 4

У від’ємнику немає десятків, тому віднімемо лише одиниці.

9 – 4 = 5.

Потім до десятків додамо одиниці.

70 + 5 = 75

2. Первинне закріплення

Виконання завдання № 401.

3. Самостійна робота

Сильніші учні розв’язують приклади.

Слабкіші учні працюють разом з учителем і розв’язують пропоновані приклади з коментуванням.

Решта дітей виконують завдання № 402.

3. Перевірка роботи

4. Фізкультхвилинка

III. Розвиток математичних умінь

1. Робота над задачами

1) На основі матеріалу завдання № 403 діти складають задачі.

Робота проводиться в групах.

Потім кожна група презентує свою роботу. Вчитель націлює дітей на те, щоб задачі складали складні.

2) Розв’язання задачі.

У мами було 55 гривень. Вона купила 1 кг яблук за 5 грн і 1 кг ковбаси за 30 грн. Скільки грошей залишилося у мами?

Діти складають скорочений запис задачі за допомогою вчителя.

Було — 55 грн.

Витратила — 5 грн і 20 грн.

Залишилося — ? грн.

— Чи можемо відразу відповісти на головне запитання задачі?

— Чому?

— Що знайдемо спочатку?

— Якою дією?

— Яку дію треба виконати, щоб відповісти на головне запитання задачі?

Після аналізу задачі діти самостійно розв’язують задачу.

2. Виконання завдання № 405

— До нас у гості завітав Зайчик і приніс нам приклади. Вставте, будь ласка, в порожній квадратик необхідне число.

– 22 = 64 + 13 = 45 30 + = 70

IV. Підсумок уроку

V. Домашнє завдання

С. 74 № 406, № 407.

Категорія: Математика | Додав: SYLER (20.11.2013)
Переглядів: 2233 | Рейтинг: 0.0/0
Т. Коломієць «Подарунок». В. Лучук «Кольорові пташки». В. Конопелець «Якого к...
Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна підтримка уроків математики
Конструювання зі смужок паперу. Конструювання виробів зі смужок паперу
Зустріч із дитячими журналами. Урок позакласного читання
Щоб бути здоровим і все встигати робити
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]