УРОК 6 Тема. Шкільними стежками. Урок позакласного читанняМета: учити аналізувати свої вчинки та вчинки інших людей, робити правильні висновки; формувати уявлення учнів про загальнолюдські цінності, роль знань у житті людини; сприяти розвитку самооцінки власних учинків; виховувати повагу до оточення. Обладнання: тематична виставка книг, збірки творів, ілюстрації. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань Завдання учням. 1) Гра «Назви зайве». Завдання: скласти слова і назвати зайве. га кни зна шко ння ла вість со жба дру ця пра бо не (Книга, школа, знання, совість, дружба, праця, небо). 2. Читання скоромовок (повільно, прискорено, швидко). Уві сні Орест Зліз на Еверест, Поможіть Оресту Злізти з Евересту! Бо йому вже скоро Треба йти до школи! В. Верховень II. Мотивація навчальної діяльності Слово вчителя. Із складених слів у грі «Назви зайве» та із скоромовки здогадайтесь, про що йтиме мова на уроці. Так, ми помандруємо шкільними стежками. Будемо думати, обговорювати і читати книжки. До нас приєднався Пізнайко. З ним разом ми пройдемо стежкою знань, стежкою дружби, стежкою совісті, стежкою правил поведінки. Якщо втомимося, то відпочинемо на фізкультурному узбіччі, влаштуємо веселу перерву. Але спочатку нагадаємо, як слід поводитись, бо наші стежини інколи перетинатимуть вулиці, де рухаються люди, транспорт. III. Узагальнення і систематизація знань 1. Колективна робота. 1) Стаття «Як треба поводитись на вулиці». Повідомлення учнів-провідників (за матеріалом статті). 2) Колективне обговорення прочитаних творів («До школи» Р. Росяника, «У школу» Л. Крапливої, «Головна професія» А. Костецького). 2. Бесіда з елементами вибіркового читання. 1) — 3 якого вірша слова? — Хто його автор? Наука дасть нам силу Дістатись до мети І Україні милій В потребі помогти. — Відновити рядки вірша. у знанні, в науці, долі, шукайте щастя. — З якого вірша взято слова? Вчить рідна школа Нас, школярів, Щоб рідну мову Кожен любив, Славне минуле Щоб кожен знав, Про Україну Щоб пам'ятав. — Якими словами продовжується вірш? Учитель, лікар чи геолог, Письменник, слюсар чи кресляр — Всі називають головною ... — Чому «професія» школяра є головною? (Знайти рядки у вірші. Прочитати). — «Для чого людині треба вчитися?» — запитує автор в оповіданні ... 2) Бібліотечно-бібліографічний діалог. — Які книги з цієї виставки ви читали? — Яка з прочитаних книг вам найбільше сподобалась? — Хто її автор? — У якому видавництві вона видана? — У якому місті знаходиться видавництво? 3. Слово вчителя. — Читаючи, навчаючись, людина пізнає світ, в якому живе, інших людей, саму себе. Стежина знань безмежна. 4. Фізкультхвилинка. Раз — підняти руки вгору, Два — нагнутися додолу. Не згинайте, діти, ноги, Як торкнетеся підлоги. Три, чотири — прямо стати, Будем знову починати. Руки — в боки, Нахились назад, І направо, і наліво, Щоб нічого не боліло. Раз, два, три, чотири — Набираємося сили. Нахилились, повернулись, До товариша всміхнулись. 5. Самостійна робота. Учні самостійно читають твори. Клас поділити на 4 групи. Завдання написати на дошці. 1) Оповідання «Соромно перед соловейком» (Пояснити зміст заголовка.) 2) Оповідання «Рівчак». Відповісти на запитання: — Чому перехожі сердились? — Що вчинив Вітя, коли всі розійшлись? Для чого? 3) Оповідання «Новий велосипед». Відповісти на запитання: — Чому діти не звертали уваги на Левка? — Що б ви йому порадили? 4) Оповідання «На площі». Відповісти на запитання: — Чому Тимко з Мишком почервоніли і не взяли гостинця? 6. Слово вчителя. Кожному з героїв прочитаних тільки що оповідань правильний вибір могла підказати совість. Її нічим не можна замінити в дружбі. Отже, ми з вами підійшли до стежини дружби. 7. Робота з текстом. 1) Читання вірша «Про друга» (читають 4 попередньо підготовлені учні по строфі). 2) Бесіда за змістом вірша. — Яким має бути друг? — Як треба ставитись до друга? 3) Робота над виразністю читання (конкурс «Хто краще читає»). 4) Складання розповіді про друга. 5) Читання вчителем оповідання «Антон і Харитон». 6) Бесіда за змістом оповідання. — Чому Антон жодного разу не оглянувся? — Чи дотримався Харитон своєї обіцянки? 7) Слухання вірша «Буває все». На світі все буває — І сніг, і дощ, і вітер. Буває злива навіть Тоді, як сонце світить. Бува, що втратять колір Всі квіти у саду... Лиш не бува ніколи, Щоб друг тебе забув. А як забуде раптом Тебе твій друг — то що ж: Ніякий він не справжній, А просто так — ніщо!.. А. Костецький 8. Колективна робота. — Яке з прислів'їв відповідає кожному з прочитаних оповідань? 1. У лиху годину пізнаєш вірну людину. 2. Справжній друг пізнається в біді. 3. Біда друзів випробовує. 4. Не роби іншому того, чого собі не бажаєш. 9. Весела перерва. 1) Читання жартів «Втішив», «Бідний Петрик». 2) Пальчиковий театр. Пісенька пальців Зголоднів великий палець: — От, коли б дістати смалець! Вказівний за ним зітхає: — Смалець що! Крупи немає. А середній мовить тихо: — Що крупа! Без хліба лихо. Підмізинний ледь не плаче: — Отаке життя ледаче! А мізинець: — Годі, братця! До роботи треба браться! (Франц. нар. те.) IV. Підбиття підсумків уроку Бесіда. — Якими стежками ми мандрували? — Що вам сподобалося? — Що нового ви дізналися? V. Домашнє завдання Підготувати твори до наступного уроку позакласного читання на тему «Осінь щедра, осінь золотава». | |
| |
Переглядів: 5334 | |
Право дитини на здоров'я. Як звертатися за порадою та по допомогу у разі ... |
Розмітка за зразком, клітинками та лінійкою |
М. Підгірянка «Ходить, ходить зима гаєм...». Леся Українка «Красо України, По... |
Хай буде сад. Складання і записування підписів під серією малюнків, що можут... |
Т. Коломієць «Подарунок». В. Лучук «Кольорові пташки». В. Конопелець «Якого к... |
Всього коментарів: 0 | |