УРОК 1 Тема. Ми — українціМета: формувати уміння слухати, правильно говорити, працювати за планом, алгоритмом, робити висновки; удосконалювати техніку правильного, свідомого читання; розвивати активне мислення, творчу думку дітей; формувати громадські уявлення та патріотичні почуття приналежності до українського народу; сприяти вихованню любові до всього рідного. Обладнання: грамзаписи: «Хай сонечком світить українська душа», «Молитва за У країну» (П. Ш. № 10, 2002р.); малюнок «Дерево родоводу сім'ї». Хід уроку I. Організаційний момент Вже дзвінок нам дав сигнал: Працювати час настав! Тож і ви часу не гайте, Працювати починайте. II. Ознайомлення з темою та метою уроку Тема нашого уроку «Ми — українці». Цю тему обрано на першому уроці для того, щоб ми зрозуміли, чому ми так звемося і чим відрізняємось від інших народів; чим ми пишаємось, а за що нам соромно, і що нам треба робити, щоб бути справжніми українцями. У нас в гостях шановні люди, це сім'я (прізвище) і вчитель української мови. Це справжні українці: вони багато знають про нашу країну, люблять її, розмовляють рідною мовою. III. Основний зміст роботи 1. Усний журнал «Я і Україна». Цей журнал ми будемо вести весь рік. Ви будете заповнювати сторінки цього журналу: станете дослідниками, письменниками, художниками, поетами. Дві сторінки цього журналу оформила сім'я (прізвище). Перша сторінка «Ми — українці». (Малюнки дорослих і дітей в українських костюмах на землях України під чистим і сонячним небом.) Всім питання: — Хто ви? Звідки? (Заслуховування відповідей 3—4 учнів.) — А тепер слово нашим гостям. Це сім'я справжніх українців. Ось Дерево-родовід цієї сім'ї. (Наймолодший член сім'ї розповідає про свою сім'ю; бабуся читає Молитву за Україну, матуся і татусь читають вірш «Грудочка землі», дідусь згадує дитячі роки, вся сім'я виконує пісню «Чорнобривці».) — Скажіть, шановні гості, яка основна риса характеру українців? (Українці працьовиті, справжні господарі, хочуть жити з усіма в мирі і злагоді.) Розповідь бабусі про те, як святкувалися християнські свята у її дитинстві, як батьки вчили чемності, поважати старших, допомагати рідним. — Дякуємо Вам, шановні (прізвище сім'ї). Друга сторінка журналу «Рідна мова». (На сторінці намальовані книги: Словник, Граматика, Рідна мова.) — Діти, до вас звертається вчителька, яка багато років навчала дітей рідної мови. Вона розповість нам ще чому ми українці. (Розмовляємо українською мовою.) І треба нам так добре знати рідну мову, щоб нас міг зрозуміти кожен українець, а іноземець, слухаючи нас, насолоджувався б її чарівністю, милозвучністю. (Читає вірш В. Сосюри «Любіть Україну».) 2. Гра «Так чи Ні». Вчитель показує малюнок і називає предмет, що намальований. Якщо правильно, діти говорять «Так», а якщо неправильно — «Ні». 3. Фізкультхвилинка. Ми мандруєм, ми мандруєм, Україною крокуєм, Ось побачили Карпати, Як вершину нам дістати? Заглянемо в озерця, Не торкнутися нам дна? Так ми довго-довго йшли І до школи знов прийшли! 4. Робота з підручником. — Перед вами підручник «Я і Україна». Як ви розумієте цю назву, чого навчить нас цей підручник? На форзаці підручника карта України. Розгляньте її. Ми частенько будемо звертатись до неї. 5. Бесіда. 1) Яка найголовніша риса українців? 2) Хто ми такі? 3) Чим відрізняються українці від інших народів? 6. Вікторина «Що я знаю про Україну». (На дошці записані слова, треба вибрати правильну відповідь.) 1. Назвіть столицю України. Москва, Київ, Рим. 2. Які гори знаходяться в Україні? Кавказ, Урал, Карпати. 3. Коли ми святкуємо День незалежності? 7 листопада, 24 серпня, 8 березня. 4. Яка найбільша річка в Україні? Волга, Амазонка, Дніпро. 7. Творча робота «Я — українець». — Для цієї роботи потрібні фломастери і альбом. Першу сторінку поділіть навпіл. На половині аркуша намалюйте те, що, на вашу думку, підтвердило б зміст речення «Я —українець». Поділіться своїми міркуваннями. (Звучить запис пісні у виконанні М. Гнатюка «Хай сонечком світить українська душа».) 8. Робота в парах. (Алгоритм (послідовність роботи — порядок, план) записаний на дошці.) 1. С. 1, прочитайте вірш «Ми — українці» один одному. 2. Поставте один одному питання і дайте відповіді: а) Про що треба дбати маленьким українцям? б) На вірність чому присягають українці? 3. Виконайте завдання № 3, 4, порадившись. IV. Домашнє завдання Спостерігайте за погодою, природою, заносьте спостереження в настінний календар. V. Підсумок уроку — Послухаємо слова Молитви за Україну. Велика щира подяка всім. | |
| |
Переглядів: 5119 | |
Створення пейзажу. Послідовність дій під час створення пейзажу. Ескіз виробу.... |
Взаємозв’язок частин із цілою формою. Практична робота «Ліплення тварини» |
Декоративна форма й колір. Практична робота «Диво-птах» |
Об’ємні вироби із природних матеріалів. Виготовлення іграшок із горіхів |
Право дитини на здоров'я. Як звертатися за порадою та по допомогу у разі ... |
Всього коментарів: 0 | |