Україна — моя Батьківщина. Дослідницький практикум. Мандрівка Україною, про яку ти мрієш

Урок 60

Тема. Україна — моя Батьківщина. Дослідницький практикум. Мандрівка Україною, про яку ти мрієш

Мета: дати учням первинне уявлення про Україну як державу, про усвідомлення своєї приналежності до України; розповісти про столицю України, про гори, моря і річку Дніпро; сприяти розвитку спостережливості, мислення, уяви, пам'яті, активності; виховувати громадянські почуття, любов до Батьківщини.

ХІД УРОКУ

I . Організаційний момент

• Вправа «Погода»

— Сьогодні квітня, день тижня надворі погода. небо Опади Вітер

— як змінилася погода за цей тиждень?

II. Повідомлення теми і мети уроку

• Робота над загадкою І. Січовика

Красивий, щедрий рідний край,

І мова наша солов'їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься. (Украіна).

— Діти, як називається країна, у якій ми живемо?

— Україна — наша земля. Ми називаємо Україну нашою Батьківщиною, тому що тут народжувалися, жили та вмирали наші далекі пращури. Це велика, багата і прекрасна країна.

Тема нашого уроку — «Україна — моя Батьківщина». Ми здійснимо мандрівку Україною, про яку ви мрієте.

III. Вивчення нового матеріалу

1 Робота над фотографіями

Учні розглядають фотографії різних куточків України, складають речення.

— Чим багата Україна?

— якого кольору пшениця, зерно?

— Щоб родила пшениця, що потрібно?

— якого кольору мирне тихе небо?

— Ми живемо в Україні. Це наша держава, це наша Батьківщина. Батьківщина — це земля не лише ваших батьків, але й дідів й прадідів. Батьківщина — це край, де здавна звучать наша рідна мова і материнська пісня. наша Батьківщина зветься Україною.

Україна — це безкраї лани пшениці, квітучі поля льону, вишневі сади. Це гори Карпати і шахти Донбасу. Це широкий Дніпро-Славутич, що несе свої води в Чорне море. Україна — це і той край, де ви живете і зростаєте. Україна славиться хлібом, пшеницею.

В Україні Чорне й Азовське моря, багато річок, на яких ви відпочиваєте. Україна — мирна країна, її народи хочуть жити в мирі й злагоді.

— як називається наша держава?

— Чим багата Україна?

— які гори є в Україні?

— які моря є в Україні?

— яка річка протікає через усю Україну?

— як народ прославляє Дніпро?

— Чому говорять, що Дніпро — гордість України?

— яке місто є столицею України? Де воно розташоване?

Учні розглядають фотографії, складають речення про пам'ятні місця Києва.

2 Фізкультхвилинка

Україна, (Діти розводять руки в сторони.)

Рідний край, (Піднімають руки догори.)

Поле, річка, (Повороти тулуба з розведеними в сто-

рони руками.)

Синій гай. (Присідання.)

Любо стежкою іти (Ходьба.)

Тут живемо я і ти! (Беруть одне одного за руки.)

IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

1 Робота в групах

Учитель пропонує учням об'єднатися у групи по 5-6 осіб за принципом «Квіти» (дзвіночки, конвалії, барвінки, ромашки, айстри).

Кожна група отримує набір карток зі словами: краінастбоук, мтеквітчизна, убатьківщина, оземлякронті.

Завдання: знайти слова, близькі за значенням до слова «Україна».

Моя країна — Україна 261

2 Робота над прислів'ям

• Людина без Батьківщини, що пташка без домівки.

• нема без кореня рослини, а нас, людей, без Батьківщини.

• Та земля мила, де мати народила.

3 Творча вправа «Скажи своє слово про Україну»

— Розкажіть, якою ви хочете бачити нашу державу. Що для неї можете зробити сьогодні?

Учитель пропонує учням працювати у «Колі», що дає можливість усім присутнім на уроці дітям дати свій варіант відповіді, хоча під час цієї форми роботи відповіді обов'язково повторюватимуться.

Удома учні малюють ілюстрації на тему «Ми любимо свою Україну».

— Щоб Україна стала прекрасною державою, ви маєте дбати про її зміцнення й процвітання. Ваша любов до України виявляється у старанному навчанні, повазі до людей праці, до українських традицій, любові до природи.

4 Робота за малюнками

— Чим славиться Україна? Розкажіть, розфарбуйте картинки.

Учні розглядають малюнки, називають їх, складають речення про те, чим славиться Україна.

— Батьківщина багато означає для кожного з нас. Це, передусім, місто або село, де ви народилися. Рідним краєм ми називаємо місце, де минуло наше дитинство. Батьківщиною українці називають Україну — країну, у якій разом живуть.

Усі жителі Землі складають світову спільноту землян. Отже, кожен із нас є водночас членом суспільства свого міста або села, громадянином України і землянином.

— назвіть рідні вам місця.

• Моє рідне місто (село)

• Моя Батьківщина

• Моя планета

V. Підсумок уроку

— як називається наша Батьківщина?

— Чим вона багата і славна?



Джерело: noindex
Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (05.08.2013)
Переглядів: 6277 | Рейтинг: 0.0/0
«Зима-білосніжка». Урок позакласного читання
«Бременські музиканти» (німецька народна казка)
Як зимують птахи і звірі. Турбота людей про птахів, звірів узимку
Леся Українка «Вишеньки», «На зеленому горбочку». Олександр Олесь «Серед крас...
Розкрій тканини. Виготовлення спіднички прямолінійної форми для ляльки
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]