УРОК 23 Тема: Рослини. Рослини і людина: що дають рослини людям, вшанування рослин. Охорона рослинного світуМета: продовжити розширювати знання учнів про рослини, розкрити цінність рослин для людини. Ознайомити учнів з рослинами, які охороняються, занесені в Червону книгу України. Розвивати спостережливість. Виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до рослин. Обладнання: малюнки, па яких зображені лікарські рослини; рослини, які занесені в Червону книгу України (півонія вузьколиста, підсніжник, водяний горіх, білотка альпійська, вовчі ягоди пахучі, нарцис вузьколистий, лілія лісова, тюльпан Шренка); рослини, які потребують охорони (сон, латаття біле, ряст, конвалія, проліска дволиста). Хід уроку І. Актуалізація опорних знань учнів 1. Повторення вивченого матеріалу. Учитель показує бегонію. — Як називається ця рослина? — Які в неї квіти? (Яскраві) — Якою водою краще поливати квіти? — Які кімнатні рослини ростуть у вас вдома? 2. Гра «Яка рослина зайва». Чому? Береза, осика, дуб, ліщина, верба, вільха; Тюльпан, троянда, волошка проліска, липа; Ліщина, калина, бузина, підсніжник, шипшина. II. Формування нових знань, прийомів і засобів діяльності 1. Повідомлення теми та завдань уроку. Сьогодні ми продовжимо говорити про рослини, їх значення для людини, вшанування людиною рослин. 2. Розповідь з елементами бесіди. Перші рослини з'явилися дуже давно, понад 250 мільйонів років тому. Без рослин життя на землі не можливе, бо тільки вони здатні запобігати нагромадженню надлишку вуглекислого газу в атмосфері і підтримувати потрібний для існування організмів рівень кисню. Рослини затримують пил, поглинають шум, виділяють кисень. Взагалі життя людини тісно пов'язане з рослинами, тому що вона вживає їх у їжу, прикрашає своє приміщення, двір, город. Відгадайте загадки. * * * У зеленім кожушку, Костяній сорочці, Я росту собі в ліску, Всім зірвати* **х очеться. (Ліщина) Викупана в сонечку, Стоїть собі донечка, Бджоли сонячний медок Дістають з *її* *к віток. (Липа) На «я» починається, На «я» закінчується, В саду росте, На ній плоди є. (Яблуня) Живе один батько і тисячі синів має. Всім шапки справляє, а собі не має. (Дуб і жолудь) 3. Робота з підручником, с. 67. Ромашка, мати-й-мачуха лікують застуду. Звіробій і подорожник — опіки, рани. Шипшиновий чай п'ють діти, які хворіють на коклюш. Спориш допомагає при захворюванні шлунка, нирок. Материнка означає — думка матері. Існує про неї легенда: померла мати, засипали її сирою землею. Щодня прибігали на її могилу діти. Виросла на могилі запашна квітка з рожево-бузковим суцвіттям. Діти вирішили, що то з'явилася до них душа матері в образі квітки і назвали її материнкою. — Які ще лікарські рослини ви знаєте? У кожного народу є рослини — обереги. На Україні здавна шанують калину, вербу, липу, мальви, чорнобривці. — З якої рослини гілка? (Калина) Калина — рослина, яка росте по всій Україні. Калина — символ родинного благополуччя, достатку. 4. Читання статті про вербу з підручника, с. 68. В народі говорять: «Без верби і калини нема України». — З якої рослини ця гілка? (Верба) Це — верба. Вона зацвітає першою. Ледь пригріє сонечко, а вона нас вітає своїми пухнастими котиками. За це з давніх-давен вітають вербу. Верба не вибаглива. Росте біля води. Встромити гілку чи кілочок у вологу землю — і виросте дерево. І криниці копали під вербою. А ще кажуть, якщо верби ростуть біля ставків, річок, то воді спокійно і добре. Значить, і людям несе добро і спокій така вода. Ось яка вона верба! В народі говорять: «Де верба, там і вода». Хвилинка-цікавинка Рослини — віщуни погоди. Нагідки, троянди, шипшина — перед дощем не розкривають своїх бутонів. Кульбаба — якщо навіть у небі сонце, а квітки кульбаби закриті, буде дощ. У суху погоду навіть від найменшого подиху вітерця пушинки — насінинки розлітаються. Перед дощем кульбаба збирає свою пухнасту кульку в парасольку. Будяк — перед дощем його комочки щільно притискаються до голівки і стають не злими. Верба — «чує» дощ за кілька годин. III. Формування вмінь та навичок 1. Гра «Довга лоза». Ставлять додолу кілька паличок верби, а потім, узявши за руки і співаючи, ходять між тими паличками. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 4507 | |
В. Сухомлинський «Як же все це було без мене?», «По волосинці» |
Д. Павличко «Школа». В. Фетисов «Хто чого вчиться» |
Обладнання для роботи з глиною і пластиліном. Прийоми ліплення |
Київ — столиця України |
Осінь щедра, осінь золотава. Урок позакласного читання |
Всього коментарів: 0 | |