УРОК 68 Цікавий світ навколо тебе. Тема. В. Сухомлинський «Як же все це було без мене?», «По волосинці»Мета: працювати над удосконаленням навичок виразного і правильного читання; вчити аналізувати літературний твір; розвивати допитливість, інтерес до навколишнього життя; вчити брати краще з літературних джерел для самовиховання. Обладнання: таблиці складів, картки для читання, картки із словами, малюнки мами і дівчинки. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань Вправи з читання. 1) Читання складів за складовою таблицею. 2) Гра «Що переплутали?» Учитель читає дітям вірш, деякі слова пропонує прочитати на картках-блискавках. Геть усе, усе на світі Переплутав хлопчик Вітя. Каже: «Діти вчаться в полі, А комбайн працює в школі, Всіх людей стрижуть в лікарні, А лікують в перукарні, Ми книжки берем в аптеці, Ліки — у бібліотеці». У ч и т е л ь . Давайте розплутаємо цю плутанину і поставимо усі слова на місце. На дошці написано продовження вірша. Замість пропущених слів діти прикріплюють слова з карток. Діти, звісно, вчаться ..., А комбайн працює ..., Ми лікуємось ..., А стрижемось Ліки беремо А книжки ... Г. Малик — Прочитайте цей уривок питальною інтонацією у повільному темпі, з окличною інтонацією в прискореному темпі. — Доведіть, що це — вірш. Прочитайте рими, які використав поет. II. Мотивація навчальної діяльності Слово вчителя з елементами бесіди. — Які жанри художніх творів ви знаєте? Що таке оповідання? — Доберіть споріднені слова до слова оповідання (оповідач, повідати, розповідається, оповідати). Оповідання — це розповідний, прозовий твір про різні випадки з життя людей і тварин. На сьогоднішньому уроці ми розпочинаємо читати оповідання про цікаві і повчальні випадки життя ваших однолітків. Прочитавши ці оповідання, ви навчитесь аналізувати вчинки однолітків, їхню поведінку, зробите висновок: яким потрібно бути. III. Опрацювання нового матеріалу 1. Робота з текстом. Робота над оповіданням В. Сухомлинського «Як же все це було без мене?» 1) Робота над заголовком. Бесіда. — Прочитайте заголовок. Як ви розумієте його значення? — А чи уявляєте ви світ без вас? — Чи ви задумувались над цим? 2) Читання оповідання учителем. Бесіда за змістом. — Про кого це оповідання? — Скільки років дівчинці? — Що знайшла мама серед одягу? 3) Словникова робота. Контроль швидкості читання. За 30с. прочитати слова, надруковані на картках. завтра шкільне минуло мати мовчала школа маленька більша Яринка думала донька менша довго сплеснула руками свято таткова перша дівчинка дивилась тиждень відкритими серед все було (Прочитати ці слова ще 2 рази по ЗО с, фіксуючи кількість слів). 4) Читання оповідання учнями мовчки — Що здивувало Яринку. 5) Вибіркове читання. Робота над змістом оповідання. — Чим була заклопотана мама? — Прочитайте, що знайшла Яринка серед одягу? Чому здивувалась дівчинка? — Про що мама розповіла Яринці? — Чому Яринка дивилась на маму широко відкритими очима? — Прочитайте, над чим задумалась дівчинка? — Чому мовчала мама? 6) Мовно-логічне завдання. На дошці написано прикметники і прикріплено малюнки мами і дівчинки. Учні з'єднують слова із малюнками. (Слова: турботлива, добра, ніжна, уважна, акуратна, маленька, бережлива здивована). 7) Читання в особах. Бесіда. — З якою інтонацією слід читати слова мами? — А Яринки? — Чиї слова треба читати розповідним тоном? 8) Розвиток зв'язного мовлення. У ч и т е л ь . Чи доводилось вам переживати такі почуття? Коли? Розкажіть. 2. Робота в зошитах (с. 45, завдання 1,2). 3. Фізкультхвилинка. Нахилилися вперед, Відхилилися назад, і направо, і наліво, Щоб нічого не боліло. Ставим нарізно ми ноги, Руки в боки, погляд строгий. Раз, два, три, чотири — Набираємось ми сили. Нахилились, повернулись, До товариша всміхнулись. 4. Завдання учням. Опрацювання оповідання В. Сухомлинського «По волосинці». 1) Словникова робота. Читання пірамідок слів, сама дала нестй пляшку вузлик волосинці пошепки ледаченький хвилювання першокласник 2) Самостійне читання тексту учнями. 3) Вибіркове читання оповідання. Бесіда. — Охарактеризуйте події, описані в оповіданні. — Чому Петрик не ніс вузлик із їжею? — Чи справді цей вузлик був таким важким? Подумайте. — Прочитайте, що цікавого побачив Петрик у лісі. — Що вразило хлопчика? — Чому? — Прочитайте, які почуття охопили його. Чому він хвилювався? — А що його здивувало? 4) Вправи на розвиток читацьких навичок. а) Гра «Чи є в оповіданні такі речення?» — Бабуся з онуком гуляли в парку. (Ні) — Вони побачили, як до куща прилетіла маленька пташка. (Є) — В дзьобику вона принесла волосинку. (Є) — Пташка швидко полетіла геть. (Ні) — Петрик стояв заплаканий. (Ні) б) Гра. «Доведи, що...» — ... що дія оповідання відбувається навесні. — ... що Петрик не допомагав бабусі. — ... що Петрик зрозумів, що треба працювати, а не лінуватись. IV. Домашнє завдання 1) Читати виразно оповідання. 2) Продовжити текст: «Петрик стояв задуманий. Він думав про те, що ...» | |
| |
Переглядів: 3064 | |
Знайомтесь — клавіатура |
Властивості паперу. робота з папером |
Коли щось робиш, думай про наслідки. Болгарська народна казка «Виноград і змі... |
Вимірювання довжини відрізків у сантиметрах та дециметрах і сантиметрах. Побу... |
Робота з природним матеріалом. Складання орнаменту у смужці |
Всього коментарів: 0 | |