Урок № 18
Тема: «Сюжетна композиція. Послідовність дій під час виготовлення сюжетної композиції».Мета: вчити учнів працювати з паперам та картоном індивідуально, в парах та групами; закріпити знання учнів про папір та картон, розвивати мовлення учнів; виховувати любов до природи Обладнання: папір, картон, ножиці, клей, пензлики, картки, зразки, шаблони. Тип уроку: комбінований. Методи і прийоми роботи: розповідь, бесіда, пояснення, гра, практична робота, інструктаж. Хід уроку І. Організація класу: – Сьогодні, діти, до нас завітають гості — Папір і Картон. Адже на попередніх уроках ми багато чого навчилися. А якщо дещо й забули, то біда невелика! Адже на уроці працюватиме «Довідкове бюро». Вибачаючись, до класу заходить Незнайко. – Хто ти такий? А чому ти зайшов сюди? Цікаво, що ти приніс? Н е з н а й к о. Потім покажу! – Оскільки тема сьогоднішнього заняття «Робота з папером і карто-ном», то попросимо «Довідкове бюро» нагадати, що таке папір. (Розповідь про папір.) Заходять Папір і Картон. ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності: П а п і р. Раді зустрічі з вами! Сподіваємося, що ви нас не забули. К а р т о н. Зараз це перевіримо. Ми принесли з собою кілька запитань і завдань. От і влаштуємо невеличкий екзамен. Хто дасть повну і правильну відповідь — одержить нагороду. П а п і р. Що у мене в руках? (Показує газету) У ч н і. Газета. К а р т о н. Правильно. А з якого виду паперу її виготовлено? У ч н і. Газету друкують на газетному папері, він не цупкий, добре вбирає воду. А на уроках трудового навчання він слугував для виготовлення виробів з пап’є-маше. К а р т о н. Як називається вид паперу, на якому друкують книжки, журнали? У ч н і. Так і називається — журнальний. Н е з н а й к о. Ось у мене карта. Та я не знаю, з якого паперу її виготовили. Можна я запитаю в «Довідкового бюро»? П а п і р. Зачекай, Незнайку! Напевно відповідь знають учні. У ч и т е л ь. Давайте запитаємо в «Довідкового бюро». К а р т о н. Що в мене в руках? У ч н і. Зошити. К а р т о н. А з якого паперу вони виготовляються? Н е з н а й к о. А я знаю, що є поштовий папір. На ньому пишуть листи. П а п і р. Молодець, Незнайку! Може, ти ще скажеш, для чого потрібен креслярсько-малювальний папір? Н е з н а й к о. Для малювання і... більше не знаю. П а п і р. Хто допоможе? К а р т о н. А що ви пам’ятаєте про мене? П а п і р. Ви добре відповідали! (Нагороджує учнів) К а р т о н. А зараз ми перевіримо, як ви вмієте працювати з нами, які ви майстри. Н е з н а й к о. А я не знаю, що потрібно для роботи з папером і картоном. У ч и т е л ь. Давайте допоможемо Незнайкові. А чи добре ви підготувались до роботи? «Довідкове бюро» нагадає головні правила роботи з папером. – Сьогодні, діти, ми будемо з вами працювати над виготовленням квітів. ІІІ. Засвоєння нових знань: 1. Вступне слово вчителя: – Пізнання світу починається з добра. Природа, зокрема, рослинний світ, були тим добротворцем, якого людина шанувала й обожнювала в усі часи. Тому сьогодні ми поговоримо про вічних супутників людського життя і в горі, і в радо-щах — про квіти. Палахкотять біля вікон українських осель животрепетним вогнем мальви і жоржини, чорнобривці й маки, буяють різнобарвами нагідки, рожі, ромашки — незрадливі обереги нашої спадщини. Вони — на клумбах, в кімнаті у вазонах, вони — на вишиваних рушниках та серветках. – Засушені, їх у давнину клали за образи. А ще квіти є й на нашому націо-нальному одязі, в українському віночку. Мова квітів зародилася давно, але символіка збереглася. Мак символізує красу і молодість, нарцис — надію і ніжність, тюльпан — гордість. Квіти вирощують цілий рік у великих теплицях — оранжереях. Квіти бувають штучні: пластмасові, з тканини. А ми будемо виготовляти їх з паперу. Для роботи ми розділимося на три групи. 2. Розподіл завдань по групах: – Перша група буде працювати над виготовленням тюльпанів способом зшивання. У вас на партах є інструкції щодо виготовлення тюльпана. На дошці є зразок виробу. Кожен пункт інструкції відповідає цифрі на зразку. Читайте, зверніть увагу на 4, 5 пункти. – Друга група буде працювати над виготовленням аплікації «Нарциси у вазі». У кожного з вас на парті є великий конверт. Там ви знайдете все необхідне для роботи. Розгляньте зразок виробу на дошці і все те, що є в конверті. – Третя група буде працювати над виготовленням маку групою, бригадою. Бригадир розподілить між вами обов’язки. – А тепер, діти, приступайте до роботи, але не забувайте, що ви працюєте з клеєм і ножицями. IV. Практична робота груп: 1. Індивідуальний інструктаж. 2. Керівництво робот групи. V. Огляд та презентація робіт групами: Кожна група розповідає про квіти, які вона виготовила. Діти згадують загадки, легенди, співають пісні про квіти (див. додаток). VI. Хвилинка екологічного виховання – Для того, щоб квіти милували не тільки ваше око, а й усіх людей навкруги, ми повинні берегти їх. Для збереження всіх рідкісних рослин створено Червону книгу. Занесені до неї рослини заборонено знищувати. – В Червону книгу ми занесли Світ неповторний та чудесний, Що поступово вимирає, Давно рятунку в нас благає. Невже в майбутньому на світі Не будуть квітнуть дивні квіти: Тюльпани, маки, нарциси ніжні І вісник березня — підсніжни?. Ми всі — господарі природи, Тож збережемо її вроду! VII. Підсумок уроку: – Чи сподобався вам урок? – Що нового дізналися на уроці? – Кому б ви хотіли подарувати свої роботи? | |
| |
Переглядів: 4917 | |
Людина — частина живої природи |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 11 |
Чим ми бачимо |
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр... |
Приголосні мають різний характер |
Всього коментарів: 0 | |