Сюжетна композиція. Послідовність дій під час виготовлення сюжетної композиції
Урок № 18

Тема: «Сюжетна композиція. Послідовність дій під час виготовлення сюжетної композиції».

Мета: вчити учнів працювати з паперам та картоном індивідуально, в парах та групами; закріпити знання учнів про папір та картон, розвивати мовлення учнів; виховувати любов до природи

Обладнання: папір, картон, ножиці, клей, пензлики, картки, зразки, шаблони.

Тип уроку: комбінований.

Методи і прийоми роботи: розповідь, бесіда, пояснення, гра, практична робота, інструктаж.

Хід уроку

І. Організація класу:

       Сьогодні, діти, до нас завітають гості — Папір і Картон. Адже на попередніх уроках ми багато чого навчилися. А якщо дещо й забули, то біда невелика! Адже на уроці працюватиме «Довідкове бюро».

Вибачаючись, до класу заходить Незнайко.

       Хто ти такий? А чому ти зайшов сюди? Цікаво, що ти приніс?

Н е з н а й к о. Потім покажу!

       Оскільки тема сьогоднішнього заняття «Робота з папером і карто-ном», то попросимо «Довідкове бюро» нагадати, що таке папір. (Розповідь про папір.) Заходять Папір і Картон.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності:

П а п і р. Раді зустрічі з вами! Сподіваємося, що ви нас не забули.

К а р т о н. Зараз це перевіримо. Ми принесли з собою кілька запитань і завдань. От і влаштуємо невеличкий екзамен. Хто дасть повну і правильну відповідь — одержить нагороду.

П а п і р. Що у мене в руках? (Показує газету)

У ч н і. Газета.

К а р т о н. Правильно. А з якого виду паперу її виготовлено?

У ч н і. Газету друкують на газетному папері, він не цупкий, добре вбирає

воду. А на уроках трудового навчання він слугував для виготовлення виробів

з пап’є-маше.

К а р т о н. Як називається вид паперу, на якому друкують книжки, журнали?

У ч н і. Так і називається — журнальний.

Н е з н а й к о. Ось у мене карта. Та я не знаю, з якого паперу її виготовили. Можна я запитаю в «Довідкового бюро»?

П а п і р. Зачекай, Незнайку! Напевно відповідь знають учні.

У ч и т е л ь. Давайте запитаємо в «Довідкового бюро».

К а р т о н. Що в мене в руках?

У ч н і. Зошити.

К а р т о н. А з якого паперу вони виготовляються?

Н е з н а й к о. А я знаю, що є поштовий папір. На ньому пишуть

листи.

П а п і р. Молодець, Незнайку! Може, ти ще скажеш, для чого потрібен

креслярсько-малювальний папір?

Н е з н а й к о. Для малювання і... більше не знаю.

П а п і р. Хто допоможе?

К а р т о н. А що ви пам’ятаєте про мене?

П а п і р. Ви добре відповідали! (Нагороджує учнів)

К а р т о н. А зараз ми перевіримо, як ви вмієте працювати з нами, які

ви майстри.

Н е з н а й к о. А я не знаю, що потрібно для роботи з папером

і картоном.

У ч и т е л ь. Давайте допоможемо Незнайкові. А чи добре ви підготувались

до роботи? «Довідкове бюро» нагадає головні правила роботи з папером.

    Сьогодні, діти, ми будемо з вами працювати над виготовленням квітів.

ІІІ. Засвоєння нових знань:

1.    Вступне слово вчителя:

    Пізнання світу починається з добра. Природа, зокрема, рослинний світ, були тим добротворцем, якого людина шанувала й обожнювала в усі часи. Тому сьогодні ми поговоримо про вічних супутників людського життя і в горі, і в радо-щах — про квіти. Палахкотять біля вікон українських осель животрепетним  вогнем мальви і жоржини, чорнобривці й маки, буяють різнобарвами нагідки, рожі, ромашки — незрадливі обереги нашої спадщини. Вони — на клумбах, в кімнаті у вазонах, вони — на вишиваних рушниках та серветках.

    Засушені, їх у давнину клали за образи. А ще квіти є й на нашому націо-нальному одязі, в українському віночку. Мова квітів зародилася давно, але символіка збереглася. Мак символізує красу і молодість, нарцис — надію і ніжність, тюльпан — гордість. Квіти вирощують цілий рік у великих теплицях — оранжереях. Квіти бувають штучні: пластмасові, з тканини. А ми будемо виготовляти їх з паперу. Для роботи ми розділимося на три групи.

2.    Розподіл завдань по групах:

       Перша група буде працювати над виготовленням тюльпанів способом зшивання. У вас на партах є інструкції щодо виготовлення тюльпана. На дошці є зразок виробу. Кожен пункт інструкції відповідає цифрі на зразку. Читайте, зверніть увагу на 4, 5 пункти.

       Друга група буде працювати над виготовленням аплікації «Нарциси у вазі». У кожного з вас на парті є великий конверт. Там ви знайдете все необхідне для роботи. Розгляньте зразок виробу на дошці і все те, що є в конверті.

       Третя група буде працювати над виготовленням маку групою, бригадою. Бригадир розподілить між вами обов’язки.

       А тепер, діти, приступайте до роботи, але не забувайте, що ви працюєте з клеєм і ножицями.

IV. Практична робота груп:

1.    Індивідуальний інструктаж.

2.    Керівництво робот групи.

V. Огляд та презентація робіт групами:

Кожна група розповідає про квіти, які вона виготовила. Діти згадують

загадки, легенди, співають пісні про квіти (див. додаток).

VI. Хвилинка екологічного виховання

     Для того, щоб квіти милували не тільки ваше око, а й усіх людей навкруги, ми повинні берегти їх. Для збереження всіх рідкісних рослин створено Червону книгу. Занесені до неї рослини заборонено знищувати.

     В Червону книгу ми занесли

Світ неповторний та чудесний,

Що поступово вимирає,

Давно рятунку в нас благає.

Невже в майбутньому на світі

Не будуть квітнуть дивні квіти:

Тюльпани, маки, нарциси ніжні

І вісник березня — підсніжни?.

Ми всі — господарі природи,

Тож збережемо її вроду!

VII. Підсумок уроку:

    Чи сподобався вам урок?

    Що нового дізналися на уроці?

    Кому б ви хотіли подарувати свої роботи?

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (03.08.2013)
Переглядів: 4851 | Рейтинг: 0.0/0
В. Сухомлинський «Я хочу сказати своє слово». В. Скомаровський «Пісенька». В....
Олександр Олесь «Два хлопчики». М. Рильський «Річка». Підсумок із теми
Риби
Доброта - це частина нас
Російська народна казка «Лисичка»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]