УРОК 29 Тема: Зв'язок дій додавання і віднімання. Складання прикладів на віднімання з прикладів на додавання. Вимірювання довжини відрізківМета: розкрити взаємозв'язок між додаванням і відніманням; вчити складати приклади на віднімання із прикладів на додавання; вправляти учнів у вимірюванні довжини відрізків; розвивати увагу, мислення; виховувати уважність. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент — Першими сядуть за парти ті, у кого червоний трикутник, потім — ті, у кого жовтий квадрат, зелений прямокутник, синій кружок. Пролунав і змовк дзвінок, Починається урок. — А який у нас урок? — Чого ми навчаємося на уроках математики? II. Повторення вивченого матеріалу 1 Гра «Яке число пропущене?» (робота із числовими віялами) 1; 2; 4; 5; 6. 7; 6; 4; 3; 2. 3; 4; 5; 7. — Які два числа переставлені місцями? 2; 3; 4; 6; 5;7. 1; 3; 2; 4; 5;6; 7. 1; 2; 3; 5; 4;6. 2 Порівняння чисел 1 □ 3 2□5 4 □ 4 5 □ 1 8□6 1 □ 9 3 Гра «Прив'яжи кульку» III. Ознайомлення з новим матеріалом 1 Пояснення нового матеріалу. Гра «Чарівні фігурки» — Покладіть 5 синіх квадратиків і 1 зелений. Скільки всього фігУРОК? Який приклад складемо? (5 + 1 = 6) — Як називаються числа при додаванні? — Затуліть рукою сині квадратики. — Скільки залишилося квадратиків? — Який приклад можна скласти? (6 - 5 = 1) — Затуліть рукою зелений квадратик. — Скільки залишилося квадратиків? — Який приклад можна скласти? (6 - 1 = 5) — Що спільне ви бачите у всіх цих прикладах? (Вони складені з однакових чисел.) — Чому приклади відрізняються? (Перший — на додавання, а два інших — на віднімання.) — Ви бачите, що між додаванням і відніманням існує зв’язок. — Назвіть числа при додаванні. (5 — перший доданок, 1 — другий доданок, 6 — сума) — А зараз подивіться, що ми робили в прикладах на віднімання. (Від суми 6 відняли перший доданок 5 та дістали другий доданок 1; від суми 6 відняли другий доданок 1 і дістали перший доданок.) Висновок. Якщо від суми відняти один з доданків, то одержимо інший доданок. ● Фізкультхвилинка Хомка-Хомка, хом’ячок, Весь смугастенький бочок. Хомка раненько встає, Щічки миє, Шийку тре. Підмітає хомка хатку І виходить на зарядку. Раз, два, три, чотири, п’ять! Хомка прагне сильним стать. 2 Первинне закріплення. Складання й запис прикладів до задач • У Каті було 3 ляльки. На день народження їй подарували ще 2. Скільки ляльок стало в Каті? 3 + 2 = 5 — До цього прикладу запишіть два приклади на віднімання. — Аналогічно працюємо над наступною задачею. • Марина зірвала 4 яблука, а Поліна — 1. Скільки яблук зірвали дівчата? 3 Вимірювання довжини відрізків. Робота з дидактичним матеріалом Учитель пропонує учням малюнки відрізків різної довжини. — Чому дорівнює довжина найдовшого відрізка? — Чому дорівнює довжина коротшого відрізка? IV. Закріплення вивченого матеріалу 1 Самостійна робота — Використовуючи малюнки доміно, складіть і запишіть приклад на додавання, а з нього — два приклади на віднімання. ● Пальчикова гімнастика «Павучки» 2 Логічна задача — Зайчик побудував будиночок із двох кімнат. А потім з однієї кімнати зробив дві. Скільки кімнат стало у зайчика в будиночку? 3 Гра «Збери яблучка в кошик» 4 Весела лічба На полиці 8 книг. Толя зняв одну із них. Хто тепер сказати б зміг, Скільки на полиці книг? 5 метеликів літають І на квіточки сідають. Прилетів іще один, Сів на квіточку і він. Полічімо швидше всіх, Цих метеликів прудких. Пташка мала пташенят 5 сіреньких малят, Раптом трапилась біда: Випало одне з гнізда. Скільки пташенят тоді Залишилось у гнізді? V. Підсумок уроку. Рефлексія — Чого вчилися на уроці? — Яке завдання було найскладнішим? Чому? Задача у віршах Валя пиріжки спекла, Оля помагала. Валя 6 їх напекла, А Оля 2 дістала. — Скільки всього пиріжків спекли дівчата? — Як дізналися? — Який приклад склали? — До прикладу на додавання складіть два приклади на віднімання. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 5156 | |
Доброта - це частина нас |
А. М'ястківський «Веселочка». Є. Горева «Кольоровий віршик». Г. Тарасенко... |
Народні традиції і здоров'я |
В. Каменчук «Як Лиска голосок собі кувала». Л.Костенко «Бузиновий цар» |
Догляд за одягом та взуттям. Послідовність дій під час зав’язування шнурків н... |
Всього коментарів: 0 | |