УРОК 46 Умійте природу любити. Тема. А. М'ястківський «Казка про яблуню». В. Коломієць «Не лови метелика».Мета: поглиблювати навички роботи над різними жанрами творів, розвивати зв'язне мовлення учнів під час висловлювання своїх думок, навички виразного читання, увагу, виховувати бережне ставлення до природи. Обладнання: таблиця складів (додаток 1), слово на картках, піраміди слів. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань 1. Мовна розминка. Гра «Читай, розумій значення слів, не помиляйся». Ліс, лісок, лісовий, лісник. Сад, садити, садочок, садівник. Пташка, пташечка, пташеня, пташиний. Дерево, деревина, деревце, дерев'яний. У ч и т е л ь . Як називаються ці слова? А зараз я назву звуки, а ви назвете утворене слово. [к'іт] — кіт [кошен'а] — кошеня. Які слова-родичі ми утворили? Доберіть до них ще кілька. 2. Вправи з читання. 1) За таблицею складів — колонка складів з «я». 2) Пройди лабіринт і прочитай слово. 3) Читання вірша виразно (провести конкурс на кращого читця). Ліньки напали Чом це ти, Котику, Довго так спиш? Чи ліньки на тебе напали? Ми вже й із лісу З татом прийшли — Грибів-маслюків назбирали. Чом це ти звичку Таку собі взяв: Довго на ліжку валятись? Хто ж бо захоче З лінивцем таким, Невмиваним, заспаним, Гратись? II. Опрацювання нового матеріалу 1. Робота з текстом. Опрацювання вірша В. Коломійця «Не лови метелика». 1) Словникова робота. Читання слів з карток-блискавок: рви, лови, літає, кружля, милується. (Після того, як слова прочитають учні, картки прикріпити на дошці.) 2) Самостійне читання вірша учнями. 3) Повторне читання вірша «луною» за вчителем. 4) Мовно-логічне завдання. На дошці вчитель пише частки «хай» і «не». Учні з'єднують частки із словами-блискавками. хай кружля і і літає милується 1 1 ЛОВИ < 1 — не [ = ] 5) Виразне читання вірша. 2. Завдання учням. Опрацювання казки А. М'ястківського «Казка про яблуню». 1) Словникова робота. глід дичка зернятко заглушить роздивляйсь дйке лопухй вродить культурні непомітна щепа вільце осоння корячок чухрати У ч и т е л ь . Слова якої піраміди незрозумілі? Прочитайте пояснення слів після тексту. 2) Читання казки вчителем і сильнішими учнями. 3) Повторне читання мовчки. Бесіда. — Що особливого ви помітили в казці? На що вона схожа? — Як дідусь ставиться до природи? — Де росло деревце? Як його називали звірята? 4) Вибіркове читання в парах. Один учень ставить запитання, а другий шукає відповідь на це запитання у тексті: — Чому деревце ображалось на назву, яку дали йому звірятка? — Хто розповів деревцю, що з нього виросте? — Хто з нього сміявся? — Як описав дичку дідусь? — Що він їй пообіцяв? — Чи дотримав дідусь свого слова? — Де посадив дід яблуню? — Якою була яблунька навесні? 5) Вправа на розширення обсягу поля читання. Учні напівголосно читають текст. Учителя дає команду «Ніч». Учень із заплющеними очима проговорює ті слова, які встиг побачити на той момент, коли пролунала команда. Повторити кілька разів. III. Підбиття підсумків уроку 1. Робота в зошитах (с. ЗО, завдання 1, 2, 3). 2. Бесіда. — Що спільного в прочитаних творах? — Який твір сподобався найбільше? Чому? IV. Домашнє завдання 1. Читати виразно твори. 2. Намалювати до казки ілюстрацію і підписати рядками казки. 3. Скласти свою казку на тему: «Як я ставлюсь до природи» («Моє ставлення до природи», «Як я оберігаю природу»). | |
| |
Переглядів: 5132 | |
А. М'ястківський «Неня». Д. Білоус «Звертання» |
Свято здоров'я (урок проводять два вчителі) |
Українські дитячі пісеньки «Кукуріку, півнику», «Добрий вечір, зайчику». Дитя... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 15 |
Твоя родина, рідня, рід. Свята моєї родини |
Всього коментарів: 0 | |