Урок 10 Тема. Об’ємні вироби із природних матеріалів. Виготовлення виробів із каштанів та жолудів Мета: ознайомити учнів із природним матеріалом — жолудями та каштанами; навчити з’єднувати окремі деталі у готовий виріб за допомогою пластиліну; розвивати творчість, фантазію; виховувати любов до природи, бажання створювати вироби з природного матеріалу. Обладнання: демонстраційний матеріал: зразки виробів або малюнки із зображенням птахів, виготовлених із природних матеріалів; малюнки птахів; для індивідуального користування —– жолуді із шапочками, каштани, засушене листя, насіння клена, засушені злакові рослини, пластилін, картон; посібник І. М. Веремійчика «Трудове навчання». Хід уроку І. Організація класу ІІ . Актуалізація опорних знань — Відгадайте загадку. • Хто восени відлітає, а весною прилітає? (Птахи) ІІ . Повідомлення теми та мети уроку — Сьогодні ми працюватимемо з об’ємними природними матеріалами, навчимося виготовляти фігурки птахів. ІV. Робота над темою уроку — Зараз послухайте віршик та скажіть, про яку він пору року. Вітер дерева гойдає, Колише він їх та хитає. Листя з дерев опадають, У вирій птахи відлітають. — А чому птахи відлітають у вирій? Гра «Прочитайте назву пташок» К Ш А П Р Г К А В У Ж Р Е А Ь Л О С О Л Й Е В К Л А Т С І А В (Шпак, грак, журавель, соловей, ластівка) — Як можна назвати всіх цих птахів? — Як називають птахів, які не відлітають у вирій? Відгадайте загадки. • Пташка невеличка. В неї білі щічки. Сірі лапки, чорна шапка. Фартушок жовтенький, Голосок тоненький. Та ж ця пташка невеличка Називається… (синичка). • День і ніч я стукаю. Всі дерева слухаю (Дятел) • Маленький хлопчик У сірій свитинці По дворах стрибає, Крихітки збирає. (Горобець) — А тепер відгадайте ребуси. — Подивіться на малюнки із зображенням цих птахів. — Ми на уроці будемо виготовляти птахів із природного матеріалу. А з якого, відгадайте! • Живе один батько, У нього тисячі синів. Всім шапки справляє, А собі не має. (Дуб, жолуді) • На дереві я родився в кожусі, кожух розірвався, я на землю впав. (Каштан) Робота з посібником (С. 33, № 31). — Подивіться на зразки. Пташки виготовлені із жолудів із шапочками, каштанів, з допоміжними матеріалами — такими, як насіння клена, гілочки. Для скріплення окремих деталей у готовий виріб ми будемо користуватися пластиліном. Учитель нагадує дітям правила роботи з пластиліном, а також з природним матеріалом. V. Інструктаж — Якщо скріпити за допомогою пластиліну жолудь із його шапочкою і прикріпити з пластиліну дзьобик, то вийде горобчик. На пташку-павича схожий виріб, що виготовлений із каштана, жолудя та засушених злакових рослин або насіння клена. Ну, а тепер — до роботи! Візьміть із собою правило: Видумуй, пробуй, твори! Розум, фантазію ти прояви! VІ. Практична робота Учні самостійно обирають природні матеріали для виготовлення окремих деталей іграшок і розпочинають виготовлення іграшок. Фізкультхвилинка Горобця не до науки, — Ох, давно вже терплять муки! Затекли і ніжка, й крила, Горобчиха зве до діла: — Ану, славні малюки, Стали струнко, як грибки, Крила вгору піднімайте, Ними добре помахайте, Головою покрутіть, Навкруг себе оберніться, Швидше, швидше, не лініться! Стане легко й добре враз! Відпочили всі? Гаразд! Учні продовжують виконання роботи. Вчитель стежить за правильністю скріплення окремих деталей, за необхідності надає допомогу. VІІ . Підсумок уроку Аналізуючи роботи, вчитель звертає увагу учнів на творчий підхід до виконання завдання. Визначаються найкращі роботи, які відбираються на виставку. — А тепер всі разом прочитайте слова, що записані на дошці: Знаю я, і знаєш ти: Птахів треба берегти! — Чого навчає цей вислів? VІІ . Прибирання робочих місць — На наступний урок принесіть шкаралупу грецьких горіхів, сухі гілочки, пір’я, пластилін, картон. | |
| |
Переглядів: 6681 | |
Л. Забашта «Берізонька», Л. Костенко «Перекинута шпаківня». І. Сенченко «Жаль... |
Підсумковий урок за І семестр |
Леся Українка «Вишеньки», «На зеленому горбочку». Олександр Олесь «Серед крас... |
Чим ми бачимо |
Тварини рідного краю |
Всього коментарів: 0 | |