Об’ємні вироби із природних матеріалів. Виготовлення виробів із каштанів та жолудів

Урок 10

Тема. Об’ємні вироби із природних матеріалів. Виготовлення виробів із каштанів та жолудів

Мета: ознайомити учнів із природним матеріалом — жолудями та каштанами; навчити з’єднувати окремі деталі у готовий виріб за допомогою пластиліну; розвивати творчість, фантазію; виховувати любов до природи, бажання створювати вироби з природного матеріалу.

Обладнання: демонстраційний матеріал: зразки виробів або малюнки із зображенням птахів, виготовлених із природних матеріалів; малюнки птахів; для індивідуального користування —– жолуді із шапочками, каштани, засушене листя, насіння клена, засушені злакові рослини, пластилін, картон; посібник І. М. Веремійчика «Трудове навчання».

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ . Актуалізація опорних знань

— Відгадайте загадку.

• Хто восени відлітає, а весною прилітає? (Птахи)

ІІ . Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні ми працюватимемо з об’ємними природними матеріалами, навчимося виготовляти фігурки птахів.

ІV. Робота над темою уроку

— Зараз послухайте віршик та скажіть, про яку він пору року.

Вітер дерева гойдає,

Колише він їх та хитає.

Листя з дерев опадають,

У вирій птахи відлітають.

— А чому птахи відлітають у вирій?

Гра «Прочитайте назву пташок»

К Ш А П Р Г К А

В У Ж Р Е А Ь Л

О С О Л Й Е В

К Л А Т С І А В

(Шпак, грак, журавель, соловей, ластівка)

— Як можна назвати всіх цих птахів?

— Як називають птахів, які не відлітають у вирій?

Відгадайте загадки.

• Пташка невеличка.

В неї білі щічки.

Сірі лапки, чорна шапка.

Фартушок жовтенький,

Голосок тоненький.

Та ж ця пташка невеличка

Називається… (синичка).

• День і ніч я стукаю.

Всі дерева слухаю (Дятел)

• Маленький хлопчик

У сірій свитинці

По дворах стрибає,

Крихітки збирає. (Горобець)

— А тепер відгадайте ребуси.

— Подивіться на малюнки із зображенням цих птахів.

— Ми на уроці будемо виготовляти птахів із природного матеріалу.

А з якого, відгадайте!

• Живе один батько,

У нього тисячі синів.

Всім шапки справляє,

А собі не має. (Дуб, жолуді)

• На дереві я родився в кожусі, кожух розірвався, я на землю впав. (Каштан)

Робота з посібником (С. 33, № 31).

— Подивіться на зразки. Пташки виготовлені із жолудів із шапочками, каштанів, з допоміжними матеріалами — такими, як насіння клена, гілочки. Для скріплення окремих деталей у готовий виріб ми будемо користуватися пластиліном.

Учитель нагадує дітям правила роботи з пластиліном, а також з природним матеріалом.

V. Інструктаж

— Якщо скріпити за допомогою пластиліну жолудь із його шапочкою і прикріпити з пластиліну дзьобик, то вийде горобчик.

На пташку-павича схожий виріб, що виготовлений із каштана, жолудя та засушених злакових рослин або насіння клена.

Ну, а тепер — до роботи!

Візьміть із собою правило:

Видумуй, пробуй, твори!

Розум, фантазію ти прояви!

VІ. Практична робота

Учні самостійно обирають природні матеріали для виготовлення окремих деталей іграшок і розпочинають виготовлення іграшок.

Фізкультхвилинка

Горобця не до науки, —

Ох, давно вже терплять муки!

Затекли і ніжка, й крила,

Горобчиха зве до діла:

— Ану, славні малюки,

Стали струнко, як грибки,

Крила вгору піднімайте,

Ними добре помахайте,

Головою покрутіть,

Навкруг себе оберніться,

Швидше, швидше, не лініться!

Стане легко й добре враз!

Відпочили всі? Гаразд!

Учні продовжують виконання роботи. Вчитель стежить за правильністю скріплення окремих деталей, за необхідності надає допомогу.

VІІ . Підсумок уроку

Аналізуючи роботи, вчитель звертає увагу учнів на творчий підхід до виконання завдання. Визначаються найкращі роботи, які відбираються на виставку.

— А тепер всі разом прочитайте слова, що записані на дошці:

Знаю я, і знаєш ти:

Птахів треба берегти!

— Чого навчає цей вислів?

VІІ . Прибирання робочих місць

— На наступний урок принесіть шкаралупу грецьких горіхів, сухі гілочки, пір’я, пластилін, картон.

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (21.09.2013)
Переглядів: 6617 | Рейтинг: 1.0/1
Цікавий світ навколо тебе. Урок позакласного читання
В. Сухомлинський «Оленчин горобчик». О. Зима «Дві білки і лисиця». «Сонячна п...
Підсумковий урок за І семестр
Елементи графічної грамоти. Виготовлення геометричних фігур
Ми і природа. Поняття про навколишнє природне середовище. Взаємодія людини і ...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]