Комбінована аплікація

Урок № 20

Тема: «Комбінована аплікація. Послідовність дій під час виготовлення комбінованої аплікації».

Мета: ознайомити учнів із технологією виготовлення комбінованої аплікації, закріпити навички роботи з ножицями, клеєм, повторити навички і прийоми різання по криволінійному контуру; виховувати естетичний смак, відчуття прекрасного.

Обладнання: кольоровий папір, картон, кольорові ілюстрації, клей ПВА, пензлики для клею, ножиці, серветки.

Тип уроку: комбінований.

Методи і прийоми роботи: розповідь, бесіда, пояснення, гра, практична робота, інструктаж.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

       Сьогодні ми Казку сюди запросили, 

Щоб бачити Казку і слухать гуртом, 

А Казка в дорозі десь там загубилась — 

Давайте її пошукаєм разом. 

Разом: Каз-ко! Каз-ко! 

(Входить хлопець з торбинкою).

       Хто ти такий? Тебе ніхто не кликав!

       Я посланець від Казки. Вона просила передати вам ось цю торбинку. В ній є різні загублені речі від казок. Якщо ви відгадаєте, з яких вони казок, то тоді прийде пані Казка. (Ключик, яйце, рукавичка, люстерко, ...). (Діти відгадують всі казки і з'являється Казка.)

       Здрастуйте, діти. Впевнена в тому, що ви всі давно знайомі зі мною. Я приходжу до вас перед сном, щоб ви спали спокійно, щоб у сні на вашому обличчі не зникала посмішка, щоб сон ваш був чарівним. Я — українська народна Казка. А чи знаєте ви українські казки? Які? (Діти називають.)

        А чи знаєте ви цю народну казку? (Читає уривок з казки "Колосок "). "Замісив він тісто, нарубав дров, розпалив у печі. А коли піч нагрілася, посадив у неї пироги.
   Мишенята теж часу не гають: таночок водять, пісні співають. Спеклися пироги, Півник їх вийняв, на стіл поклав. А мишенята тут як і вродилися.
— Ох і зголоднів я! — облизався Круть.
— Мені теж страх як їсти хочеться! — пищить Верть".
— Назвіть головних героїв цієї казки, (Півник і двоє мишенят — Круть і Верть.) (На дошку прикріплюються малюнки до казки).

       Зараз ви спробуєте виготовити комбіновану аплікацію, яка і буде ілюстрацією до української народної казки "Колосок".

ІІІ. Засвоєння нових знань:

1.    Демонстрація і аналіз зразка виробу.

2.    Технологія виготовлення виробу. Розгляд і аналіз технологічної картки:

       Для основи композиції можна використати аркуш альбомного паперу, перегнувши його так, щоб отримати квадрат. На квадраті вимірюють знизу 7 см і відмічають лінію згину (а). Перегинають по лінії папір під прямим кутом (б). На вертикальній площині основи виконують аплікацію. Стилізовано зображують хатинку з тином, вітрячок, сонечко, хмаринку (б). З цупкого паперу вирізують фігури мишенят і півника (в, г), користуючись для розмічання шаблоном. Фігурки також прикрашають аплікаційно.

3.    Планування наступних трудових дій. Відбір матеріалів та інструментів.

4.    Повторення правил техніки безпеки. (Розкаже інженер з техніки безпеки).

5.    Фізкультхвилинка.

ІV. Практична робота

1.    Поточний інструктаж.

Бажано виріб виготовляти попарно: один учень виконує аплікацію, а другий — вирізує фігурки мишенят і півника та прикрашає аплікаційно. Вчитель наголошує, що площина паперу повинна бути гармонійно заповнена аплікацією.

2.    Аналіз типових помилок.

3.    Відбір кращих аплікацій на виставку.

V. Підсумок уроку.

       Чому ви навчилися на уроці?

       Що цікавого ви для себе побачили?

Кому б ви розповіли казку за цією аплікацією?

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (03.08.2013)
Переглядів: 3865 | Рейтинг: 0.0/0
Жителі зоопарку, виліплені з пластиліну
Цінність життя і здоров'я людини. Повага до себе та інших людей. Особливо...
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16
Смішинки-веселинки. М. Хоросницька «Матусин заповіт», «Дві душі», «Обіцянка»
Повітря. Рух повітря — вітер. Як дбати про чистоту повітря
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]