УРОК 56 Наша мова кольорова. Тема. А. М'ястківський «Веселочка». Є. Горева «Кольоровий віршик». Г. Тарасенко «Загадки». О. Орач «Скоромовка»Мета: вчити правильно і виразно читати вірші, доводити свої міркування, розвивати в учня допитливість, інтерес до навколишнього світу, до мови, виховувати естетичне сприймання. Обладнання: смужки кольорового паперу, картки для розширення читання, променева таблиця. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань 1. Мовна розминка. Гра «Хто це або що це». Радісний, щасливий (день), запашні, духмяні (квіти), пекуче, палюче (сонце), чемний, ввічливий (учень), мелодійна, дзвінка (мова). У ч и т е л ь . Якими ще словами можна сказати про українську мову? 2. Вправи з читання. 1) Читання променевої таблиці, ніжна мила чиста добра —^^^(мова) прекрасна колискова світанкова мелодійна барвінкова солов'їна лагідна власна- мудра сонячна 2) Читання виразу. Бесіда. — Є ще одна особливість нашої мови. Про неї в дізнаєтесь, якщо прочитаєте «стежину букв». — Дійсно, світ навколо нас і наша мова багаті на кольори. — Які кольори ви знаєте? Скільки їх є? 3. Завдання учням. Гра «З'єднай слово і колір». У ч и т е л ь . Чи можна до кожного слова дібрати відповідний колір? Давайте спробуємо це зробити: з'єднайте слово з відповідним кольором, вишня ^ х жовтогарячі волошка лимонний лимон — с и н і й кульбаба —N. жовтий вогонь / ^ червоний II. Мотивація навчальної діяльності Відгадування загадки. Бесіда. — Що за коромисло висить на небі? (Веселка). — Коли можна побачити веселку? — Виберіть із смужок, що на дошці, ті кольори, які утворюють веселку. (Учні вибирають і прикріплюють на дошці кольори так, щоб утворилась веселка). У ч и т е л ь . А сьогодні на уроці ми познайомимось із кольоровими віршами, у яких різнобарвними словами намальовані барвисті картини нашої природи. І почнемо із семиколірного вірша А. М'ястківського «Веселка». III. Опрацювання нового матеріалу 1. Робота з текстом. Опрацювання вірша А. М'ястківського «Веселка». 1) Виразне читання вірша учителем. 2) Читання вірша учнями мовчки. Бесіда. — Які кольори веселки згадав автор? — Від чийого імені ведеться розповідь у вірші? 3) Вибіркове читання. — Прочитайте, якими барвами веселочка прикрасила жито, траву, небо, воду. — Де подінеться веселочка? Чому вона зникає? 2. Вправи з читання. Вправи на вироблення техніки читання. 1) Знайти найкоротше і найдовше речення. 2) Найдовше речення прочитати на одному диханні. 3) Читання в парах, робота над виразністю читання. 3. Розвиток зв'язного мовлення. — Як ще називають веселку? (Райдуга). — Про які кольори веселки у вірші не згадано? (Червоний, оранжевий, фіолетовий). — Подумайте, кому вона могла б залишити ці кольори на землі? 4. Робота з текстом. Опрацювання вірша Є. Горевої «Кольоровий віршик». 1) Самостійне читання вірша учнями 2) Читання вірша «ланцюжком» уголос. Бесіда. — Які фарби треба взяти, щоб намалювати картину за цим віршем? — Як по-іншому у вірші сказано про жовтий колір? (Жовтіється) — Як можна сказати про зелений, синій, червоний кольори? (Зеленіється, зеленіє, синіє, червоніє). 3) Вибіркове читання. У ч и т е л ь . Прочитайте речення, в якому згадано колір, який я покажу. (Учитель показує смужки жовтого, синього, голубого, зеленого, червоного паперу, а учні читають речення). 4) Творча робота. У ч и т е л ь . Доберіть рими з вірша до слів: стежині, колом, двора. Розкажіть, що ви намалювали б на ілюстрації до вірша, які кольори використали б. 5. Фізкультхвилинка. Танцюй, танцюй, козуленько, Ніженьками туп, туп. Татусенько з матусею Принесуть нам круп, круп. А вовчок-сірячок З лісу визирає, На маленьке козенятко Скоса поглядає. 6. Колективна робота. Опрацювання «загадок» Г. Тарасенко. Бесіда. — Які слова вам допомогли відгадати загадки? — Чому «загадки» вміщені в розділі «Різнокольорові вірші»? IV. Підбиття підсумків уроку У ч и т е л ь . Пригадайте слова, які відповідають певному кольору. Я показую смужку кольорового паперу, а ви відповідайте: жовтий (курча, сонце, кульбаба, жито, поле); зелений (жаба, трава, ялинка); синій (вода, волошка, метелик). V. Домашнє завдання 1) Читати виразно вірш. 2) Скласти загадки. 1 група: про предмет, пов'язаний із зеленим кольором; 2 група: про предмет, пов'язаний із білим кольором. 3) Навчитись говорити «Скоромовку» О. Орача. | |
| |
Переглядів: 3084 | |
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча... |
Твоя родина, рідня, рід. Свята моєї родини |
Підсумковий урок за рік. Як ми навчилися берегти своє здоров'я (тестуванн... |
А. М'ястківський «Неня». Д. Білоус «Звертання» |
Методика загартування; засвоєння елементарних правил приймання повітряних і с... |
Всього коментарів: 0 | |