Урок № 2
Тема: «Загальні уявлення про папір та його виробництво. Види паперу. Економне використання паперу».Мета: ознайомити учнів з історією виникнення та властивостями паперу, його видами; розвивати увагу, мислення, виховувати бережне ставлення до речей. зроблених з паперуОбладнання: предметні малюнки, колекція «Види паперу», підручник. Тип уроку: комбінований. Методи і прийоми роботи: розповідь, бесіда, пояснення, гра, робота з підручником, практична робота. Хід уроку І. Організаційний момент. 1. Привітання: – Дзвінко пролунав дзвінок, Всіх покликав на урок. Тож сідайте всі в рядок — Починається урок. 2. Перевірка готовності до уроку. 3. Упорядкування робочих місць. ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності: – Сьогодні на уроці ми дізнаємося звідки до нас з’явився папір, які є види паперу є, навіщо нам потрібний папір і що з нього можна зробити. ІІІ. Вивчення нового матеріалу. 1. Розповідь учителя про історію виникнення паперу. – Папір вперше був винайдений у Китаї (ІІІ ст. н. е.). Перший папір виготовляли з молодих пагонів бамбука, подрібненого до волокон. Ці стебла розрізали, товкли в ступі, розводили водою, а потім зневоднювали, накладаючи на масу, що утворилась, сітку. Цю сітку трясли доти, поки вода стікала. Коли вода стекла, паперовий аркуш був готовий. Його залишилося лише спресувати і висушити. Проте всі свої винаходи китайці намагалися тримати в секреті. Не минув цієї участі й папір. Спосіб виготовлення паперу китайський уряд оголосив державною таємницею. Але з часом папір проник спочатку в Середню Азію, звідти до арабів, від арабів — до Іспанії, а з Іспанії — в усі інші країни Європи. До середини ХІХ ст. папір виготовляли з лляного або бавовняного ганчір’я. Згодом папір почали виготовляти з деревини різних порід дерев, соломи, ганчір’я, целюлози та макулатури. 2. Розгляд таблиці із зображенням послідовності процесу виготовлення паперу. 3. Гра «Що з чого зроблено?» 1) Речі зроблені з деревини. – Дві дощечки, дві сестри Швидко мчать мене з гори. (Лижі) – Залюбки на допомогу я школярику прийду І залишу слід помітний там, де носом проведу. В дерев’яному кожусі я завжди вам прислужуся: І дорослим, і малятам — всім, хто любить малювати. (Олівець) 2) Речі, зроблені з металу. – Голову залізну маю, Нею цвяхи забиваю. (Молоток) Вовк сталевий, гострий ніс, Бавовняний має хвіст. (Голка з ниткою) 3) Речі, зроблені зі скла. – Груша не проста — скляна, В темряві горить вона . (Лампочка) 4) Речі, зроблені з гуми. – Б’ють його, а він не плаче, А все вище й вище скаче. (М’яч) – Не боїмось ми води, Ходимо туди-сюди. Коли дощ чи мокрий сніг, Не промочиш з нами ніг! (Гумові чобітки) 4. Ознайомлення з властивостями паперу. 1) Розповідь учителя. 2) Знайомство із статтею підручника (с. 20). 5. Перегляд колекції «Види паперу». 6. Фізкультхвилинка. IV. Практична робота: 1. Скручування трубочок. 2. Розривання паперу на частини. 3. Відривання смужки від аркуша. 4. Складання паперу. V. Розгляд зразків виробу 1. Відгадування загадки. – Із неба диво золоте І світить нам, і гріє, Ніщо без нього не росте, І всяк йому радіє. Радієш ти, радію я, Радіють луки, поле, гай, Радіє з краю в край земля. А що за диво, відгадай! (Сонце) 2. Технологія виготовлення виробу «Закладинка». VI. Самостійна робота учнів: Лунає тиха музика, діти працюють. За необхідності вчитель допомагає тим учням, які того потребують. – Що нового й цікавого вам запам’яталося? – Чи змінився ваш настрій наприкінці уроку? – Чи зігрівають наш клас сонечка, що зроблені вашими руками? VІІ. Підсумок уроку 1. Виставка дитячих робіт. 2. Підсумкова бесіда: – Що нового ви дізналися на уроці? – Що навчилися робити? – Я вдячна вам за старання. VIII. Прибирання робочих місць. | |
| |
Переглядів: 5319 | |
Вимірювання довжини відрізків у сантиметрах та дециметрах і сантиметрах. Побу... |
Значення праці в житті людини. Правила організації робочого місця. Загальні п... |
Свято, коли весело |
Роль харчування для здоров'я. Адекватне якісне харчування |
Вибір друзів. Уміння товаришувати й спілкуватися в класі та сім'ї. Практи... |
Всього коментарів: 0 | |