💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Загальні уявлення про папір та його виробництво. Види паперу. Економне використання паперу
Урок № 2

Тема: «Загальні уявлення про папір та його виробництво. Види паперу. Економне використання паперу».

Мета: ознайомити учнів з історією виникнення та властивостями паперу, його видами; розвивати увагу, мислення, виховувати бережне ставлення до речей.

зроблених з паперу

Обладнання: предметні малюнки, колекція «Види паперу», підручник.

Тип уроку:  комбінований.

Методи і прийоми роботи: розповідь, бесіда, пояснення, гра, робота з підручником, практична робота.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Привітання:

       Дзвінко пролунав дзвінок,

Всіх покликав на урок.

Тож сідайте всі в рядок —

Починається урок.

2. Перевірка готовності до уроку.

3. Упорядкування робочих місць.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності:

       Сьогодні на уроці ми дізнаємося звідки до нас з’явився папір, які є види паперу є, навіщо нам потрібний папір і що з нього можна зробити.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Розповідь учителя про історію виникнення паперу.

       Папір вперше був винайдений у Китаї (ІІІ ст. н. е.). Перший папір виготовляли з молодих пагонів бамбука, подрібненого до волокон. Ці стебла розрізали, товкли в ступі, розводили водою, а потім зневоднювали, накладаючи на масу, що утворилась, сітку. Цю сітку трясли доти, поки вода стікала. Коли вода стекла, паперовий аркуш був готовий. Його залишилося лише спресувати і висушити. Проте всі свої винаходи китайці намагалися тримати в секреті. Не минув цієї участі й папір. Спосіб виготовлення паперу китайський уряд оголосив державною таємницею. Але з часом папір проник спочатку в Середню Азію, звідти до арабів, від арабів — до Іспанії, а з Іспанії — в усі інші країни Європи. До середини ХІХ ст. папір виготовляли з лляного або бавовняного ганчір’я. Згодом папір почали виготовляти з деревини різних порід дерев, соломи, ганчір’я, целюлози та макулатури.

2. Розгляд таблиці із зображенням послідовності процесу виготовлення паперу.

3. Гра «Що з чого зроблено?»

1) Речі зроблені з деревини.

       Дві дощечки, дві сестри

Швидко мчать мене з гори. (Лижі)

       Залюбки на допомогу я школярику прийду

І залишу слід помітний там, де носом проведу.

В дерев’яному кожусі я завжди вам прислужуся:

І дорослим, і малятам — всім, хто любить малювати. (Олівець)

2) Речі, зроблені з металу.

       Голову залізну маю,

Нею цвяхи забиваю. (Молоток)

Вовк сталевий, гострий ніс,

Бавовняний має хвіст. (Голка з ниткою)

3) Речі, зроблені зі скла.

       Груша не проста — скляна,

В темряві горить вона . (Лампочка)

4) Речі, зроблені з гуми.

       Б’ють його, а він не плаче,

А все вище й вище скаче. (М’яч)

       Не боїмось ми води,

Ходимо туди-сюди.

Коли дощ чи мокрий сніг,

Не промочиш з нами ніг! (Гумові чобітки)

4. Ознайомлення з властивостями паперу.

1) Розповідь учителя.

2) Знайомство із статтею підручника (с. 20).

5. Перегляд колекції «Види паперу».

6. Фізкультхвилинка.

IV. Практична робота:

1. Скручування трубочок.

2. Розривання паперу на частини.

3. Відривання смужки від аркуша.

4. Складання паперу.

V. Розгляд зразків виробу

1. Відгадування загадки.

       Із неба диво золоте

І світить нам, і гріє,

Ніщо без нього не росте,

І всяк йому радіє.

Радієш ти, радію я,

Радіють луки, поле, гай,

Радіє з краю в край земля.

А що за диво, відгадай! (Сонце)

2. Технологія виготовлення виробу «Закладинка».

VI. Самостійна робота учнів:

Лунає тиха музика, діти працюють. За необхідності вчитель допомагає тим учням, які того потребують.

       Що нового й цікавого вам запам’яталося?

       Чи змінився ваш настрій наприкінці уроку?

       Чи зігрівають наш клас сонечка, що зроблені вашими руками?

VІІ. Підсумок уроку

1.    Виставка дитячих робіт.

2.    Підсумкова бесіда:

       Що нового ви дізналися на уроці?

       Що навчилися робити?

       Я вдячна вам за старання.

VIII. Прибирання робочих місць.

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (03.08.2013)
Переглядів: 5289 | Рейтинг: 2.0/2
Екскурсія до водойми (до лісу). Правила поведінки поблизу водойми (у лісі)
Російська народна казка «Лисичка»
М. Трублаїні «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку»
Природні матеріали. Ескіз виробу. Природні матеріали. Виготовлення аплікації ...
А. Коваль «Слова розповідають». Л. Компанієць «Ковалівна». Олена Пчілка «Жура...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]