Урок № 22
Тема: «Фрукти та овочі виліплені із пластиліну».Мета: вчити дітей працювати з пластичним матеріалом, відчувати зв’язок форми, призначення, декоративного оздоблення засобів і предметів народного декоративного-прикладного мистецтва; розвивати відчуття гармонії із застосуванням попередньої переробки форм реальних у декоративні; сприяти формуванню поваги до праці народних майстрів і розумінню краси декоративно-прикладного мистецтва.
Обладнання: таблиці, ілюстрації із зображенням керамічних виробів, глиняні іграшки, глечики, макітри, куманці.Тип уроку: комбінований. Методи і прийоми роботи: розповідь, бесіда, пояснення, гра, практична робота, інструктаж. Хід уроку І. Організація класу: 1. Привітання: – Встаньте, діти, посміхніться, Землі нашій уклоніться За щасливий день вчорашній. Всі до сонця потягніться, Вліво, вправо нахиліться, Веретенцем покрутіться. Раз присядьте, два присядьте І за парти тихо сядьте. 2. Перевірка готовності до уроку. 3. Упорядкування робочих місць. ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності: – Сьогодні на уроці ми ознайомимося з прийомами роботи з пластиліном, з правилами, яких слід дотримуватися при роботі з пластиліном, та дізнаємося, що слід уживати в їжу, щоб мати міцне здоров’я. ІІІ. Засвоєння нових знань: 1. Вступна бесіда: – Хто знає, що. таке пластилін? – З чого він зроблений? – Як із ним працювати? – Пластилін створений людиною з. білої глини, гліцерину, вазеліну (щоб глина не висихала) і воску (щоб глина була завжди пластичною). Щоб падати пластиліну колір, використовують спеціальні барвники. – Зараз осінь. На вулиці холодно, дощить, а вам потрібно ходити до школи, навчатися. Де ж набратися сил? Що необхідно робити, щоб бути здоровими та міцними цілий рік? (Відповіді дітей.) – Щоб дізнатися, чи маєте ви рацію, розгадайте кросворд. 1. Робота над кросвордом: 2. Помаранчева і гарна, У землі сиджу немарно: Соковита, солоденька, Вже я стала чималенька. Собою пригощу дитину. Хай корисну з’їсть... (морквину). 3. В діжці ми їх засолили, А тоді всю зиму їли. Солоненькі та хрумкі У пухирцях... (огірки). 4. Некрасива, шишкувата, Як прийде на стіл вона, Скажуть весело хлоп’ята: Ну й розсипчаста, смачна! (Картопля) 5. Народжується з квітки, Його всі люблять дітки, Заліза в нім багато, Рум’яне і хрустке. А ну, скажіть, малята, То що ж воно таке? (Яблука) 6. Зелений чуб, червоний бік, Смачний із нього чавлять сік. Ґаздині варять з ним борщі, Росте в городі на кущі. (Помідор) 7. Лампочка вгорі висіла, Стала смачна, пожовтіла. Діти лампочку зірвали, З апетитом скуштували. (Груші) 8. Що то за голова, Що лиш зуби й борода? (Часник) 9. Кажуть, щоб хвороб не знати, Треба всім мене вживати. Може, ви мене й з’їсте, Тільки сльози проллєте. (Цибуля) – Яке слово прочитали у кросворді? – Так, це вітаміни. Вони потрібні і дітям, і дорослим. Тому їжте їх побільше! – А ви знаєте, чим фрукти відрізняються від овочів? (Відповіді дітей.) – Фрукти — це їстівні та соковиті плоди культурних і дикорослих рослин. Фрукти бувають зерняткові (яблуня, груша), кісточкові (абрикос, слива, вишня, персик), цитрусові (апельсин, лимон, мандарин, грейпфрут), тропічні (інжир, гранат, манго, ананас, банан, авокадо). Овочі — це їстівні частини трав’янистих рослин. – А тепер давайте спробуємо виготовити деякі фрукти та овочі з пластиліну. Розгляньте ілюстрації. Як виглядають фрукти й овочі на деревах або грядках? 10. Фізкультхвилинка. IV. Практична робота: 1. Демонстрація та аналіз зразка. 2. Правила роботи з пластиліном: • Розминати і розгортати пластилін потрібно на дощечці; • розрізати пластилін стекою; • невикористаний пластилін класти в клітинку упаковки; • після завершення роботи з пластиліном руки витирати серветкою; • не бери пластилін до рота, не торкайся брудними руками обличчя, очей, одягу. Не чіпай зошити, книги, гумки – скрізь будуть жирні плями, на яких жодна ручка не пише. 3. Правила роботи з товаришами • Поважай працю товариша. Ніколи не бери до рук чужу робот без дозволу автора чи вчителя. Не ламай чужих виробів, навіть якщо вони погано зроблені; • Не торкайся руками представлених на виставці робіт, в тому числі і своїх; • Навчився сам — допоможи товаришеві. Підкажи, яким прийомом краще зробити потрібну форму або виправити помилку. Покажи це на своїй роботі. Виправляй роботу товариша або допомагай йому тільки за його згоди; • у спільній з товаришем роботі над композицією будь згідливіший і поступливіший у виборі теми та персонажів. Виконуй вироби чесно. Поступися товаришеві виготовленням більш простих виробів. При невдачі не звинувачуй товариша, а допоможи виправити помилки. – Якщо ви обрали, які фрукти та овочі будете виробляти, покладіть перед собою дощечку та приступайте до роботи. (На дошці — таблиця до уроків трудового навчання для 1 класу «Прийоми роботи з пластиліном. Виготовлення овочів та фруктів».) – Візьміть більший шматочок жовтого пластиліну для виготовлення яблучка та менший — зелений — для хвостика, листочків; – коловими рухами утворіть жовту кульку; – угорі та внизу, притиснувши пальчиком, зробіть заглибники;' – зробіть хвостик та прикріпіть його до яблучка; – прикрасьте яблучко листочками. На листочках можна зробити зубчики чи намалювати прожилки стекою; – щоб яблучко стало рум’яним, візьміть шматочок червоного пластиліну і старанно розмастіть його з одного боку яблука. – Візьміть більший шматочок жовтого пластиліну для виготовлення груші та менший — зелений — для хвостика, листочків; – коловими рухами утворіть жовту кульку; – витягніть пластилін так, щоб утворилася форма груші; – вгорі та внизу, притиснувши пальчиком, зробіть заглибинки; – зліпіть палички та листочки;. – прикріпіть грушу до гілочки, зліпіть листочки та прикріпіть їх до гілочки. – Візьміть більший шматочок жовтогарячого або червоного пластиліну для виготовлення моркви та менший — зелений для хвостика; – коловими рухами рук утворіть жовтогарячу кульку; – прямими рухами рук, міцніше натискуючи на один кінець, отримайте потрібну форму; – заокругліть верхню частину моркви; – із зеленого пластиліну зробіть хвостики листочків; – прикріпіть хвостики листочків морквини. V. Практична робота учнів: Учні починають роботу. Учитель допомагає за потреби. VI. Виставка та оцінювання робіт: – Розгляньте роботи учнів першого ряду. Які вироби сподоба¬лися найбільше? Чому? – Розгляньте вироби учнів другого ряду. Які помилки помі¬тили? Чому вироби вийшли маленькими чи великими? – Розгляньте вироби учнів третього ряду. Чи схожі вироби на справжні овочі та фрукти? VII. Підсумок уроку: — З яким матеріалом ми працювали сьогодні на уроці? — Як потрібно працювати з пластиліном?
| |
| |
Переглядів: 4613 | |
С. Жупанин «Грайте, грайте голосніше...». В. Гринько, А. Камінчук, Д. Чередни... |
Щоб бути здоровим і все встигати робити |
Л. Забашта «Берізонька», Л. Костенко «Перекинута шпаківня». І. Сенченко «Жаль... |
Передавання просторового явища способом загороджування в зображенні архітекту... |
Обладнання для роботи з глиною і пластиліном. Прийоми ліплення |
Всього коментарів: 0 | |