Фрукти та овочі виліплені із пластиліну
Урок № 22

Тема: «Фрукти та овочі виліплені із пластиліну».

Мета: вчити дітей працювати з пластичним матеріалом, відчувати зв’язок форми, призначення, декоративного оздоблення засобів і предметів народного декоративного-прикладного мистецтва; розвивати відчуття гармонії із застосуванням попередньої переробки форм реальних у декоративні; сприяти формуванню поваги до праці народних майстрів і розумінню краси декоративно-прикладного мистецтва.

Обладнання: таблиці, ілюстрації із зображенням керамічних виробів,

глиняні іграшки, глечики, макітри, куманці.

Тип уроку: комбінований.

Методи і прийоми роботи: розповідь, бесіда, пояснення, гра, практична робота, інструктаж.

Хід уроку

І. Організація класу:

1.    Привітання:

       Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій уклоніться

За щасливий день вчорашній.

Всі до сонця потягніться,

Вліво, вправо нахиліться,

Веретенцем покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

2. Перевірка готовності до уроку.

3. Упорядкування робочих місць.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності:

       Сьогодні на уроці ми ознайомимося з прийомами роботи з пластиліном, з правилами, яких слід дотримуватися при роботі з пластиліном, та дізнаємося, що слід уживати в їжу, щоб мати міцне здоров’я.

ІІІ. Засвоєння нових знань:

1.    Вступна бесіда:

       Хто знає, що. таке пластилін?

       З чого він зроблений?

       Як із ним працювати?

       Пластилін створений людиною з. білої глини, гліцерину, вазе­ліну (щоб глина не висихала) і воску (щоб глина була завжди пластичною). Щоб падати пластиліну колір, використовують спеціальні барвники.

       Зараз осінь. На вулиці холодно, дощить, а вам потрібно ходити до школи, навчатися. Де ж набратися сил? Що необхідно робити, щоб бути здоровими та міцними цілий рік? (Відповіді дітей.)

       Щоб дізнатися, чи маєте ви рацію, розгадайте кросворд.

1.    Робота над кросвордом:

                              

2.     Помаранчева і гарна,

У землі сиджу немарно: Соковита, солоденька,

Вже я стала чималенька.

Собою пригощу дитину.

Хай корисну з’їсть... (морквину).

3.    В діжці ми їх засолили,

А тоді всю зиму їли.

Солоненькі та хрумкі

У пухирцях... (огірки).

4.    Некрасива, шишкувата,

Як прийде на стіл вона,

Скажуть весело хлоп’ята:

Ну й розсипчаста, смачна! (Картопля)

5.    Народжується з квітки,

Його всі люблять дітки,

Заліза в нім багато,

Рум’яне і хрустке.

А ну, скажіть, малята,

То що ж воно таке? (Яблука)

6.    Зелений чуб, червоний бік,

Смачний із нього чавлять сік.

Ґаздині варять з ним борщі,

Росте в городі на кущі. (Помідор)

7.    Лампочка вгорі висіла,

Стала смачна, пожовтіла.

Діти лампочку зірвали,

З апетитом скуштували. (Груші)

8.    Що то за голова,

Що лиш зуби й борода? (Часник)

9.    Кажуть, щоб хвороб не знати,

Треба всім мене вживати.

Може, ви мене й з’їсте,

Тільки сльози проллєте. (Цибуля)

       Яке слово прочитали у кросворді?

       Так, це вітаміни. Вони потрібні і дітям, і дорослим. Тому їжте їх побільше!

       А ви знаєте, чим фрукти відрізняються від овочів? (Відповіді дітей.)

       Фрукти — це їстівні та соковиті плоди культурних і дикорос­лих рослин. Фрукти бувають зерняткові (яблуня, груша), кісточ­кові (абрикос, слива, вишня, персик), цитрусові (апельсин, лимон, мандарин, грейпфрут), тропічні (інжир, гранат, манго, ананас, ба­нан, авокадо). Овочі — це їстівні частини трав’янистих рослин.

       А тепер давайте спробуємо виготовити деякі фрукти та овочі з пластиліну. Розгляньте ілюстрації. Як виглядають фрукти й ово­чі на деревах або грядках?

10.                       Фізкультхвилинка.

IV.     Практична робота:

1.    Демонстрація та аналіз зразка.

2.    Правила роботи з пластиліном:

        Розминати і розгортати пластилін потрібно на дощечці;

        розрізати пластилін стекою;

        невикористаний пластилін класти в клітинку упаковки;

        після завершення роботи з пластиліном руки витирати серветкою;

        не бери пластилін до рота, не торкайся брудними руками обличчя, очей, одягу. Не чіпай зошити, книги, гумки – скрізь будуть жирні плями, на яких жодна ручка не пише.

3. Правила роботи з товаришами

        Поважай працю товариша. Ніколи не бери до рук чужу робот без дозволу автора чи вчителя. Не ламай чужих виробів, навіть якщо вони погано зроблені;

        Не торкайся руками представлених на виставці робіт, в тому числі і своїх;

        Навчився сам — допоможи товаришеві. Підкажи, яким прийомом краще зробити потрібну форму або виправити помилку. Покажи це на своїй роботі. Виправляй роботу товариша або допомагай йому тільки за його згоди;

        у спільній з товаришем роботі над композицією будь згідливіший і поступливіший у виборі теми та персонажів. Виконуй вироби чесно. Поступися товаришеві виготовленням більш простих виробів. При невдачі не звинувачуй товариша, а допоможи виправити помилки.

       Якщо ви обрали, які фрукти та овочі будете виробляти, покладіть перед собою дощечку та приступайте до роботи. (На дошці — таблиця до уроків трудового навчання для 1 класу «Прийоми роботи з пластиліном. Виготовлення овочів та фруктів».)

       Візьміть більший шматочок жовтого пластиліну для виготовлення яблучка та менший — зелений — для хвостика, листочків;

       коловими рухами утворіть жовту кульку;

       угорі та внизу, притиснувши пальчиком, зробіть заглибники;'

       зробіть хвостик та прикріпіть його до яблучка;

       прикрасьте яблучко листочками. На листочках можна зробити зубчики чи намалювати прожилки стекою;

       щоб яблучко стало рум’яним, візьміть шматочок червоного пластиліну і старанно розмастіть його з одного боку яблука.

       Візьміть більший шматочок жовтого пластиліну для виготовлення груші та менший — зелений — для хвостика, листочків;

       коловими рухами утворіть жовту кульку;

       витягніть пластилін так, щоб утворилася форма груші;

       вгорі та внизу, притиснувши пальчиком, зробіть заглибинки;

       зліпіть палички та листочки;.

       прикріпіть грушу до гілочки, зліпіть листочки та прикріпіть їх до гілочки.

       Візьміть більший шматочок жовтогарячого або червоного пластиліну для виготовлення моркви та менший — зелений для хвостика;

       коловими рухами рук утворіть жовтогарячу кульку;

       прямими рухами рук, міцніше натискуючи на один кінець, отримайте потрібну форму;

       заокругліть верхню частину моркви;

       із зеленого пластиліну зробіть хвостики листочків;

       прикріпіть хвостики листочків морквини.

V.      Практична робота учнів:

Учні починають роботу. Учитель допомагає за потреби.

VI.     Виставка та оцінювання робіт:

       Розгляньте роботи учнів першого ряду. Які вироби сподоба¬лися найбільше? Чому?

       Розгляньте вироби учнів другого ряду. Які помилки помі¬тили? Чому вироби вийшли маленькими чи великими?

       Розгляньте вироби учнів третього ряду. Чи схожі вироби на справжні овочі та фрукти?

VII.    Підсумок уроку:

З яким матеріалом ми працювали сьогодні на уроці?

Як потрібно працювати з пластиліном?


 

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (03.08.2013)
Переглядів: 4553 | Рейтинг: 0.0/0
Робота з природним матеріалом. Сувеніри із насіння ясена, клена
Конструювання з деталей набору будиночків різної складності за малюнком та вл...
Зима. Рослини взимку. Охорона здоров'я зимової пори
Українська народна казка «Рукавичка»
А. Григорук «Хочеш бути щасливим, не будь лінивим». М. Коцюбинський «Артист»....
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]