💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Фрукти та овочі виліплені із пластиліну
Урок № 22

Тема: «Фрукти та овочі виліплені із пластиліну».

Мета: вчити дітей працювати з пластичним матеріалом, відчувати зв’язок форми, призначення, декоративного оздоблення засобів і предметів народного декоративного-прикладного мистецтва; розвивати відчуття гармонії із застосуванням попередньої переробки форм реальних у декоративні; сприяти формуванню поваги до праці народних майстрів і розумінню краси декоративно-прикладного мистецтва.

Обладнання: таблиці, ілюстрації із зображенням керамічних виробів,

глиняні іграшки, глечики, макітри, куманці.

Тип уроку: комбінований.

Методи і прийоми роботи: розповідь, бесіда, пояснення, гра, практична робота, інструктаж.

Хід уроку

І. Організація класу:

1.    Привітання:

       Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій уклоніться

За щасливий день вчорашній.

Всі до сонця потягніться,

Вліво, вправо нахиліться,

Веретенцем покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

2. Перевірка готовності до уроку.

3. Упорядкування робочих місць.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності:

       Сьогодні на уроці ми ознайомимося з прийомами роботи з пластиліном, з правилами, яких слід дотримуватися при роботі з пластиліном, та дізнаємося, що слід уживати в їжу, щоб мати міцне здоров’я.

ІІІ. Засвоєння нових знань:

1.    Вступна бесіда:

       Хто знає, що. таке пластилін?

       З чого він зроблений?

       Як із ним працювати?

       Пластилін створений людиною з. білої глини, гліцерину, вазе­ліну (щоб глина не висихала) і воску (щоб глина була завжди пластичною). Щоб падати пластиліну колір, використовують спеціальні барвники.

       Зараз осінь. На вулиці холодно, дощить, а вам потрібно ходити до школи, навчатися. Де ж набратися сил? Що необхідно робити, щоб бути здоровими та міцними цілий рік? (Відповіді дітей.)

       Щоб дізнатися, чи маєте ви рацію, розгадайте кросворд.

1.    Робота над кросвордом:

                              

2.     Помаранчева і гарна,

У землі сиджу немарно: Соковита, солоденька,

Вже я стала чималенька.

Собою пригощу дитину.

Хай корисну з’їсть... (морквину).

3.    В діжці ми їх засолили,

А тоді всю зиму їли.

Солоненькі та хрумкі

У пухирцях... (огірки).

4.    Некрасива, шишкувата,

Як прийде на стіл вона,

Скажуть весело хлоп’ята:

Ну й розсипчаста, смачна! (Картопля)

5.    Народжується з квітки,

Його всі люблять дітки,

Заліза в нім багато,

Рум’яне і хрустке.

А ну, скажіть, малята,

То що ж воно таке? (Яблука)

6.    Зелений чуб, червоний бік,

Смачний із нього чавлять сік.

Ґаздині варять з ним борщі,

Росте в городі на кущі. (Помідор)

7.    Лампочка вгорі висіла,

Стала смачна, пожовтіла.

Діти лампочку зірвали,

З апетитом скуштували. (Груші)

8.    Що то за голова,

Що лиш зуби й борода? (Часник)

9.    Кажуть, щоб хвороб не знати,

Треба всім мене вживати.

Може, ви мене й з’їсте,

Тільки сльози проллєте. (Цибуля)

       Яке слово прочитали у кросворді?

       Так, це вітаміни. Вони потрібні і дітям, і дорослим. Тому їжте їх побільше!

       А ви знаєте, чим фрукти відрізняються від овочів? (Відповіді дітей.)

       Фрукти — це їстівні та соковиті плоди культурних і дикорос­лих рослин. Фрукти бувають зерняткові (яблуня, груша), кісточ­кові (абрикос, слива, вишня, персик), цитрусові (апельсин, лимон, мандарин, грейпфрут), тропічні (інжир, гранат, манго, ананас, ба­нан, авокадо). Овочі — це їстівні частини трав’янистих рослин.

       А тепер давайте спробуємо виготовити деякі фрукти та овочі з пластиліну. Розгляньте ілюстрації. Як виглядають фрукти й ово­чі на деревах або грядках?

10.                       Фізкультхвилинка.

IV.     Практична робота:

1.    Демонстрація та аналіз зразка.

2.    Правила роботи з пластиліном:

        Розминати і розгортати пластилін потрібно на дощечці;

        розрізати пластилін стекою;

        невикористаний пластилін класти в клітинку упаковки;

        після завершення роботи з пластиліном руки витирати серветкою;

        не бери пластилін до рота, не торкайся брудними руками обличчя, очей, одягу. Не чіпай зошити, книги, гумки – скрізь будуть жирні плями, на яких жодна ручка не пише.

3. Правила роботи з товаришами

        Поважай працю товариша. Ніколи не бери до рук чужу робот без дозволу автора чи вчителя. Не ламай чужих виробів, навіть якщо вони погано зроблені;

        Не торкайся руками представлених на виставці робіт, в тому числі і своїх;

        Навчився сам — допоможи товаришеві. Підкажи, яким прийомом краще зробити потрібну форму або виправити помилку. Покажи це на своїй роботі. Виправляй роботу товариша або допомагай йому тільки за його згоди;

        у спільній з товаришем роботі над композицією будь згідливіший і поступливіший у виборі теми та персонажів. Виконуй вироби чесно. Поступися товаришеві виготовленням більш простих виробів. При невдачі не звинувачуй товариша, а допоможи виправити помилки.

       Якщо ви обрали, які фрукти та овочі будете виробляти, покладіть перед собою дощечку та приступайте до роботи. (На дошці — таблиця до уроків трудового навчання для 1 класу «Прийоми роботи з пластиліном. Виготовлення овочів та фруктів».)

       Візьміть більший шматочок жовтого пластиліну для виготовлення яблучка та менший — зелений — для хвостика, листочків;

       коловими рухами утворіть жовту кульку;

       угорі та внизу, притиснувши пальчиком, зробіть заглибники;'

       зробіть хвостик та прикріпіть його до яблучка;

       прикрасьте яблучко листочками. На листочках можна зробити зубчики чи намалювати прожилки стекою;

       щоб яблучко стало рум’яним, візьміть шматочок червоного пластиліну і старанно розмастіть його з одного боку яблука.

       Візьміть більший шматочок жовтого пластиліну для виготовлення груші та менший — зелений — для хвостика, листочків;

       коловими рухами утворіть жовту кульку;

       витягніть пластилін так, щоб утворилася форма груші;

       вгорі та внизу, притиснувши пальчиком, зробіть заглибинки;

       зліпіть палички та листочки;.

       прикріпіть грушу до гілочки, зліпіть листочки та прикріпіть їх до гілочки.

       Візьміть більший шматочок жовтогарячого або червоного пластиліну для виготовлення моркви та менший — зелений для хвостика;

       коловими рухами рук утворіть жовтогарячу кульку;

       прямими рухами рук, міцніше натискуючи на один кінець, отримайте потрібну форму;

       заокругліть верхню частину моркви;

       із зеленого пластиліну зробіть хвостики листочків;

       прикріпіть хвостики листочків морквини.

V.      Практична робота учнів:

Учні починають роботу. Учитель допомагає за потреби.

VI.     Виставка та оцінювання робіт:

       Розгляньте роботи учнів першого ряду. Які вироби сподоба¬лися найбільше? Чому?

       Розгляньте вироби учнів другого ряду. Які помилки помі¬тили? Чому вироби вийшли маленькими чи великими?

       Розгляньте вироби учнів третього ряду. Чи схожі вироби на справжні овочі та фрукти?

VII.    Підсумок уроку:

З яким матеріалом ми працювали сьогодні на уроці?

Як потрібно працювати з пластиліном?


 

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (03.08.2013)
Переглядів: 4620 | Рейтинг: 0.0/0
Я. Щоголів «Зимовий ранок». М. Рильський «Зима». Леся Українка «Сніг з морозо...
Робота з папером. Предметна аплікація. Прапор та герб України
Об’ємні вироби із природних матеріалів. Виготовлення іграшок із горіхів
Леся Українка «Вишеньки», «На зеленому горбочку». Олександр Олесь «Серед крас...
«А вже весна, а вже красна». Урок позакласного читання
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]