УРОК 106 Тема: Утворення і назви чисел від 21 до 39. Розв'язування складених задачМета: ознайомити учнів з утворенням і назвами чисел від 21 до 39; вчити лічити в межах 39; вправляти у розв'язуванні складених задач; розвивати мислення; виховувати уважність. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Пролунав уже дзвінок, Починається УРОК. На уроці не куняй — Математику вивчай. II. Повторення вивченого матеріалу 1 Усна лічба 7; 5; 3; 4; 1; 2; 6. — Назвіть числа в порядку зростання. — Назвіть числа в порядку спадання. — Складіть усі можливі приклади на віднімання одноцифрових чисел з відповіддю 2 і з відповіддю 3. — Скільки вийшло прикладів з відповіддю 3? — Скільки вийшло прикладів з відповіддю 2? — Укажіть найбільшу суму двох різних однозначних чисел. 2 Розв'язування задач • На городі працювали 10 хлопчиків, а дівчаток — на 4 менше. Скільки дівчаток було на городі? • Школярі працювали в саду. У перший день вони зібрали 20 ящиків яблук, а в другий день — на 10 ящиків менше. Скільки ящиків яблук зібрали школярі в другий день? • Намалюйте дві смужки: одну завдовжки 12 см, а іншу — на 2 сантиметри коротше. III. повідомлення теми і мети уроку IV. Вивчення нового матеріалу 1 Хвилинка каліграфії з логічним завданням — Запишіть ряд, вставивши пропущені числа. 3; 3; 3; 7; 7; 7; 2; ?; 2; 6; ?; 6. 2 Пояснення нового матеріалу На столі має бути заздалегідь приготовлені 39 паличок і 3 резинки для зв’язування десятків. Учитель ставить питання: «Як швидше дізнатися, скільки на столі паличок?» — і, якщо не підкажуть діти, пропонує зібрати палички в пучки-десятки. — Зв’язуємо спочатку 2 пучки-десятки — це двадцять. Далі беремо по одній і міркуємо. Утворюються числа, які складаються вже з двох слів: двадцять один, двадцять два, ... — Як утворюється кожне наступне число? — Назвіть числа, в яких 2 дес. і 4 од., 2 дес. і 5 од., 2 дес. і 6 од., 2 дес. і 9 од. — Якщо додати ще одну паличку, отримаємо новий десяток, і тоді десятків стане 3 — 3 десятки паличок, або тридцять. (Аналогічно лічимо до 39.) 3 Первинне закріплення Для закріплення нових знань рахують десятки паличок і окремі палички, читають і називають числа від 21 до 39. Учитель стежить за мовленням учнів, виправляє помилки. ● Фізкультхвилинка Раз! Два! Час вставати: Будемо відпочивати. Три! Чотири! Присідаймо, Швидко втому проганяймо. П’ять! Шість! Засміялись, Кілька раз понахилялись. Зайчик сонячний до нас Завітав у вільний час. Будем бігати, стрибати, Щоб нам зайчика впіймати. Прудко зайчик утікає І промінчиками грає. Сім! Вісім! Час настав Повернутись нам до справ. V. розвиток математичних знань 1 Закріплення навичок додавання і віднімання На дошці записані стовпчиком числа: 10; 3; 8; 14. Учитель, показуючи відповідні числа, диктує завдання, діти записують тільки відповіді. • Збільшіть 10 на 3, зменшіть 10 на 3, знайдіть суму чисел 3 і 8; знайдіть різницю чисел 3 і 8; запишіть, на скільки 8 менше, ніж 14; на скільки 14 більше, ніж 10. Під час перевірки повторити, якою дією дізнаються, на скільки одне число більше або менше іншого. 2 Закріплення уявлень про літр і кілограм Дописавши найменування до записаних на дошці чисел (10 кг і 3 кг, 8 л і 14 л), можна запропонувати дітям скласти завдання за цими даними. Наприклад: В одному кошику 10 кг яблук, в іншому — 3 кг. На скільки кілограмів яблук більше в першому кошику, ніж у другому? Завдання розв’язується усно. — Змініть питання так, щоб задача розв’язувалася додаванням. 3 Розв'язування прикладів 10 - (4 + 2) = 7 + 6 =13 - 4 = 7 + (9 - 6) =12 - 6 =8 + 4 = (7 + 2) - 6 =11 - 4 = 15 - 8 = (2 + 8) - 5 =17 - 8 =6 + 7 = 18 - (9 - 7) = 8 + 8 =14 - 5 = 4 Розв'язування задач • У саду росло 15 кущів троянд. Зрізали 6 кущів. Посадили ще 8 кущів троянд. Скільки всього кущів троянд стало в саду? Слід учити дітей пояснювати розв’язання задачі за планом, використовуючи пам’ятку. 1) У задачі відомо... 2) Потрібно дізнатися... 3) Пояснюю... Росло 15 кущів, зрізали 6. Отже, потрібно відняти від 15 число 6. 4) Розв’язую... Від 15 відняти 6, вийде 9. 5) Потім посадили 8 кущів. Значить... 6) Відповідь на питання задачі... Усього стало 17 кущів. Розв’язання задачі записати в зошиті з поясненням першої дії. • У хлопчика були 4 моделі вантажних автомобілів, а легкових — на 7 моделей більше. Скільки всього моделей було в колекції хлопчика? 5 Офтальмологічна пауза Заплющивши очі, обертайте по колу очними яблуками — спочатку ліворуч, потім угору, праворуч, униз. Потім у зворотному на- прямі 4-5 разів в один, а потім 4-5 разів в інший бік. Постарайтеся не мружитися. При заплющених повіках подивіться спочатку вгору, потім униз. Повторити 8 разів. Розплющивши очі, треба пильно дивитися вперед 30 секунд, потім швидко кліпати, потім знову нерухомо дивитися перед собою. Повторити 3 рази. Дивіться спочатку ліворуч, потім угору, потім праворуч, потім опустіть очі і т. д. Повторити 8 разів. Подивіться на кінчик носа, а потім — удалечінь. Вправу повторити 8 разів. 6 Розв'язування логічних завдань Закреслити всі букви, що зустрічаються більше одного разу, а букви, що залишилися, з’єднати. яке число вийде? СТО СОРОК ОДИН ДНО КОД. (Три) Виберіть правильну фігуру з шести пронумерованих. VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Яке завдання здалося найскладнішим? Чому? — Оцініть свою роботу на уроці смайликом. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2446 | |
В. Осєєва «Сини». В. Сухомлинський «Сьома дочка» |
Як людина сприймає інформацію |
Фантастичні образи |
У школі детективів |
Приголосні мають різний характер |
Всього коментарів: 0 | |