УРОК 4 Тема. Щоб бути здоровим і все встигати робитиМета: формувати уміння правильно розподіляти свій час, постійно дотримуватись режиму дня; переконувати, що раціональне заняття спортом сприяє збереженню здоров'я; формувати уявлення про збудників інфекційних хвороб та шляхи їх поширення; обговорити правила особистої гігієни; ознайомити з лікарськими рослинами та їх цілющими властивостями; попередити нещасні випадки під час поводження з небезпечними для життя і здоров'я предметами; удосконалювати вміння спостерігати за погодою, бачити прекрасне навколо, читати правильно і свідомо; працювати вдвох, допомагати один одному. Обладнання: касета з піснею у виконанні Л. Федін «Доброго ранку», «Молитва за Україну»; плакат «Правила особистої гігієни»; словник: мікроскоп, аптека, йод, лікарські рослини, зеленка, бинт, вата; пучечки лікарських рослин: м'ята, ромашка, материнка, подорожник, калина, горобина; газета «Зелена планета»; кросворд на плакаті. Хід уроку I. Організаційний момент (Звучить пісня у виконанні Лариси Федін «Доброго ранку».) — Діти, побажайте один одному доброго дня, здоров'я. — Щоб прогнати сон, лінь, зробимо зарядку. II. Фізкультхвилинка. III. Актуалізація опорних знань Учні-фенологи перевіряють, як кожен уміє користуватися термометром. 1. Бесіда. — Яка зараз пора року? Місяць? Число? — Чи є сьогодні сонечко? Яке небо сьогодні? — Чи були опади, коли ви йшли до школи? А тепер підіб'ємо підсумки спостережень за тиждень. (Запис спостережень у календарі.) 2. Перевірка домашнього завдання. 1. Прочитайте прислів'я, поясніть зміст кожного: В здоровому тілі — здоровий дух; Бережи одяг, доки новий, а здоров'я, доки молодий; Як немає сили, то й світ немилий. Здоровому все здорово! Здоров'я — це найбільше багатство, яке має людина! Без здоров'я немає щастя. Як на душі, так і на тілі! 2. Виберіть два прислів'я, які вам найбільше сподобалися і прочитайте їх з питальною і розповідною інтонацією. (Для прикладу: читає вчитель і один учень.) Вчитель: Без здоров'я? Немає щастя? 1-й учень: Без здоров'я! Немає щастя! 2-й учень: Як немає? Сили, то й світ немилий? Вчитель: Як немає! Сили, то й світ немилий! 3. Учні розповідають свій режим дня. Розповідають, у яких секціях займаються спортом, радять тим, хто ще не вибрав, серйозно до цього поставитись, бо це потрібно для здоров'я. 4. Дискусія на тему «Як треба відпочивати». — Хто з дітей відпочиває корисно для здоров'я? — Як найкраще провести вільний час? IV. Засвоєння нових знань — Продовжимо тему Здоров'я. Сьогодні поговоримо про те, чому люди хворіють і що робити, щоб видужати. (Діти висловлюють сесії думки.) Ситуативне завдання. Стасик допомагав бабусі садити на городі цибулю, а після цього з брудними руками сів за стіл. — Ну, що в тебе за руки? — Золоті! — відповів Стасик. Поміркуйте, за що бабуся дорікнула Стасикові? Чому тільки чисті руки і свіжий одяг дозволяють сісти за обідній стіл? Чи можна їсти немиті овочі і фрукти? Чому? — Отже, чистота — залог... (здоров'я) Давайте виконувати правила особистої гігієни, бо їх невиконання шкодить здоров'ю. Плакат «Правила особистої гігієни» 1) Вмиватися вранці і ввечері. 2) Мити руки перед прийомами їжі, після відвідування туалету, після прогулянки. 3) Вранці та ввечері чистити зуби. 4) Через кожні 10 днів міняти постільну білизну. 5) Завжди одягатись чисто. 6) Мати при собі чисту носову хустинку, гребінчик. 7) Регулярно зрізати нігті на руках і ногах. 8) Стежити за чистотою волосся. 9) Щовечора чистити взуття. — Отже, хвороби виникають тому, що... (шкідливі мікроби проникли в організм). — А щоб шкідливі мікроби не проникли в організм, треба... (мити руки, тіло, овочі, фрукти, одягатися в чистий одяг; кімнату, посуд тримати в чистоті; не спілкуватися з хворою людиною). — Значить, мікроби бояться... (чистоти). — А якщо уже захворіли, то потрібно лікуватись. — Отже, нам потрібна аптечка. Що там має бути? Назвіть. V. Узагальнення та систематизація знань — Щоб зберегти і зміцнити здоров'я, треба: Хочеш бути силачем — Подружись зі спортом. З ковзанами і м'ячем, Стадіоном, кортом. а) подружитись зі спортом б) виконувати правила... (особистої гігієни). в) організовувати свій... (відпочинок правильно). 1. Розгадування кросворду. Сподіваюсь, після цих двох уроків здоров'я ви вже не будете маленькими Незнайками. Ви вже багато знаєте, а щоб підсумувати наші знання, розгадаємо кросворд і у виділених клітинках прочитаємо назву риси людини, яка завжди акуратна у всьому. 1. Якщо носити взуття без каблука, то виникне... ( плоскостопість ). 2. Одяг і взуття захищають від... (холоду). 3. Позбутися бруду на взутті допоможе... (ганчірка). 4. Якщо одяг не чистити, він буде... (брудний). 5. Влітку найкращим взуттям є ... (сандалі). 6. Одяг від бруду допоможе почистити... (щітка). 7. Для занять спортом слід взувати... (кросівки). 8. Восени від холоду захистить... (куртка). 9. Від дощу захистить... (парасолька). Прочитаємо, яке слово вийшло. Щоб бути охайним, що треба робити? 2. Виконання тесту. 1. Частіше люди хворіють від... а) переохолодження; б) мікробів; в) перегрівання. 2. Мікроби живуть у ... а) будинках; б) книгах; в) повітрі, воді, ґрунті, роті людини. 3. Ворогами мікробів є ... а) мило і вода; б) носовичок; в) чисте взуття. 4. Найбільша аптека — це... а) міська аптека; б) Земля; в)районна аптека. 5. Лікувальними є такі рослини: липа, шипшина (продовжте). VI. Домашнє завдання Спостерігайте за погодою, робіть позначки у календарі. Шукайте в природі незвичайне і цікаве, свої знахідки записуйте і кладіть в конверт стенду. VII. Підсумок уроку | |
| |
Переглядів: 2094 | |
Дослідницький практикум. Чим славиться моє місто (село) |
У царстві тварин |
М. Сингаївський «Що воно за диво?». П. Мовчан «Сіяв шпак». А. Григорук «Переп... |
Українська народна казка «Рукавичка» |
Сонце — джерело світла і тепла |
Всього коментарів: 0 | |