💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

В. Сухомлинський «Горбатенька дівчинка» В. Нестайко «Руденький»

УРОК 69

Поганим бути легко, а хорошим — важко.

Тема. В. Сухомлинський «Горбатенька дівчинка» В. Нестайко «Руденький»

Мета: розширити уявлення дітей про добрі і погані вчинки; вчити аналізувати та оцінювати поведінку, вчинки дійових осіб; розвивати навички правильного і усвідомленого читання, розвивати уміння визначити головну думку та пояснювати її; спонукати наслідувати добрі справи однолітків.

Обладнання: таблиці складів (додатки 3, 4).

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

1. Мовна розминка.

1) Впіймай звук [ґ].

Учитель читає вірш, учні плескають в долоні, коли чують слово з [ґ].

Що за ґвалт зчинився

На подвір'ї зранку?

Ґава біля ґанку.

З дерева за нею

Ґедзь спостерігав

І порадив ґаві

Не ловити ґав!

2) Звукова зарядка.

Зіставлення звуків [ґ] — [г], [ґ] — [к].

гречка — ґречний, Ганна — ґанок, грати — ґрати, гаразд — ґазда, куля — ґуля.

3) «Розчитування».

а) За таблицями складів колонки 1, 2 з голосними

[И], [о], [у].

б) Читання прислів'їв із «лабіринту».

2. Робота в зошитах (с. 47, завдання 5).

У ч и т е л ь . Як ви розумієте кожне прислів'я?

II. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя.

Добро і зло, людяність і жорстокість, щедрість і скупість, повага і зневага — здавна турбували людину. Тому цю тему не могли обминути і письменники.

Адже саме в їх творах можна навчитись оцінювати добрі і погані вчинки. Сьогодні, читаючи оповідання В. Сухомлинського «Горбатенька дівчинка» і В.

Нестайка «Руденький», ви кожен для себе повинні взяти для наслідування тільки добрі вчинки ваших однолітків.

III. Опрацювання нового матеріалу

1. Робота з текстом.

Опрацювання оповідання В. Сухомлинського «Горбатенька дівчинка».

1) Робота над назвою твору. Бесіда.

— Хто написав оповідання? Що ви знаєте про автора?

— Як ви гадаєте, про кого ці оповідання?

— Чи можна із заголовків дізнатись, як автор ставиться до дівчинки?

2) Первинне сприймання твору. Читання оповідання учителем. Бесіда.

— Де відбуваються події?

— Хто перервав урок?

— Як звали нову ученицю?

3) Словникова робота.

а) Читання сходинок слів.

п'ять

благав

живенько

чорноокий

пустотливих

задачку

цікавість

живенько

насмішки

горбатенька

б) Уточнення і тлумачення значень слів і виразів.

Живенько — швидко; благав — просив; очі впились — придивлялись, уважно дивились; іспит — екзамен, перевірка.

4) Читання оповідання «ланцюжком» уголос.

5) Вибіркове читання. Бесіда.

— Який урок йшов у класі? Доведіть словами тексту.

— Як клас зустрів незнайому дівчинку?

— Чому діти «впились» поглядом у незнайомку?

— Як почувався вчитель? Прочитайте.

— Про що вчитель «благав» мовчки? Чому вчитель так хвилювався?

— Прочитайте, з яким проханням звернувся директор до дітей.

— Як діти відгукнулись на це прохання?

— Прочитайте останнє речення. Який іспит витримали діти?

— Як би ви по-іншому назвали оповідання? («Іспит на людяність», «Новенька» тощо).

2. Вправа з читання.

Вправи на розвиток читацьких навичок.

На дошці записано початок речень. Діти мовчки читають їх і відшукують закінчення у тексті, зачитують його вголос.

Коли це у двері ...

Чорноокий хлопчик ...

Тридцять п'ять пар ...

Він дивився у вічі ...

Вони дивились на ...

Хто поступиться ...

Учитель був тепер ...

3. Фізкультхвилинка.

Піднялися на носочки

І присіли, як грибочки.

Встали, присіли (5 разів)

і тихенько за парти сіли.

4. Завдання учням.

Опрацювання оповідання Всеволода Нестайка «Руденький».

1) Самостійне читання учнями трьох абзаців (до слів «Скривилась і заплакала»). Бесіда.

— Хто грався на дитячому майданчику?

— Що зробила бабуся?

— Що зробили діти з цукерками?

2) Дочитування тексту учнями до кінця. Аналіз змісту.

— Що говорить автор про поведінку чорнявого хлопчика?

— Чи добре так поводитись?

— Як поставився до ображеної дівчинки руденький хлопчик?

— Чому він швидко пішов від дівчинки?

— Чому дідусь попросив у хлопчика пробачення?

— Як ви розумієте вислів: «Бо в тебе є совість.

А совість, голубе мій, — це в людині головне»?

3) Читання тексту в особах (розмова дідуся і хлопчика).

— Скільки в цьому тексті дійових осіб?

— А скільки дійових осіб беруть участь у розмові?

— З якою інтонацією треба читати слова дідуся? А руденького?

4) Робота над складанням характеристик дійових осіб.

— Як, на вашу думку, автор ставиться до руденького?

— А як до чорнявого хлопчика?

— Чия поведінка вам більше сподобалась? Чому?

— А кому ще сподобалась поведінка руденького?

З чого це видно.

— Про кого з дійових осіб ці слова?

I група. «Він злий, заздрісний, жадібний».

II група. «Він добрий, сором'язливий, самокритичний, совісний».

III група. «Він спостережливий, мудрий, розважливий, розсудливий».

5. Робота в зошитах (с. 46, завдання 1, 2, 3, 4).

IV. Підбиття підсумків уроку

Бесіда.

— Над якими творами ми працювали?

— Що було особливо цікавим?

— Які висновки ви зробили для себе щодо поведінки з ровесниками?

— Чи траплялися у вашому житті подібні ситуації'?

V. Домашнє завдання

1. Читати і переказувати оповідання.

2. Дібрати прислів'я, які підходять до цих оповідань.

Казки українських письменників

Категорія: Читання | Додав: SYLER (19.10.2013)
Переглядів: 4898 | Рейтинг: 0.0/0
Як людина сприймає інформацію
Мотивування дітей до систематичного заняття фізичними вправами. Рухливі ігри ...
Практична робота: удосконалення навички догляду за порожниною рота, руками та...
Для чого ми вивчаємо природознавство
Сюжетні композиції з рослинних форм. створення колективних сюжетних композиці...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]