УРОК 69 Поганим бути легко, а хорошим — важко. Тема. В. Сухомлинський «Горбатенька дівчинка» В. Нестайко «Руденький»Мета: розширити уявлення дітей про добрі і погані вчинки; вчити аналізувати та оцінювати поведінку, вчинки дійових осіб; розвивати навички правильного і усвідомленого читання, розвивати уміння визначити головну думку та пояснювати її; спонукати наслідувати добрі справи однолітків. Обладнання: таблиці складів (додатки 3, 4). Хід уроку І. Актуалізація опорних знань 1. Мовна розминка. 1) Впіймай звук [ґ]. Учитель читає вірш, учні плескають в долоні, коли чують слово з [ґ]. Що за ґвалт зчинився На подвір'ї зранку? Ґава біля ґанку. З дерева за нею Ґедзь спостерігав І порадив ґаві Не ловити ґав! 2) Звукова зарядка. Зіставлення звуків [ґ] — [г], [ґ] — [к]. гречка — ґречний, Ганна — ґанок, грати — ґрати, гаразд — ґазда, куля — ґуля. 3) «Розчитування». а) За таблицями складів колонки 1, 2 з голосними [И], [о], [у]. б) Читання прислів'їв із «лабіринту». 2. Робота в зошитах (с. 47, завдання 5). У ч и т е л ь . Як ви розумієте кожне прислів'я? II. Мотивація навчальної діяльності Слово вчителя. Добро і зло, людяність і жорстокість, щедрість і скупість, повага і зневага — здавна турбували людину. Тому цю тему не могли обминути і письменники. Адже саме в їх творах можна навчитись оцінювати добрі і погані вчинки. Сьогодні, читаючи оповідання В. Сухомлинського «Горбатенька дівчинка» і В. Нестайка «Руденький», ви кожен для себе повинні взяти для наслідування тільки добрі вчинки ваших однолітків. III. Опрацювання нового матеріалу 1. Робота з текстом. Опрацювання оповідання В. Сухомлинського «Горбатенька дівчинка». 1) Робота над назвою твору. Бесіда. — Хто написав оповідання? Що ви знаєте про автора? — Як ви гадаєте, про кого ці оповідання? — Чи можна із заголовків дізнатись, як автор ставиться до дівчинки? 2) Первинне сприймання твору. Читання оповідання учителем. Бесіда. — Де відбуваються події? — Хто перервав урок? — Як звали нову ученицю? 3) Словникова робота. а) Читання сходинок слів. п'ять благав живенько чорноокий пустотливих задачку цікавість живенько насмішки горбатенька б) Уточнення і тлумачення значень слів і виразів. Живенько — швидко; благав — просив; очі впились — придивлялись, уважно дивились; іспит — екзамен, перевірка. 4) Читання оповідання «ланцюжком» уголос. 5) Вибіркове читання. Бесіда. — Який урок йшов у класі? Доведіть словами тексту. — Як клас зустрів незнайому дівчинку? — Чому діти «впились» поглядом у незнайомку? — Як почувався вчитель? Прочитайте. — Про що вчитель «благав» мовчки? Чому вчитель так хвилювався? — Прочитайте, з яким проханням звернувся директор до дітей. — Як діти відгукнулись на це прохання? — Прочитайте останнє речення. Який іспит витримали діти? — Як би ви по-іншому назвали оповідання? («Іспит на людяність», «Новенька» тощо). 2. Вправа з читання. Вправи на розвиток читацьких навичок. На дошці записано початок речень. Діти мовчки читають їх і відшукують закінчення у тексті, зачитують його вголос. Коли це у двері ... Чорноокий хлопчик ... Тридцять п'ять пар ... Він дивився у вічі ... Вони дивились на ... Хто поступиться ... Учитель був тепер ... 3. Фізкультхвилинка. Піднялися на носочки І присіли, як грибочки. Встали, присіли (5 разів) і тихенько за парти сіли. 4. Завдання учням. Опрацювання оповідання Всеволода Нестайка «Руденький». 1) Самостійне читання учнями трьох абзаців (до слів «Скривилась і заплакала»). Бесіда. — Хто грався на дитячому майданчику? — Що зробила бабуся? — Що зробили діти з цукерками? 2) Дочитування тексту учнями до кінця. Аналіз змісту. — Що говорить автор про поведінку чорнявого хлопчика? — Чи добре так поводитись? — Як поставився до ображеної дівчинки руденький хлопчик? — Чому він швидко пішов від дівчинки? — Чому дідусь попросив у хлопчика пробачення? — Як ви розумієте вислів: «Бо в тебе є совість. А совість, голубе мій, — це в людині головне»? 3) Читання тексту в особах (розмова дідуся і хлопчика). — Скільки в цьому тексті дійових осіб? — А скільки дійових осіб беруть участь у розмові? — З якою інтонацією треба читати слова дідуся? А руденького? 4) Робота над складанням характеристик дійових осіб. — Як, на вашу думку, автор ставиться до руденького? — А як до чорнявого хлопчика? — Чия поведінка вам більше сподобалась? Чому? — А кому ще сподобалась поведінка руденького? З чого це видно. — Про кого з дійових осіб ці слова? I група. «Він злий, заздрісний, жадібний». II група. «Він добрий, сором'язливий, самокритичний, совісний». III група. «Він спостережливий, мудрий, розважливий, розсудливий». 5. Робота в зошитах (с. 46, завдання 1, 2, 3, 4). IV. Підбиття підсумків уроку Бесіда. — Над якими творами ми працювали? — Що було особливо цікавим? — Які висновки ви зробили для себе щодо поведінки з ровесниками? — Чи траплялися у вашому житті подібні ситуації'? V. Домашнє завдання 1. Читати і переказувати оповідання. 2. Дібрати прислів'я, які підходять до цих оповідань. Казки українських письменників | |
| |
Переглядів: 4898 | |
Як людина сприймає інформацію |
Мотивування дітей до систематичного заняття фізичними вправами. Рухливі ігри ... |
Практична робота: удосконалення навички догляду за порожниною рота, руками та... |
Для чого ми вивчаємо природознавство |
Сюжетні композиції з рослинних форм. створення колективних сюжетних композиці... |
Всього коментарів: 0 | |