💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Додавання і віднімання по одному і частинами. Задачі на знаходження невідомого доданка і суми

УРОК 51

Тема: Додавання і віднімання по одному і частинами. Задачі на знаходження невідомого доданка і суми

Мета: ознайомити учнів з прийомами додавання і віднімання частинами; продовжити формування обчислювальних умінь і навичок; вправляти в розв'язуванні задач на знаходження невідомого доданка і суми; розвивати логічне мислення; виховувати інтерес до математики.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

Отже, друзі, увага:

Пролунав дзвінок.

Сідайте зручніше —

Почнемо скоріше урок!

II. Повторення вивченого матеріалу

 1 Усна лічба «Ланцюжок»»

® + © + © + © © - © - © - ®

 2 Розв'язування прикладів, що містять три доданки

2 + 4 - 19 - 2 - 24+ 4 + 1

3 + 1 + 26 + 2 - 15+ 2 + 1

10 - 3 7 + 1 + 28- 2 + 1

 3 Розв'язування задач (робота з числовим віялом)

 • З бідона вилили спочатку 6 л води, а потім — ще 3 л. Скільки літрів води вилили з бідона?

 • Качка має масу 2 кг, а індик — 5 кг. На скільки кілограмів індик важчий від качки?

 • Коли у відро долили 2 л молока, то там стало 8 л. Скільки літрів молока було у відрі спочатку?

 4 Робота з геометричним матеріалом

Поділіть чотирикутники на:

а) два трикутники;

б) два чотирикутники;

в) трикутник і чотирикутник;

г) трикутник і п’ятикутник.

III. Ознайомлення з новим матеріалом

 1 Підготовча робота

На дошці — приклад 5 + 2.

— Чому дорівнює сума? Як ви дізналися? (Ми знаємо таблицю додавання числа 2.)

— А ще ви знаєте склад числа 7. (7 — це 5 і 2.)

— Сьогодні ми ознайомимося з іншим прийомом обчислення цього результату: додавання і віднімання по одному. Це прийом вам знадобиться в другому класі, коли ми додаватимемо великі числа.

 2 Пояснення вчителя. Гра «Чарівні фігурки»

— Викладіть ліворуч 5 квадратиків, а праворуч — 2 кружечки.

— Підсуньте 1 кружечок до квадратиків. Скільки фігурок ліворуч одержали? (5 + 1 = 6)

— Тепер підсуньте ще 1 кружечок до квадратиків.

— Скільки фігурок ліворуч одержали? (6 +1 = 7)

Висновок. Ми додавали 2 кружечки по одному: 5 + 1 + 1 = 7.

— Поясніть, як ви до 6 квадратиків додасте 3 кружечки по одному.

—У вас 3 повітряних кульки. Скільки дівчат одержать по 1 кульці? (3)

— У вас 5 цукерок. Скільки хлопчиків одержать по одній цукерці? (5)

Висновок. Число 3 складається із трьох одиниць, а число 5 — з п’яти. Ми навчилися додавати числа не відразу, а по одному.

— Сьогодні ми будемо вчитися додавати і віднімати числа частинами.

 3 Робота з набірним полотном

— Скільки синіх паличок у Петрика? (6) Скільки рожевих? (4) Скільки їх усього?

— Як обчислював Петрик? (Він додавав по одному.)

— Скільки синіх паличок у Маринки? Скільки рожевих? Скільки всього?

— Як обчислювала Маринка? (Вона додавала частинами: 2 + 2.) —А як інакше можна було додати 5 + 4? (5 + 1 + 3; 5 + 1 + 1 + 2;

5 + 3 + 1 і т. ін.)

— Маринка обрала найзручніший спосіб.

Висновок. Числа більше, ніж 3, складати і віднімати по одному довго. Зручніше розбити другий доданок на два менші числа. Для цього треба добре пам’ятати склад чисел.

 Фізкульхвилинка

«Раз» — підняти руки вгору,

«Два» — нагнутися додолу,

Не згинайте, діти, ноги,

Як торкнетеся підлоги.

«Три, чотири» — прямо стати,

Будем знову працювати.

 4 Первинне закріплення. Пояснення учнями додавання і віднімання чисел частинами

5 + 79 - 610 - 5

IV. Закріплення вивченого матеріалу

 1 Складання, розв'язування і запис задачі на знаходження невідомого доданка

— На одній чаші терезів стоїть гиря масою 5 кг, а на другій — півень і гиря масою 2 кг. Чому дорівнює маса півня?

Звернути увагу дітей, що в задачі відома сума і перший доданок. Необхідно знайти другий доданок.

— Як знайти невідомий доданок? (Треба від суми відняти відомий доданок.)

5 - 2 = 3 (кг)

 2 Робота з текстовою задачею на знаходження суми

Мама принесла з магазину 2 кг моркви і 4 кг картоплі. Скільки кілограмів овочів принесла мама?

 • Повторення складових частин задачі.

 • Пояснення вибору дії розв’язання.

 • Запис розв’язання в зошит.

 ● Зорова гімнастика

 3 Задачі на кмітливість

 • Бабуся зв’язала 4 рукавички. Скільки онуків зможуть їх носити? (2)

 • У кошику три яблука. Як поділити їх між трьома дітьми так, щоб одне яблуко залишилося в кошику? (Віддати одне яблуко разом із кошиком.)

 4 Кругові приклади

8 - 5 = □4- 2 = □9 - 8= □6-2 = □

2 + 7 = □ 3+ 3 = □ 1 + 4= □5 +3 = □

V. Підсумок уроку. Рефлексія

Сім цукерок є у Тані.

Дві цукерки віддасть мамі,

Дві віддасть своїй сестрі,

Дві бабулі. А собі?

— Скільки цукерок залишиться у Тані?

— Як від 7 можна відняти 6 частинами?



Джерело: noindex
Категорія: Математика | Додав: SYLER (22.12.2013)
Переглядів: 4522 | Рейтинг: 0.0/0
Жива і нежива природа. Що належить до природи
Способи згинання паперу
Мотивування дітей до систематичного заняття фізичними вправами. Рухливі ігри ...
«Бременські музиканти» (німецька народна казка). Продовження
Роль харчування для здоров’я. Адекватне якісне харчування
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]