УРОК 51 Тема: Додавання і віднімання по одному і частинами. Задачі на знаходження невідомого доданка і сумиМета: ознайомити учнів з прийомами додавання і віднімання частинами; продовжити формування обчислювальних умінь і навичок; вправляти в розв'язуванні задач на знаходження невідомого доданка і суми; розвивати логічне мислення; виховувати інтерес до математики. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Отже, друзі, увага: Пролунав дзвінок. Сідайте зручніше — Почнемо скоріше урок! II. Повторення вивченого матеріалу 1 Усна лічба «Ланцюжок»» ® + © + © + © © - © - © - ® 2 Розв'язування прикладів, що містять три доданки 2 + 4 - 19 - 2 - 24+ 4 + 1 3 + 1 + 26 + 2 - 15+ 2 + 1 10 - 3 7 + 1 + 28- 2 + 1 3 Розв'язування задач (робота з числовим віялом) • З бідона вилили спочатку 6 л води, а потім — ще 3 л. Скільки літрів води вилили з бідона? • Качка має масу 2 кг, а індик — 5 кг. На скільки кілограмів індик важчий від качки? • Коли у відро долили 2 л молока, то там стало 8 л. Скільки літрів молока було у відрі спочатку? 4 Робота з геометричним матеріалом Поділіть чотирикутники на: а) два трикутники; б) два чотирикутники; в) трикутник і чотирикутник; г) трикутник і п’ятикутник. III. Ознайомлення з новим матеріалом 1 Підготовча робота На дошці — приклад 5 + 2. — Чому дорівнює сума? Як ви дізналися? (Ми знаємо таблицю додавання числа 2.) — А ще ви знаєте склад числа 7. (7 — це 5 і 2.) — Сьогодні ми ознайомимося з іншим прийомом обчислення цього результату: додавання і віднімання по одному. Це прийом вам знадобиться в другому класі, коли ми додаватимемо великі числа. 2 Пояснення вчителя. Гра «Чарівні фігурки» — Викладіть ліворуч 5 квадратиків, а праворуч — 2 кружечки. — Підсуньте 1 кружечок до квадратиків. Скільки фігурок ліворуч одержали? (5 + 1 = 6) — Тепер підсуньте ще 1 кружечок до квадратиків. — Скільки фігурок ліворуч одержали? (6 +1 = 7) Висновок. Ми додавали 2 кружечки по одному: 5 + 1 + 1 = 7. — Поясніть, як ви до 6 квадратиків додасте 3 кружечки по одному. —У вас 3 повітряних кульки. Скільки дівчат одержать по 1 кульці? (3) — У вас 5 цукерок. Скільки хлопчиків одержать по одній цукерці? (5) Висновок. Число 3 складається із трьох одиниць, а число 5 — з п’яти. Ми навчилися додавати числа не відразу, а по одному. — Сьогодні ми будемо вчитися додавати і віднімати числа частинами. 3 Робота з набірним полотном — Скільки синіх паличок у Петрика? (6) Скільки рожевих? (4) Скільки їх усього? — Як обчислював Петрик? (Він додавав по одному.) — Скільки синіх паличок у Маринки? Скільки рожевих? Скільки всього? — Як обчислювала Маринка? (Вона додавала частинами: 2 + 2.) —А як інакше можна було додати 5 + 4? (5 + 1 + 3; 5 + 1 + 1 + 2; 5 + 3 + 1 і т. ін.) — Маринка обрала найзручніший спосіб. Висновок. Числа більше, ніж 3, складати і віднімати по одному довго. Зручніше розбити другий доданок на два менші числа. Для цього треба добре пам’ятати склад чисел. ● Фізкульхвилинка «Раз» — підняти руки вгору, «Два» — нагнутися додолу, Не згинайте, діти, ноги, Як торкнетеся підлоги. «Три, чотири» — прямо стати, Будем знову працювати. 4 Первинне закріплення. Пояснення учнями додавання і віднімання чисел частинами 5 + 79 - 610 - 5 IV. Закріплення вивченого матеріалу 1 Складання, розв'язування і запис задачі на знаходження невідомого доданка — На одній чаші терезів стоїть гиря масою 5 кг, а на другій — півень і гиря масою 2 кг. Чому дорівнює маса півня? Звернути увагу дітей, що в задачі відома сума і перший доданок. Необхідно знайти другий доданок. — Як знайти невідомий доданок? (Треба від суми відняти відомий доданок.) 5 - 2 = 3 (кг) 2 Робота з текстовою задачею на знаходження суми Мама принесла з магазину 2 кг моркви і 4 кг картоплі. Скільки кілограмів овочів принесла мама? • Повторення складових частин задачі. • Пояснення вибору дії розв’язання. • Запис розв’язання в зошит. ● Зорова гімнастика 3 Задачі на кмітливість • Бабуся зв’язала 4 рукавички. Скільки онуків зможуть їх носити? (2) • У кошику три яблука. Як поділити їх між трьома дітьми так, щоб одне яблуко залишилося в кошику? (Віддати одне яблуко разом із кошиком.) 4 Кругові приклади 8 - 5 = □4- 2 = □9 - 8= □6-2 = □ 2 + 7 = □ 3+ 3 = □ 1 + 4= □5 +3 = □ V. Підсумок уроку. Рефлексія Сім цукерок є у Тані. Дві цукерки віддасть мамі, Дві віддасть своїй сестрі, Дві бабулі. А собі? — Скільки цукерок залишиться у Тані? — Як від 7 можна відняти 6 частинами? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 4415 | |
Чим ми чуємо |
Як людина сприймає інформацію |
«Ой весна, весна...», «Вийди, вийди, сонечко» (українські народні співанки). ... |
Робота з папером. Вітальна листівка до 8 Березня |
Екскурсія у сад (парк, сквер, ліс). Правила поведінки у природі |
Всього коментарів: 0 | |