Жива і нежива природа. Що належить до природи

УРОК 17

Тема. Жива і нежива природа. Що належить до природи

Мета: формувати поняття «природа», розвивати уміння спостерігати за об'єктами природи, вміння групувати предмети за певними ознаками (належить чи не належить до живої природи). Виховувати любов до природи, шанобливе ставлення до речей, які створені людиною.

Обладнання: діапозитиви із зображенням живої і неживої природи, ілюстрації, картки, плакат.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань учнів

1. Повторення вивченого матеріалу.

— Які ігри вам подобаються?

— Які ваші улюблені іграшки? Чому?

2. Проблемний вступ до уроку. Відгадування загадок.

• Куди підеш — всюди маєш, хоч не бачиш, а вживаєш (Повітря).

• Голуба хустка, жовтий клубок, покачається, людям усміхається (Небо, сонце).

• Над бабиною хатою висить хліба скибина, собаки гавкають, а дістати не можуть (Місяць).

• Торох, торох, розсипався горох, почало світати — нема чого збирати (Зірки).

• Вірно людям я служу, їм дерева стережу: дзьоб міцний я маю, шкідників ним добуваю. (Дятел).

• Хто на ніжці невисокій — ніжнолиций, синьоокий — крізь проталини-віконця посміхається до сонця? ( Пролісок ).

• Дуже товсті ноги маю, ледве їх переставляю, бо високий я на зріст, довгий ніс і куций хвіст (Слон).

— Як ви гадаєте, всі ці відгадки, яким одним словом можна назвати? (Природа).

II. Формування нових знань, прийомів і засобів діяльності

1. Повідомлення теми і завдань уроку.

Сьогодні на уроці ми будемо говорити про природу: живу і неживу, що відноситься до природи, а що ні, що зроблено руками людини.

2. Демонстрація діапозитивів і розповідь вчителя.

Сонце, зорі, небо, повітря, вода, рослини, тварини, людина — це все природа. Все, що зроблено руками людини не відноситься до природи.

• А що саме, назвіть? (хата, меблі, автомобіль...)

• Що зроблено руками людини в нашому класі? (Відповіді учнів ).

Жива природа — це рослини, тварини і люди. Саме в такій послідовності природа створила живе на Землі. У світі природи все взаємозв'язане. Життя рослин, тварин і людей знаходиться в залежності від сонячної енергії, повітря, води і ґрунту. Сонце, вода, ґрунт — життя рослинам. Без повітря і води не можуть жити ні тварини, ні люди. Усе живе народжується, живиться, дихає, росте і вмирає.

Нежива природа — це Сонце, Місяць, зірки, повітря, вода, ґрунт. Нежива природа немає ознак живої природи. Отже жива природа впливає на неживу. Рослини очищають повітря, збагачують ґрунт. Люди повинні любити і берегти природу.

— Як саме ви оберігаєте природу?

Фізкультхвилинка

Повітря нам потрібне всім

І дорослим, і малим.

Мені, тобі, звірятку, пташці,

Листочку, квіточці, комашці,

Чи під воду ми пірнаєм -

Все ж повітря споживаєм.

Комашка по землі повзе -

І та повітрям дихає.

Вітер крила обертає молодого вітряка

І вітрила надуває величезного човна,

А щоб повітря чистим було,

Потрібно, щоб дерев багато росло.

3. Робота з підручником, с. 54, 55.

• Які предмети не є природою? Чому?

• Перелічіть, які предмети відносяться до живої природи? Чому?

• Що не відноситься до живої природи? Чому?

4. Гра «Живий, неживий».

Вчитель називає ряд предметів. Якщо предмети відносяться до живої природи — діти плескають в долоні, якщо до неживої природи — сидять тихенько.

Вовк, гори, каштан, ведмідь, тюльпан, місяць, риба, зорі, вода, комар, сніг, гриби, веселка, школяр...

5. Відгадування загадок.

— Як ви гадаєте, зміна пір року — це є природа?

* * * ***

Спустіли поля, Тане сніжок,

мокне земля, оживає лужок,

дощ поливає, день прибуває,

коли це буває? (Восени). коли це буває? (Весною).

Сніг на полях, Сонце пече,

лід на річках, липа цвіте,

хуга гуляє. жито доспіває.

Коли це буває? (Взимку). Коли це буває? (Влітку).

III. Формування вмінь та навичок

1. Гра «Вибери»

(Вчитель читає вірш, а дітям дає завдання по рядах: 1 ряд — запам'ятати і потім назвати предмети живої природи, 2 ряд — неживої природи, 3 — ряд предмети зроблені людиною).

Синє небо, синє море,

Білий парус вдалині.

Понад морем гори

Й білі хмари, наче сніг.

На матросах білий одяг,

Тільки сині комірці.

І біленька Ляля

Ходить з синім м'ячиком в руці.



Джерело: noindex
Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (19.10.2013)
Переглядів: 10843 | Рейтинг: 0.0/0
Догляд за кімнатними рослинами
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 14
Ліплення. композиція «Будиночок равлика»
Об’ємні вироби із природних матеріалів. Виготовлення іграшок із горіхів
«Осінь спати захотіла, землю листом застелила...». Побудова речень різних тип...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]