Лічба предметів у межах 20. Порівняння чисел. Вправи на знаходження невідомого доданка. Розв'язування задач. Побудова відрізків

УРОК 56

Тема: Лічба предметів у межах 20. Порівняння чисел. Вправи на знаходження невідомого доданка. Розв'язування задач. Побудова відрізків

Мета: вчити утворювати числа із двох доданків, один з яких 10; формувати вміння лічити та порівнювати числа в межах 20, знаходити невідомий доданок, розв'язувати задачі на визначення віку, уміння будувати відрізки; розвивати увагу, математичне мовлення; виховувати акуратність, працьовитість.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Повторення вивченого матеріалу

 1 Гра «Ланцюжок»

— Продовжте лічбу: від 2 до 12; від 4 до 15; від 13 до 3.

 2 Математичний диктант

 • Число 3 збільшити на 3, отриманий результат збільшити на 2.

 • Від 8 відняти 3, а потім отриманий результат збільшити на 2.

 • До 2 додати двічі по 4.

 • Від 9 відняти двічі по 3.

 • Записати число, яке стоїть перед числом 11.

 • Записати число, яке йде за числом 16.

 • Задумане число збільшили на 10 й одержали 10. Яке число задумали?

Самоперевірка робіт

 3 Складання, розв'язування і запис у зошит прикладів на додавання і віднімання із заданою парою чисел

1 ряд: 5 і 2 2 ряд: 6 і 4 3ряд: 7 і 0

III. Ознайомлення з новим матеріалом

 1 Робота за таблицею

Лічба учнями білих і синіх кружечків. Читання й розв’язування прикладів виду: 10 + 1; 10 + 2 і т. д.

 2 Порівняння чисел

10 □ 1112 □1517□1013 □ 13

● Фізкультхвилинка

 Щось не хочеться сидіти,

 Треба трохи відпочити.

 Руки вгору, руки вниз,

 До сусіда посміхнись.

 Руки вгору, руки в боки І зроби чотири кроки.

 Вище руки підніміть,

 Краще спинку ви прогніть І спокійно руки опустіть.

 Розведіть їх в сторони,

 Плесніть кілька раз Й за роботу. Все гаразд!

IV. Закріплення вивченого матеріалу

 1 Розв'язування прикладів на знаходження невідомого доданка на основі знань про склад числа

Наприклад: 6 — це 4 і 2. Отже, у порожню клітинку пишу 4. Одержую приклад 4 + 2 = 6.

□ + 7 = 10 8+ □ = 95 + □= 7□+ 4 = 6

 2 Робота з геометричним матеріалом

— Накресліть відрізок завдовжки 13 см.

— Як накреслити другий відрізок, якщо він на 4 см коротший? (13 - 4)

— Але ми не вміємо віднімати від тринадцяти чотири. Тоді від кінця першого відрізка відрахуємо ліворуч 4 см і поставимо на відрізку точку. Навпроти неї двома клітинками нижче поставимо ще точку. Це буде кінець другого відрізка. (Учні позначають початок відрізка і з’єднують дві точки.)

— Виміряйте довжину другого відрізка і підпишіть.

● Пальчикова гімнастика

Ми ділили апельсин,

Багато нас, а він — один.

Ця часточка — для їжака,

Ця часточка — для чижа,

Ця часточка — для кошенят,

Ця часточка — для каченят,

Ця часточка — для бобра,

А для вовка — кожура!

3 Самостійна робота (за варіантами)

Варіант 1

В Андрія 7 солдатиків, а в Сашка на 4 солдатики менше. Скільки солдатиків у Сашка?

Варіант 2

В Андрія 7 солдатиків, а в Сашка — 3. Скільки солдатиків у обох хлопчиків?

 4 Задачі на кмітливість

 • Ігор сумніший за Женю. Женя сумніший за Вову. Хто сумніший за всіх? (Ігор)

 • У велоперегонах брали участь ведмедики — Тимко, Дружок і Вогник. На фініші Тимко виявився не останнім, а Вогник дістався до фінішу раніше Тимка. У якому порядку ведмедики закінчили велогонку? (Вогник — 1, Тимко — 2, Дружок — 3)

 5 Гра «Магазин»

У магазині є зошити, лінійки, олівці, ручки. Зошит коштує 18 к., лінійка 13 к., ручка 17 к., олівець 12 к. У вас є монети: 10 к., 2 к., 5 к., 1 к.

Які монети ви візьмете, щоб купити кожний із цих предметів?

 (Ліва рука в кулачку, права її обхоплює.)

 (Правою рукою по черзі розтискаємо пальці на лівій руці.)

 (Струшуємо обидві кисті рук.)

V. Підсумок уроку. Рефлексія

— Назвіть наступне число до числа 10.

— Назвіть попереднє число до числа 13.

— Скільки місяців у році?

— Назвіть перший місяць року.

— Назвіть дванадцятий місяць року.

— Яке завдання сподобалося на уроці?

— Оцінивши свої знання, поставте себе на відповідну сходинку п’єдесталу.



Джерело: noindex
Категорія: Математика | Додав: SYLER (22.12.2013)
Переглядів: 3207 | Рейтинг: 0.0/0
Роль харчування для здоров'я. Адекватне якісне харчування
Сюжетні композиції з рослинних форм. створення колективних сюжетних композиці...
Практична робота: обговорення поведінки відомих літературних героїв (або геро...
Вправи та задачі на засвоєння таблиці множення числа 2. Знаходження значень в...
«І вкрились луки цвітом, вітаючись із літом». Урок позакласного читання
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]