УРОК 96 Тема. «І вкрились луки цвітом, вітаючись із літом». Урок позакласного читанняМета: розширити знання учнів про характерні ознаки літа; розвивати навички виразного читання; виховувати любов до природи рідного краю. Обладнання: книжкова виставка, малюнки, ілюстрації до теми, збірник творів «Позакласне читання-2». Хід уроку І. Мотивація навчальної діяльності Завдання учням. 1) Відгадування загадок і кросворда. 1. Зимою біле, весною чорне, літом зелене, восени жовте і стрижене. (Поле). 2. Ріжуть мене, в'яжуть мене, б'ють нещадно, колесують, пройду вогонь і воду, а кінець мій — ніж і зуби. (Хліб). 3. Новенька посудина, а вся в дірках. (Сито). 4. У полі-полі за лісом-лісочком синенький вогник полум'яніє. (Льон). У ч и т е л ь . — Прочитайте слово у виділеному рядку кросворда. (Літо). — Назвіть літні місяці. — Після якої пори року настає літо? Розквітають в луках квіти, зеленіють в лісі віти, Все зелене, молоде... За весною ... (літо йде). Н. Забіла 2) Розгляд ілюстрацій та малюнків. 3) Бесіда. — Які фарби ви візьмете, щоб змалювати літо? — Яке небо влітку? — Які звуки літа? 4) Вивчення скоромовки. Коза в лузі — лоза в тузі, Бери лозу — жени козу. II. Сприйняття і засвоєння матеріалу 1. Робота з виставкою книг. — Які книги з виставки привернули вашу увагу? — Які малюнки на обкладинках? — Яка назва книги вам найбільше подобається? 2. Хвилинки поезії (с. 43—44). 1) «Кінчається наука в школі», Р. Завадович. 2) «Роса», М. Познанська. 3) «Ромашка», М. Познанська. 4) Поезія з інших джерел. 3. Робота з текстом. Читання та обговорення оповідання Василя Чухліба «Стежинка». 1) Читання оповідання вчителем. 2) Словникова робота. Ґанок, вигукують, повитиця, снують, левада. 3) Читання оповідання учнями («ланцюжком»). 4) Робота над виробленням навичок читання. Читання за 1 хв. Зупинка. Помітка олівцем. За командою учні читають спочатку. Помічають, де зупинились через 1 хв. Порівнюють обсяг прочитаного. 5) Читання до кінця тексту мовчки. 6) Бесіда. — Що бачила дівчинка на городі? — Що робили мурашки? — Чим зайняті бджоли? 4. Фізкультхвилинка. 5. Виразне читання. Червень До мене червень доторкнеться — Все рум'янцем враз візьметься. Вишні в місті червоніють, В полі маки пломеніють, І в сестрички-полунички Рожевіють круглі щічки. Г. Могильницька 6. Слово вчителя з елементами бесіди. 1) У ч и т е л ь. У червні всі птахи виводять пташенят, а звірі — потомство. Тому, перебуваючи в лісі, слід поводитися тихо. Що таке Червона книга? 1-й у ч е н ь . В Червону книгу ми запишем Світ неповторний та чудесний, Що поступово вимирає, Давно рятунку в нас благає. 2-й у ч е н ь . Невже в майбутньому на світі Не будуть квітнуть дивні квіти — Конвалії й фіалки ніжні І вісник березня — підсніжник? 3-Й у ч е н ь . Невже ми більше не побачим, Як сон-трава росою плаче, Троянда степу, квітка мрії, Жар-цвітом землю не зігріє? У с і . Ми — всі господарі природи, Тож збережемо її вроду! 2) Бесіда про зелену аптеку літа. — Які лікарські рослинки приносить нам літо? — Знайдіть їх на малюнках? — Що ви про них знаєте? 7. Самостійна робота. Скласти і прочитати прислів'я. 1. Літній день... 2. Сонечко пригріє — ... 3. Бджоли раді цвіту, а... Для довідок: все дозріє, люди літу, рік годує. III. Підбиття підсумків уроку У ч и т е л ь . Бажаю вам, діти, щоб після літнього відпочинку ви могли сказати словами вірша В. Бичка. (Учитель читає вірш «Літо, до побачення!»). IV. Домашнє завдання Читати художні твори, задані вчителем на літні канікули. У дружному колі | |
| |
Переглядів: 2650 | |
Безпека на відпочинку. Практична робота: моделювання правильних і неправильни... |
Екскурсія до шкільної майстерні |
Два уроки поспіль. У царстві рослин |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 10 |
Вода в природі та в житті людини. Дослідницький практикум. Куди зникає вода з... |
Всього коментарів: 0 | |