Урок 7 Тема. Додавання й віднімання в межах 10. Зв’язок між додаванням і відніманням. Складання прикладів на віднімання з прикладів на додавання. Задачі на знаходження невідомого доданкаМета: формувати в учнів уміння визначати арифметичну дію за назвою результату дії; мобілізувати знання учнів про взаємозв’язок між діями додавання й віднімання; визначати зв’язок односюжетних задач на знаходження суми й невідомого доданка, розвивати логічне мислення, пізнавальні здібності учнів. Обладнання: предметні малюнки, картки для індивідуальної роботи, схеми задач, малюнок корабля, карта. Хід уроку I. Актуалізація знань учнів — Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми з вами вирушаємо у подорож водними просторами Математичного океану і попливемо на ось такому човні під вітрилами (демонстрація малюнка). Якщо ви правильні швидко виконаєте запропоновані завдання, ми побуваємо у різних портах і повернемось додому. — Але перш ніж вирушити в путь, відгадайте ребуси. — Отже, подорож почалась. (Учитель вивішує на дошку малюнок корабля і карти.) Перший порт, у який ми завітаємо, називається «Обчислювальний». Ми будемо розв’язувати приклади у межах 10. 1. Усна лічба Перше завдання з картками виконують учні перших парт кожного ряду. — Ви знаєте, хто живе у воді? — Правильно, риби. І для того щоб зійти на берег, вам потрібно розв’язати приклади. Їх вам пропонує морська красуня. Друге завдання — гра «Визнач маршрут корабля». Біля дошки працюють 3 учні. Щоб визначити курс корабля, який зашифровано прикладами, треба підкреслити правильну відповідь. 9 – 8 (3, 6, 1) 6 + 4 (8, 3, 10) 3 + 3 (6, 7, 5) 7 + 2 (8, 10, 9) 2 – 2 (1, 3, 0) 6 + 1 (7, 9, 8) 7 – 6 (2, 4, 1) 4 + 4 (8, 6, 9) 3 + 6 (10, 8, 9) 5 + 3 (6, 9, 8) 10 – 2 (7, 8, 9) 6 + 3 (7, 6, 9) 5 + 5 (8, 10, 9) 4 + 5 (9, 8, 7) 10 – 5 (5, 6, 4) — Третє завдання: визначте, хто які приклади розв’язував. — Молодці! Гарно впоралися із завданнями. А ми продовжуємо нашу подорож і вирушаємо до наступного порту. II. Р обота над новим матеріалом — Прямо перед нами порт «Ігровий». Як називаються числа при додаванні? 1. Зараз ми з вами пограємо у гру «Прямий і зворотній рух» Утворюємо приклад на додавання. + У порожні кишеньки діти вставляють цифри. — Складіть і запишіть у рядок три приклади. — Діти, а як із прикладу на додавання утворити два приклади на віднімання? Допоможе нам у цьому «зворотній рух». Висновок: щоб дістати перший доданок, треба від суми відняти другий доданок. Щоб дістати другий доданок, треба від суми відняти перший доданок. — Запишіть під кожним прикладом на додавання по два приклади на віднімання. 2. Усне виконання завдань № 50, № 51 3. Фізкультхвилинка 4. Розвиток математичних умінь — Наш корабель наближається до наступного порту. Нас зустрічає Ведмедик. Він запрошує нас до себе в гості. Діти, ви згодні? — Тоді сходимо на берег. У Ведмедика дуже гарне подвір’я, тому що він любить працювати. Можна побачити багато різних дерев. Давайте ми зараз з вами попрацюємо над задачами, які приготував для нас Ведмедик. 5. Робота над задачами 1) Виконання завдання № 52. Діти читають задачу. Знаходять на дошці відповідну схему та самостійно розв’язують задачу. 2) Виконання задачі № 53. — Про що йде мова в задачі? — Що в задачі відомо? — Про що треба дізнатися? — Як дізнатися, скільки дерев посадив ведмедик другого дня? На дошці з’являється схема. Діти самостійно записують задачу. 6. Робота з геометричним матеріалом Наш корабель прибуває у порт «Фігурний». Виконання завдання 55. Діти відшукують на малюнках трикутники й чотирикутники. 7. Самостійна робота Виконання завдання № 54. 8. Перевірка роботи III. Підсумок уроку — От і завершилася наша подорож Математичним океаном. Молодці! Ви гарно впоралися з усіма завданнями. Так тримати! IV. Домашнє завдання С. 12 № 56. | |
| |
Переглядів: 6579 | |
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення ялинкових прикрас. Новорічна гірлянда |
Здоров'я і хвороби. Інфекційні та застудні хвороби. Їх профілактика, щепл... |
Охорона рослин |
Праця людей у місті (селі) |
Природні та рукотворні об'єкти (тіла) |
Всього коментарів: 0 | |